CD Projekt Red – jeśli nie wiecie, to ta firma, co stworzyła grę Wiedźmin – właśnie zaprezentowała zapowiedź oczekiwanej od kilku już lat gry Cyberpunk 2077. Kurs spółki z pewnością poszybuje – i to mimo kontrowersji, jakie jeszcze niedawno wzbudziła informacja o zastrzeżeniu znaku towarowego „Cyberpunk”.
Ponad 5 lat temu internauci zobaczyli pierwszy trailer do szykowanej przez znanego już wówczas i cenionego producenta gry Wiedźmin, czyli polskiej firmy CD Projekt Red, nowej gry osadzonej w cyberpunkowej rzeczywistości zatytułowanej Cyberpunk 2077:
Długie lata trzeba było czekać na kolejną zapowiedź – dość powiedzieć, że w piątą rocznicę premiery powyższego filmu na twitterowym profilu gry nadano komunikat o treści (cytuję w całości) „*beep*”. Ale chyba było warto czekać. Trailer (już nie teaser) zaprezentowano bowiem jako jeden z kluczowych elementów prezentacji Microsoftu podczas konferencji E3. I trzeba przyznać, że wygląda on imponująco (choć od razu uprzedzam, że z gier to najbardziej lubię Tetrisa):
> Fetching file: cyberpunk2077_trailer_e3_2018.mp4
> File downloading…
> Complete!
> Status: READYHello, Night City!#Cyberpunk2077 pic.twitter.com/vLtVUjPfJZ
— Cyberpunk Game (@CyberpunkGame) June 10, 2018
Do premiery (daty jeszcze nie poznaliśmy) pozostało jeszcze nieco czasu. CD Projekt Red poszukuje pracowników do dalszej realizacji projektu. Uruchomiona natomiast została oficjalna strona internetowa. Dowiemy się z niej między innymi, że twórcom udało się nie tylko zarejestrować (co było przedmiotem sporych kontrowersji) znak towarowy Cyberpunk, ale i logo Cyberpunk 2077. Wniosek o rejestrację znaku został złożony raptem 4 czerwca 2018 r., a zatem kilka dni przed prezentację trailera. Warto zaznaczyć, że dopiero teraz zarejestrowano znak w postaci graficznej (link) – nazwę gry zastrzeżono jeszcze w 2012 roku.
Sukces Cyberpunk 2077 jest CD Projekt Red niezwykle potrzebny
Pierwsze reakcje internautów na zapowiedź gry są raczej entuzjastyczne. Nawet, jeśli złożyć to na karb wieloletnich oczekiwań na premierę gry, to i tak można się spodziewać, że akcje producenta mocno wzrosną. Premiera trailera jest sygnałem, że po Wiedźminie też jest życie. A to dla CD Projekt Red jest niezwykle istotne, bo marka Wiedźmin wciąż odpowiada za większość przychodów. Jak czytamy w komunikacie podsumowującym pierwszy kwartał tego roku:
W pierwszych trzech miesiącach 2018 roku Grupa Kapitałowa CD PROJEKT wypracowała ponad 75 mln zł przychodów ze sprzedaży i osiągnęła blisko 23 mln zysku netto. W omawianym okresie największą sprzedaż wygenerowały gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami oraz GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana.
Sukces sprzedażowy Cyberpunk 2077 będzie zatem spółce niezwykle potrzebny.