Katastrofa w Turcji i Syrii. FedEx oddaje do dyspozycji swoją flotę transportową, by pomóc pokrzywdzonym

Codzienne Zagranica Dołącz do dyskusji
Katastrofa w Turcji i Syrii. FedEx oddaje do dyspozycji swoją flotę transportową, by pomóc pokrzywdzonym

Katastrofalne trzęsienia ziemi na turecko-syryjskim pograniczu kosztowały życie ponad 46 tysięcy osób. Nic więc dziwnego, że w pomoc dotkniętemu klęską żywiołową zaangażował się praktycznie cały świat. Dotyczy to także wielkich przedsiębiorstw. Także FedEx pomaga Turcji i Syrii. Firma przeznaczyła na ten cel ponad milion dolarów. Liczy się także to, w jaki sposób te pieniądze zostały spożytkowane.

Samoloty FedEx dostarczają pomoc humanitarną do regionów poszkodowanych przez katastrofalne trzęsienie ziemi

FedEx poinformował o swoich działaniach w związku z katastrofalnymi trzęsieniami ziemi, które spustoszyły pogranicze Turcji i Syrii. Do tej pory w wyniku jednej z największych klęsk żywiołowych w historii regionu śmierć poniosło ponad 46 tysięcy osób. Liczba rannych przekroczyła 120 tysięcy, a dziesiątki tysięcy straciły dach nad głową. Wciąż odczuwalne są kolejne wstrząsy. We wtorek odnotowano trzęsienie ziemi o sile 6,4 stopni w skali Richtera. Magnituda pierwotnej katastrofy wynosiła 7,8 stopni.  Przy takim rozmiarze ludzkiego dramatu cały świat zjednoczył się w pomocy mieszkańcom spustoszonego regionu.

FedEx pomaga Turcji i Syrii najlepiej, jak potrafi: przede wszystkim poprzez transport pomocy humanitarnej. Firma przeznaczyła na ten cel ponad milion dolarów. Jak możemy się dowiedzieć z wystosowanej przez koncern informacji prasowej, pomiędzy 17 a 21 lutego FedEx zorganizował pięć lotów specjalnych z Dubaju do Stambułu.

Firmowe samoloty przewoziły ok. 230 ton pomocy humanitarnej. W jej skład wchodził między innymi namioty, koce, artykuły dla niemowląt, podstawowy sprzęt gospodarstwa domowego. Do tego należy doliczyć zestawy higieniczne przygotowane przez Międzynarodową Federację Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.

Zaangażowanie FedEx w pomoc poszkodowanym regionom skomentował prezes koncernu, Raj Subramaniam.

W tym niezwykle trudnym czasie FedEx angażuje się w pomoc na rzecz wielu społeczności dotkniętych trzęsieniami ziemi. Inspiruje nas heroiczna praca zespołów i organizacji humanitarnych, które pracują na miejscu. Jesteśmy wdzięczni za możliwość włączenia się w działania odbudowy i usuwania skutków trzęsienia ziemi w regionie, poprzez wykorzystanie naszej globalnej sieci, organizację specjalnych lotów, czy dzielenie się wsparciem logistycznym.

FedEx pomaga Turcji i Syrii tak, jak potrafi najlepiej: dzieląc się swoją globalną siecią logistyczną

To nie koniec. FedEx pomaga Turcji i Syrii także poprzez wspieranie innych podmiotów, w tym rządów i organizacji podmiotu publicznego.

Już 8 lutego firma przekazała 100 tysięcy dolarów na rzecz Czerwonego Krzyża. Celem było wsparcie najpilniejszych działań na miejscu. Darowizna pomogła w dystrybucji materiałów pierwszej potrzeby, żywności, wody i koców. Posłużyła również tworzeniu schronień dla pokrzywdzonych mieszkańców oraz zapewnieniu im wsparcia psychologicznego i pomocy medycznej.

Tego samego dnia samoloty FedEx dostarczyły w imieniu władz Stambułu i lokalnej gminy artykuły pierwszej potrzeby ze stambulskiego lotniska do miasta Maltayi, które było jednym ze szczególnie dotkniętych przez trzęsienie ziemi. W transporcie znalazła się między innymi ywność przekazaną przez Umursan Un Ltd. oraz odzież podarowaną przez mieszkańców największego miasta w Turcji.

FedEx zapewnił także transport przedstawicielom kanadyjskiej organizacji GlobalMedic, która zajmuje się pomocą na miejscach katastrof. Dodatkowo dostarczono urządzenia do oczyszczania wody AquaResponse3 do punktów dystrybucji żywności po tureckiej stronie granicy.

Koncern współpracował także w wysyłce materiałów z Madrytu i amerykańskiego Capitol Heights do Adany w Turcji. W tym przypadku transport obejmował kuchnie polowe, zaopatrzenie oraz wyposażenie niezbędne do prowadzenia działań na miejscu.

Pomoc FedEx dla Turcji pokazuje, że także w sytuacjach kryzysowych logistyka o zasięgu globalnym ma szczególne znaczenie. Tym bardziej należy docenić wysiłki firmy zmierzające do pomocy pokrzywdzonym w trzęsieniu ziemi.
FedEx deklaruje przy tym, że zamierza kontynuować dostarczanie pomocy do regionów dotkniętych przez klęski żywiołowe. Wyżej wymienione akcje to część większej inicjatywy FedEx Cares „Delivering for Good”. Jej istotną jest właśnie wykorzystywanie globalnej sieci logistycznej firmy i know-how do niesienia pomocy lokalnym społecznościom wszędzie tam, gdzie jest ona potrzebna.