Jak przyciągnąć ludzi na webinar czy inne spotkanie w sieci? Wybór dnia i godziny ma znaczenie

Firma Praca Technologie Dołącz do dyskusji (1)
Jak przyciągnąć ludzi na webinar czy inne spotkanie w sieci? Wybór dnia i godziny ma znaczenie

Przejście z realu do sieci wymusiła na firmach pandemia. Mimo że obostrzeń praktycznie nie ma już wcale, Polacy z sieci wychodzić nie zamierzają. Przenieśliśmy tam kameralne spotkania i eventy dla tysięcy ludzi. W sieci się naradzamy, szkolimy, sprzedajemy, leczymy. Wyciskamy z umożliwiających nam to technologii ile się da. Tak wynika z raportu „State of Online Events 2021”. Przygotował go ClickMeeting. Jak przyciągnąć ludzi na webinar czy inne spotkanie w sieci?

Jak przyciągnąć ludzi na webinar czy inne spotkanie w sieci?

ClickMeeting to platforma do organizacji spotkań online. Przyglądając się statystykom zeszłorocznych wydarzeń, zaobserwowali, że są dni i godziny, w których zdecydowanie częściej spotykamy się w sieci, w niż w inne. W roku 2021 największą popularnością cieszył się wtorek. Tego dnia odbywało się najwięcej wydarzeń na platformie ClickMeeting. Jeśli nie wtorek, to co? To środa albo czwartek. Jeśli chodzi o godziny spotkań online, to najchętniej wybierana była godz. 15. Na drugim miejscu znalazła się 16.00. W tym kontekście zaskakuje miejsce trzecie, które zdobyła godz. … 7. Najmniej chętnie umawiano się na godz. 10.

Pogadamy i sprzedamy

Na platformie ClickMeeting odbyło się w ubiegłym roku ponad 1,9 mln wydarzeń online. W stosunku do czasów sprzed pandemii, to skok o 320 proc. W tych wydarzeniach wzięło udział ponad 26 mln osób. Co robimy na spotkaniach w sieci? Przede wszystkim się uczymy. Wydarzenia związane z edukacją to ponad 41 procent wszystkich spotkań na platformie. Kolejna kategoria, to promocja i sprzedaż produktów. Bardzo zyskały na popularności webinary, które pomagają firmom sprzedać ich produkty czy usługi. Do sieci przeniosły się spotkania zarządów, negocjacje. Tu odbywają się rady pedagogiczne i wywiadówki. Firmy eventowe, mimo pandemii, zyskują klientów dzięki wydarzeniom online.

„ClickMeeting to miejsce zarówno dla nauki zdalnej, webinarów, jak i również videokonferencji. W ubiegłym roku za pośrednictwem platformy zorganizowano ponad 1100 takich wydarzeń na dużą skalę. Technologia webcastingu umożliwia uczestnictwo w wydarzeniu nawet 10 000 odbiorców z całego świata. Także w formacie hybrydowym” mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting.

Firma zaobserwowała też, że nie tylko rośnie liczba wydarzeń w sieci i ich uczestników, ale także wydłuża się czas spotkań online. Przeciętnie spotkanie trwało 66 minut i było o 10 minut dłuższe, niż rok wcześniej. Wydłużył się też czas trwania webinarów. Średnio było to 98 minut. Widać, że webinar jest coraz popularniejszy.