ecommerce Zakupy

Ruszyła platforma iPaczka od iTaxi. Usługa zawiera dostawę tego samego dnia z gwarancją niezmiennej ceny

Ruszyła platforma iPaczka od iTaxi. Usługa zawiera dostawę tego samego dnia z gwarancją niezmiennej ceny
Ruszyła platforma iPaczka od iTaxi. Usługa zawiera dostawę tego samego dnia z gwarancją niezmiennej ceny
 

Platforma iPaczka od iTaxi to usługa kurierska, która działa na zasadzie „Same Day Delivery”. Pozwala to na odbiór paczki nawet w ciągu 15 minut. Sama cena dostawy jest zagwarantowana i znana w momencie składania zamówienia.

iPaczka od iTaxi

Jak informuje na swoim blogu iTaxi, na rynku pojawia się nowa platforma – iPaczka. Jest to usługa kurierska, która z założenia działa na zasadzie „Same Day Delivery”, pozwalając na dostarczenie paczki nawet w 15 minut. Cenę usługi znamy już jest w momencie składania zamówienia. To bardzo ciekawa alternatywa na rynku dostaw ecommerce, ale nie tylko.

iTaxi wyjaśnia, co jest oczywiście prawdą, że kluczowe jest dziś tempo dostawy. Rynek zdaje sobie z tego sprawę, więc usługi minimalizujące dostawę nie tyle do kilku dni, ile nawet kilkunastu minut, to swego rodzaju konieczność. Warto też pamiętać, że dostawa tego samego dnia to nie tylko odpowiedź na potrzeby osób, które zamawiają dobra konsumpcyjne. Takie rozwiązanie jest także przydatne w wypadku konieczności szybkiego przetransportowania na przykład dokumentów.

Platforma iPaczka pozwala na wybór dwóch opcji, tj. Standard i Premium. iPaczka Standard oznacza gwarancję dostawy pod wskazany adres do 3 godzin paczki o maksymalnych wymiarach 50x50x50 cm oraz wadze do 10 kg. Opcja premium to z kolei oferta dla osób, które na przykład chcą zrealizować zlecenie niestandardowe. Korzystanie z usługi odbywa się przez portal klienta (ipaczka.com.pl/portal), a ceny objęte są gwarancją ich niezmienności. Usługa działa już w Warszawie, ale wkrótce będzie dostępna w Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie. Mowa jest o III kwartale 2022 roku.

Czy dostawy tego samego dnia staną się standardem?

Skorzystanie z usługi wydaje się bardzo proste. Wystarczy się zarejestrować (choć opcja bez rejestracji też jest możliwa, wówczas trzeba zapłacić bezpośrednio kurierowi), podać adres odbioru i dostawy paczki, opłacić zlecenie (gdy jesteśmy użytkownikiem zarejestrowanym) i wydrukować wygenerowaną etykietę. Dostępny jest oczywiście specjalny serwis do śledzenia postępu dostawy.

Administrator platformy podkreśla też w komunikacie, że kurierzy mówią płynnie w języku polskim, a także, że ich ubiór jest schludny.

Przyzwyczailiśmy się do tego, że błyskawiczna dostawa przesyłek jest niejako standardem. Dlatego też coraz cześciej irytujemy się, gdy – z różnych względów – musimy korzystać z tradycyjnej poczty, a nierzadko i wprost rezygnujemy z jej usług, wykorzystując firmy kurierskie i platformy pośredniczące do załatwiania nawet i codziennych spraw związanych z wysyłką jakichś towarów.

Coraz szerszy wybór usługodawców, szczególnie tych, którzy oferują wysyłkę i dostawę w maksymalnie kilka godzin, to bardzo dobry kierunek rozwoju. Nie tylko dla sektora ecommerce, ale i wszystkich tych, którym szczególnie zależy na szybkiej dostawie.