- Home -
- Samorządy -
- Budowanie nowych stacji kolejowych, na których nie zatrzymują się pociągi, to nowa polska tradycja
Stagnacja dotycząca budowania infrastruktury kolejowej w wielu miejscach Polski minęła, a wraz z pozytywną zmianą zaczęły powstawać naprawdę porządne i funkcjonalne obiekty. Stacje kolejowe wraz z nowoczesną infrastrukturą są budowane nie tylko w miastach, ale także w małych miejscowościach. Jednak często bywa także tak, że budowa stacji nie idzie w parze z jej wykorzystywaniem przez pasażerów. Często dochodzi do tego, że na wielu nowo budowanych stacjach w ogóle nie zatrzymują się pociągi.

Przystanki widmo z oświetleniem powstały tym razem w Katowicach
Nowo powstałe przystanki są oczywiście wykonane z niezwykłą starannością. Znajdują się one na nienagannie wykonanych peronach, a na dojściach do nich zostały zainstalowane lampy, które pięknie oświetlają ścieżki w godzinach wieczornych i nocnych. Problem polega na tym, że nikt nie wybiera się na peron, gdyż o pociągach pasażerskich nikt na tej linii jak na razie nie słyszał. Przedstawiciele Kolei Śląskich również informują, że nie zostali poinformowani o tym, że ich firma będzie w przyszłości mogła obsługiwać połączenia na tej linii.
Mieszkańcy również są zaskoczeni powstaniem stacji, która znajduje się w dzielnicy Murcki, blisko terenów leśnych. Pomimo tego, że na stacji nie zatrzymuje się żaden pociąg pasażerski, miasto przekonuje, że oświetlenie jest tam niezbędne, a o jego montaż postulowali sami mieszkańcy. Mówił o tym dla portalu Polsatnews.pl Dawid Kwiecień z Katowickiej Agencji Wydawniczej.
Mieszkańcy zgłaszali taką potrzebę, że potrzebują oświetlenia w tym miejscu, żeby czuć się bezpiecznie, czuć się bardziej komfortowo.
Problem budowania stacji, na których nie zatrzymują się pociągi dotyczy wielu regionów Polski od wielu lat
W Polsce w ciągu kilku lat powstało wiele stacji, na których nie zatrzymywały się pociągi. Do niedawna taką stacją była stacja Pludry w województwie opolskim, a w tej chwili jest nią stacja Rakoniewice Milickie w województwie dolnośląskim. Na tej stacji również mamy do czynienia z nowiutkim, lśniącym peronem i infrastrukturą, która nie jest używana.
Samorządowcy z tego regionu swego czasu apelowali do kolejarzy, aby nie wydawali pieniędzy na remont tego przystanku, gdyż znajduje się on na terenach leśnych, a do samego przystanku nie prowadzi żadna utwardzona droga. Pomimo tego przystanek powstał, hula na nim wiatr, a przedstawiciele kolei podkreślają, że kiedyś może się on przydać, gdyż nigdy nie wiadomo czy w pobliżu nie powstaną np. hale przemysłowe.
zobacz więcej:
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński
29.06.2025 14:36, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 12:35, Joanna Świba
29.06.2025 10:32, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 9:31, Rafał Chabasiński
29.06.2025 8:17, Miłosz Magrzyk
29.06.2025 7:20, Rafał Chabasiński
29.06.2025 6:29, Miłosz Magrzyk
28.06.2025 19:08, Mateusz Krakowski