REKLAMA
  1. Home -
  2. Codzienne -
  3. Miały pomagać osobom ze spektrum autyzmu, ale żyjemy w takich czasach, że pokochali je wszyscy
Miały pomagać osobom ze spektrum autyzmu, ale żyjemy w takich czasach, że pokochali je wszyscy

Robiąc zakupy np. w marketach spożywczych, zauważyliśmy zapewne, że w określone dni tygodnia nie usłyszymy z głośników komunikatów oraz drażniącej uszy muzyki. Tego typu udogodnienie to przede wszystkim ukłon w stronę osób, które będąc w spektrum autyzmu, są szczególnie wrażliwe na męczące dźwięki. Trudno jednak nie zauważyć w internecie opinii klientów, którzy domagają się szerszego wprowadzenia cichych godzin w polskich marketach.

Ciche godziny to niedawno wprowadzone udogodnienie dla osób, które zmagają się z objawami autyzmu

Wprowadzając ciche godziny, sklepy wspierają akcję budowania świadomości na temat wpływu autyzmu na życie codzienne wielu osób wokół nas. Z danych wynika, że w Europie autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, jednak w tym przypadku tendencja jest wzrostowa, a eksperci prognozują znaczny wzrost liczby osób, którzy będą zmagać się z objawami spektrum autyzmu w nadchodzących latach. Osoby dotykane przez autyzm na co dzień, są także bardzo wrażliwe na hałas i dźwięki, na przykład te, sączące się z głośników w sklepach i hipermarketach. Jednak z braku sklepowych komunikatów i muzyki możemy cieszyć się tylko przez kilka godzin w tygodniu.

Brak męczącej muzyki i jazgotliwych komunikatów spodobał się nie tylko osobom, które zmagają się z autyzmem

Robiąc zakupy w sklepach spożywczych, budowlanych czy galeriach handlowych często nie zwracamy uwagi na muzykę, która sączy się z głośników. Jednak spora część klientów po zrobieniu zakupów w godzinach ciszy, doceniła brak męczących dźwięków i apeluje w wielu komentarzach internetowych do właścicieli sklepów, aby ci wprowadzili więcej cichych godzin, które sprzyjają nie tylko osobom, u których zdiagnozowany został autyzm. Muzyka, która sączy się z głośników, pomimo tego, że nie jest zbyt głośna, często działa pobudzająco na nasz układ nerwowy, a co za tym idzie, może być powodem większego rozdrażnienia. Niektórzy klienci idą dalej w swoich postulatach i chcą, aby godziny bez muzyki i komunikatów były codziennością w sklepach.

REKLAMA

Osoby robiące zakupy często przyznają, że właśnie przez męczące, głośne komunikaty i muzykę nie spędzają w sklepach i marketach dużej ilości czasu. Wiele osób mogłoby jednak chodzić do sklepów z większym entuzjazmem, wiedząc, że nie czeka tam na nich jeden wielki jazgot. Klienci przyznają także, że często rezygnują z kupna wielu rzeczy w sklepach, w których codziennie  odtwarzana jest drażniąca muzyka i głośne komunikaty. Kojący wpływ cichych godzin dostrzegły także osoby, które często robią w marketach rodzinne zakupy. Brak głośnych dźwięków sprawia, że osoby te nie stwarzają wokół siebie nerwowej atmosfery, której przyczyną jest negatywny wpływ dźwięków na stan psychiczny człowieka.

Dołącz do dyskusji
Najnowsze
Warte Uwagi