Czy Amazon i Aliexpress to geopolityczne wyzwanie dla polskiego handlu? Debata eCommerce 2020

Biznes Środowisko Technologie Zakupy Dołącz do dyskusji
Czy Amazon i Aliexpress to geopolityczne wyzwanie dla polskiego handlu? Debata eCommerce 2020

W związku z naszym specjalnym serwisem-raportem „eCommerce 2020” zaprosiliśmy do debaty ekspertów z branży finansowej, logistycznej, technologicznej i marketingowej, by porozmawiać o aktualnych i przyszłych wyzwaniach branży handlowej w internecie. 

Tak jak zapowiadaliśmy, przy okazji naszego ecommerce’owego projektu staramy się konfrontować stanowiska przedstawicieli świata handlu, a także korzystać z wielkiego doświadczenia naszych partnerów. Do udziału w projekcie zaprosiliśmy jedne z największych instytucji działających na polskim rynku, które w swojej ofercie wspierają przedsiębiorców, coraz częściej tych, którzy działają drogą elektroniczną.

W debacie Bezprawnika udało się doprowadzić do wymiany poglądów pomiędzy przedstawicielami firm działających w obszarze hostingu stron internetowych, tworzenia gotowych rozwiązań i wdrażania sklepów, zarządzania pieniędzmi i księgowością przedsiębiorców, dostarczających usługi płatnicze czy wreszcie – na samym końcu tego łańcucha – dostarczających towar już nie wirtualnie, a realnie, do klienta. Partnerem technicznym debaty została polska platforma ClickMeeting.

Naszymi gośćmi i ekspertami byli:

Daniel Blumczyński – Sales Development and SMB Manager w PayU
Andrzej Chechliński – Dyrektor Departament Sprzedaży, Marketingu Online i eCommerce w BNP Paribas Bank Polska
Artur Halik – Head Of Sales w Shoper.pl
Adam Kokoszkiewicz – Dyrektor Departamentu Sprzedaży w ‎Polskim Standardzie Płatności (BLIK)
Tomasz Łaski – Project Manager w InPost
Robert Paszkiewicz – VP, Central and Eastern Europe w OVHcloud
Małgorzata Skulska – Senior Business Development Manager w ClickMeeting

Kliknij, aby obejrzeć debatę w serwisie YouTube

W trakcie debaty poruszyliśmy tematy związane ze zmianami nawyków handlarzy i konsumentów. Eksperci ze swojej perspektywy opowiadali o tym jak rok 2020 wpłynął na przyspieszenie lub transformację pewnych procesów na płaszczyźnie eCommerce. Praktyczne przykłady z doświadczenia prelegentów wskazywały w jaki sposób udało się uprościć proces zakupowy, zwiększyć zaufanie do sklepów, a także przyspieszyć proces dostarczania towarów do klientów.

Nasi goście zwracali też uwagę na bardzo istotną zmianę, którą przyniósł rok 2020 – pomimo sporego nasycenia rynku już w poprzednich latach, dopiero mijające miesiące przyniosły nam zupełnie nową grupę klientów i zupełnie nową grupę sprzedawców, którzy do tej pory woleli dokonywać transakcji w bardziej tradycyjny sposób.

Debata koncentruje się też na kwestiach związanych z nadchodzącym Black Friday, przy czym nie bezkrytycznie – goście odnieśli się między innymi do zarzutów czytelników Bezprawnika podnoszonych pod jednym z ostatnich raportów ExpertSender („Polacy znają Black Friday, ale nie podchodzą do niego z przesadnym entuzjazmem”).

W ostatniej części rozmowy nasi eksperci skupili się na obowiązujących oraz dopiero nadchodzących trendach dla rynku eCommerce, takich jak na przykład wielkie wyzwanie dla polskiego rynku ze strony coraz aktywniejszego Amazonu i AliExpress, sprzedawców z Chin na Allegro czy faktu, że „eCommerce zaczyna być wszędzie”, jak chociażby – od niedawna – na Instagramie. Gorąco zachęcamy do obejrzenia debaty na łamach platformy YouTube.