- Home -
- Codzienne -
- Nigdy więcej Paczkomatów. Zobaczcie jak pracownik InPost wyjmuje paczki [FILM DNIA]

Zdarzyło ci się dostać paczkę z uszkodzoną zawartością? A może miała pogięte pudełko lub porwaną folię? Nic dziwnego. Do sieci trafiło właśnie nagranie przechodnia, który sfilmował "wyładunek" przesyłek klientów InPostu.
InPost rzuca paczkami jak workami z ziemniakami
Na nagraniu wyraźnie widać, jak z samochodu dostawczego InPost wylatują przesyłki. Paczki rozbijają się o bruk i obijają od siebie. Pracownik bez dbałości o zawartość kartonów ciska nimi jeden za drugim. Zdarzenie uchwycił przechodzień przy paczkomacie pod Galerią Kazimierz w Krakowie.
W kwestii bezpieczeństwa przesyłek - zero tolerancji
Rzecznik grupy Integer.pl, odpowiedzialnej za międzynarodową sieć paczkomatów, tłumaczy, że nagranie zostało już zbadane oraz jest weryfikowane w krakowskim oddziale firmy. Pracownik ponoszący winę za całe zdarzenie został zwolniony dyscyplinarnie. Rzecznik dostawcy podtrzymuje, że w kwestii bezpieczeństwa przesyłek firma prowadzi politykę "zero tolerancji" i każda podobna sytuacja spotka się z natychmiastowymi konsekwencjami. InPost zobligował się pokryć koszty wszelkich uszkodzeń, do jakich mogło dojść wskutek niekompetencji pracownika.
Ubezpieczenie i tak pokryje straty
Z końcem października 2016 r. sieć obiegło nagranie ukazujące podobne zachowanie kurierów firmy DPD. Mimo wyśrubowanych - według rzecznika firmy - standardów, pracownicy nie czują odpowiedzialności za kondycję przesyłek. W przypadku uszkodzenia paczek, doskonale wiedzą co napisać w formularzach reklamacyjnych, by ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie, a pracownik uniknął bezpośredniej odpowiedzialności.
Kurierzy Paczkomatów przepracowani czy bezkarni?
Już kilka tygodni przed świętami firmy dostawcze mają pełne ręce roboty. Od tygodni witryny sklepowe kuszą choinkami i wizjami atrakcyjnych promocji. Zakupowa gorączka nie omija również sklepów internetowych, dlatego listopad to miesiąc wzmożonego ruchu nie tylko dla sprzedawców, ale i dla pracowników firm kurierskich. Praca kuriera jest trudna i wymaga przede wszystkim doskonałej organizacji czasu. By podtrzymać wysokie standardy, firmy kurierskie obiecują doręczać przesyłki na czas. Nierzadko jednak możliwości przerobowe personelu są niewystarczające - czy to z niedoboru etatów, czy z braku organizacji pracy. W efekcie standardy obsługi obniżają się, a klient z rozbitą matrycą laptopa musi przejść biurokratyczną drogę przez piekło by uzyskać odszkodowanie za straty.
09.07.2025 13:07, Edyta Wara-Wąsowska
09.07.2025 12:14, Edyta Wara-Wąsowska
09.07.2025 11:44, Joanna Świba
09.07.2025 10:48, Mateusz Krakowski
09.07.2025 9:52, Mateusz Krakowski
09.07.2025 9:49, Edyta Wara-Wąsowska
09.07.2025 9:04, Miłosz Magrzyk
09.07.2025 8:26, Aleksandra Smusz
09.07.2025 6:21, Joanna Świba
08.07.2025 20:20, Jakub Bilski
08.07.2025 16:32, Joanna Świba
08.07.2025 15:26, Jakub Bilski
08.07.2025 12:46, Edyta Wara-Wąsowska
08.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
08.07.2025 10:51, Mariusz Lewandowski
08.07.2025 10:41, Edyta Wara-Wąsowska
08.07.2025 9:54, Mateusz Krakowski
08.07.2025 9:08, Mateusz Krakowski
08.07.2025 8:28, Edyta Wara-Wąsowska
08.07.2025 7:04, Aleksandra Smusz
08.07.2025 6:55, Miłosz Magrzyk
08.07.2025 6:30, Aleksandra Smusz
08.07.2025 0:00, Mariusz Lewandowski
07.07.2025 18:18, Miłosz Magrzyk