- Home -
- Codzienne -
- Lasy Państwowe chciały stworzyć sieć hoteli i bistro. Pomysł powrócił pod nazwą "Dobre z Lasu"
"Dobre z Lasu" to nowa-stara koncepcja Lasów Państwowych. Powstać mają lokale gastronomiczne, hotele, a także sklepy. Chodzi o promocję Lasów Państwowych, wsparcie małych przedsiębiorców oraz zarobek.

Dobre z Lasu
"Puls Biznesu" w czwartkowym (papierowym) wydaniu donosi, że Lasy Państwowe wracają do idei stworzenia sieci sklepów, bistro i hoteli. Projekt miałby nosić szyld "Dobre z Lasu". Sam pomysł sprzedaży dziczyzny, przetworów, czy miodu — poprzez własną sieć handlową — pojawił się już jednak cztery lata temu.
W myśl tamtych założeń plany były szeroko zakrojone. Planowano otwarcie kilkunastu sklepów, wraz z wyspami w centrach handlowych. W ofercie przewidywano takie produkty, jak przetwory z grzybów i jagód, miód z leśnych pasek, czy dziczyzna.
Sieć "Dobre z Lasu" miałaby na celu promocję Lasów Państwowych (jako instytucji), ale w dalszej perspektywie także zysk. Co istotne, na przykład w odniesieniu do dziczyzny, to pochodziłaby ona z ośrodków hodowli zwierzyny Lasów Państwowych.
Przetwórstwem zaś zajęłyby się lokalne przedsiębiorstwa, także — ale nie jedynie — te, które są własnością LP. Pozwoliłoby to na wsparcie lokalnych rynków przetwórstwa mięsnego.
W początkowej fazie planowano przeznaczenie około 450 000 złotych na realizację projektu. Niestety, w momencie, gdy Konrad Tomaszewski przestał pełnić funkcję dyrektora generalnego Lasów Państwowych, a jego miejsce zajął Andrzej Konieczny, pomysł upadł.
Realizacja jest jednak możliwa
"PB" donosi, że powołanie na funkcję pełniącego obowiązki dyrektora generalnego Lasów Państwowych Józefa Kubicy spowodowało, że idea sieci "Dobre z Lasu" powróciła. Powstał nawet specjalny sklep w budynku Dyrekcji Generalnej LP. Obecny szef LP wskazał:
Od dawna promujemy zdrową i ekologiczną żywność z polskich lasów. Sklep w budynku Dyrekcji Generalnej to był pilotaż. Udany! Dlatego uruchamiamy sklepy w całej Polsce.
Szef Lasów Państwowych ma mieć już gotową koncepcję całej sieci. Asortyment miałby być taki, jak zapowiadano cztery lata temu z tą różnicą, że wszystko spajałaby tytułowa marka, czyli "Dobre z Lasu".
Prawdopodobnie (bo tego chcą LP) co najmniej jeden sklep powstanie na terenie każdej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych. Być może jeszcze w 2021 roku uda się otworzyć sklepy w kilku innych miastach, z czego mowa jest o Szczecinie, Katowicach i Krakowie.
Ewentualne kolejne punkty będą powstawać w zależności od potencjału turystycznego i handlowego konkretnego regionu. Niektóre regionalne dyrekcje Lasów Państwowych pozytywnie zapatrują się na tę ideę, a nawet chcą mieć więcej niż jeden sklep na swoim obszarze.
"Puls Biznesu" wskazuje, że mowa jest nie tylko o sklepach, ale i hotelach oraz bistro. Sam pomysł, szczególnie że opierać się ma na współdziałaniu z lokalnymi przedsiębiorcami, brzmi nad wyraz dobrze. Pomysły to jednak połowa sukcesu, więc zaczekajmy na realizację.
zobacz więcej:
05.07.2025 8:21, Aleksandra Smusz
05.07.2025 7:35, Igor Czabaj
05.07.2025 4:21, Mariusz Lewandowski
04.07.2025 18:00, Joanna Świba
04.07.2025 16:43, Katarzyna Zuba
04.07.2025 15:31, Joanna Świba
04.07.2025 14:17, Joanna Świba
04.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 12:15, Mateusz Krakowski
04.07.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 10:45, Mateusz Krakowski
04.07.2025 9:58, Aleksandra Smusz
04.07.2025 9:33, Edyta Wara-Wąsowska
04.07.2025 8:46, Joanna Świba
04.07.2025 7:48, Joanna Świba
04.07.2025 6:57, Aleksandra Smusz
03.07.2025 20:42, Joanna Świba
03.07.2025 15:57, Mateusz Krakowski
03.07.2025 14:09, Mariusz Lewandowski
03.07.2025 13:35, Jakub Kralka
03.07.2025 13:27, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:53, Mateusz Krakowski
03.07.2025 12:08, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 11:29, Mateusz Krakowski
03.07.2025 10:19, Edyta Wara-Wąsowska
03.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
03.07.2025 8:42, Aleksandra Smusz