- Home -
- Finanse -
- Mobilna autoryzacja wreszcie w PKO BP. Można zapomnieć o przepisywaniu jednorazowych kodów
Dostępna jest już mobilna autoryzacja w PKO BP. Dzięki temu rozwiązaniu wykonanie przelewu za pośrednictwem bankowości elektronicznej iPKO lub Inteligo można potwierdzić nawet jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej. Specjaliści podkreślają, że takie rozwiązanie może być znacznie bezpieczniejsze niż standardowa autoryzacja.

Mobilna autoryzacja w PKO BP
Aplikacja mobilna PKO BP została wzbogacona o funkcję mobilnej autoryzacji. To dobra wiadomość dla tych, których mogło irytować przepisywanie kodów jednorazowych z SMSów w celu potwierdzenia operacji przeprowadzanej za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Teraz wystarczy potwierdzenie poprzez aplikację mobilną IKO. Co ważne, to pozwala nie tylko zaoszczędzić czas i w większym stopniu zautomatyzować cały proces, ale zdaniem wielu ekspertów jest też zwyczajnie bezpieczniejsze.
Jak wygląda mobilna autoryzacja? Po tym, jak klient zleci operację, otrzyma powiadomienie z aplikacji IKO. Zatwierdzenia będzie mógł dokonać na dwa sposoby. Pierwszy to potwierdzenie bezpośrednio w powiadomieniu push (wystarczy wybrać opcję "zatwierdź"), drugi - to potwierdzenie przez podanie kodu PIN, po przekierowaniu powiadomienia do aplikacji IKO.
Mobilna autoryzacja w PKO BP to też inne korzyści. Dzięki niej klienci mogą też korzystać z funkcji dwuetapowego logowania do systemu bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo. To właśnie ta funkcja czyni cały proces znacznie bezpieczniejszym. Klient, który włączy tę funkcję, za każdym razem podczas logowania do bankowości elektronicznej będzie musiał nie tylko podać hasło do iPKO czy Inteligo, ale także zatwierdzić logowanie w aplikacji mobilnej. To zmniejsza ryzyko zalogowania się osób trzecich.
Cały czas trwa wzbogacanie IKO o nowe funkcje
Jak przyznaje Radosław Janusz, kierownik Zespołu Bankowości Mobilnej w PKO Banku Polskim, aplikacja IKO jest systematycznie wzbogacana o dodatkowe funkcje. Mają one uczynić codzienne bankowanie znacznie prostszym i przyjemniejszym. Już teraz w IKO można kupić ubezpieczenie podróżne, czasowo zablokować kartę czy zeskanować i zapłacić fakturę. Mobilna autoryzacja to kolejny krok na drodze do ulepszenia aplikacji.
Funkcję mobilnej autoryzacji można włączyć zarówno z poziomu samej aplikacji jak i w serwisie bankowości internetowej. Nie ma znaczenia, czy klient korzysta z aplikacji na urządzeniu z systemem Android czy z systemem iOS. Mobilna autoryzacja będzie działać w obu wypadkach.
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz