ecommerce

Nie sprzedasz już na Allegro bez podpięcia towaru pod ich katalog produktów

Rafał Chabasiński
08.08.2022
Nie sprzedasz już na Allegro bez podpięcia towaru pod ich katalog produktów

Sprzedający swoje towary za pomocą Allegro powinni pamiętać o nowym obowiązku wprowadzonym od 1 sierpnia. Chodzi o Katalog Produktów Allegro, z którym musi być połączona każda nowa oferta. W założeniu chodzi o ułatwienie kupującym robienia zakupów. Sprzedający zyskują z kolei znaczące uproszczenie procesu wystawiania produktów.

Nowa funkcjonalność Allegro ułatwi kupującym poszukiwania najkorzystniejszej oferty

Od 1 sierpnia każda nowa oferta wystawiana w największym polskim serwisie ecommerce musi spełniać pewien wymóg. Chodzi o Katalog Produktów Allegro. To ujednolicona baza danych serwisu mająca w założeniu zawierać wszystkie informacje o poszczególnych produktach. Oprócz ich najważniejszych parametrów zawiera także zdjęcia i opisy.

Katalog Produktów Allegro to element szerszej strategii prowadzącej do całościowej zmiany sposobu prezentowania ofert w serwisie. Jej całkowita realizacja ma nastąpić dopiero w 2024 r. Przygotowania trwają jednak już od początku tego roku. Można do nich zaliczyć na przykład uporządkowanie kategorii produktów w serwisie oraz właśnie wprowadzenie obowiązkowej integracji nowych ofert z katalogiem.

Mechanizm jego działania wydaje się stosunkowo prosty. Poszczególne produkty mają nie tylko określone parametry, ale także kod producenta i numer GTIN (EAN, ISBN, ISSN). W ten sposób można zidentyfikować oferty sprzedaży tego samego produktu i następnie pogrupować je ze sobą tak, by pojawiały się w jednym wyniku wyszukiwania. Sam serwis podpowiada, jak Katalog Produktów Allegro ma działać w praktyce.

Przykład – Kilkudziesięciu sprzedających wystawiło oferty tego samego modelu telewizora. Skatalogujemy je do jednego produktu z naszego Katalogu na podstawie kodu EAN. Klient zobaczy listę produktów pasujących do wyszukiwanej frazy, a gdy wybierze produkt, którego potrzebuje, wyświetlimy mu oferty, w których kupi ten produkt od różnych sprzedających.

Dla konsumenta Katalog Produktów Allegro to oczywiste ułatwienie. Tego typu rozwiązanie informatyczne pozwala kupującemu znaleźć wszystkie oferty sprzedaży danego towaru i błyskawicznie pogrupować je według wybranego parametru. Tym najczęściej będzie cena lub cena za sztukę. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy konsument ma do wyboru kilka produktów różniących się wyłącznie ceną. Trzeba przy tym przyznać, że to bardzo częsta sytuacja w przypadku sprzedaży produktów fabrycznie nowych, wystawianych przez przedsiębiorców.

Dla sprzedających Katalog Produktów Allegro to możliwość wygodniejszego korzystania z dedykowanych usług serwisu

Katalog Produktów Allegro przyda się także samym sprzedającym. Serwis wymienia szereg korzyści wynikających z wdrożenia tego rozwiązania. Sam proces wystawiania ofert ma stać się szybszy i łatwiejszy. Teraz wystarczy, że sprzedający poda kod EAN produktów, albo jego markę i model. Baza danych Allegro umożliwi skorzystanie z wcześniej użytych zdjęć i opisów tego samego produktu. W grę wchodzi także autouzupełnianie jego parametrów. Allegro przekonuje, że Katalog Produktów Allegro umożliwi skrócenie czasu wystawiania oferty o 20 proc.

Równocześnie sprzedający zyskują narzędzie do zarządzania sprzedażą. Katalog Produktów Allegro, będący zewnętrzną i w pełni zinformatyzowaną baza danych, pozwala na wykorzystanie szeregu programów i usług oferowanych przez Allegro. Serwis wskazuje między innymi: One fulfilment by Allegro, Super Cenę, oraz program Allegro Ceny.

Powiązanie oferty z Katalogiem Produktów Allegro ma również uprościć komunikację pomiędzy sprzedającym a kupującym. Lepiej zaprezentowany produkt w założeniu zmniejsza liczbę wątpliwości po stronie konsumenta. Tym samym zmniejsza się konieczność korzystania z opcji „pytanie do sprzedającego”.

To o tyle korzyść, że sprzedający rzadziej będzie musiał na tego typu wiadomości odpisywać. Tym samym zaoszczędzi czas, który można poświęcić na inne aspekty działalności. Allegro przekonuje, że w ofertach połączonych z Katalogiem klienci korzystają z opcji Pytanie do sprzedającego o 32 proc. rzadziej.