Od dziś wchodzą w życie zmiany w zakresie kontaktowania się z ZUS. Petenci, którzy będą chcieli uzyskać informację np. o instrumentach tarczy antykryzysowej, zadzwonią na rządową infolinię ogólnopolską.
Nowa infolinia rządowa – ZUS informuje o nowych numerach telefonów
Klienci ZUS (zarówno przedsiębiorcy jak i np. osoby, które chcą skorzystać z porady doradcy emerytalnego) mogą uzyskać pożądane informacje na różne sposoby. Większość wybiera wizytę w placówce Zakładu, w niektórych sprawach można również próbować kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Sporo klientów stawia jednak na infolinię ZUS – zwłaszcza, że w porównaniu do infolinii innych instytucji państwowych działa dość sprawnie, a petenci zazwyczaj faktycznie otrzymują pomoc, której potrzebują. Oczywiście podczas epidemii koronawirusa trzeba było liczyć się z tym, że dodzwonienie się na infolinię zajmie trochę więcej czasu niż zazwyczaj – to nie powinno jednak nikogo dziwić.
Od dzisiaj rusza jednak nowa infolinia, jak informuje ZUS – tym razem jednak rządowa. Mogą na nią dzwonić osoby, które chcą uzyskać informacje o instrumentach wciąż dostępnych w ramach tarcz antykryzysowych. Wcześniejsze, nowe numery infolinii ZUS uruchomione specjalnie na potrzeby informowania m.in. o zwolnieniach ze składek czy świadczeniu postojowym nie będą już aktywne.
Rządowa infolinia ogólnopolska będzie dostępna pod dwoma numerami – 22 484 84 84 oraz 732 122 500 w godz. od 8 do 16.
O pomoc z tarczy przedsiębiorcy wciąż będą mogli zapytać także sam ZUS
Czy to oznacza, że przedsiębiorcy, którzy chcą zapytać o jakąś kwestię związaną z tarczą antykryzysową, nie będą mogli uzyskać informacji wprost od pracowników Zakładu? Jak informuje ZUS, dla petentów dostępna jest ogólnopolska infolinia ZUS (numer 22 560 16 00) czynna w godzinach 7-18. Zadzwonić na nią mogą zarówno przedsiębiorcy jak i emeryci i renciści czy osoby, którym przysługuje dodatek solidarnościowy. Nie ma zatem żadnych ograniczeń – zmiany wynikają jedynie z tego, że dwie najpopularniejsze formy pomocy obsługiwane przez ZUS (zwolnienie ze składek i świadczenie postojowe) nie są już dostępne dla większości firm. W związku z tym nie ma potrzeby, by uruchomione wcześniej numery nadal były obsługiwane przez Zakład.
Pracownicy infolinii Zakładu wciąż będą mieć dużo pracy
Można się spodziewać, że oprócz przedsiębiorców, emerytów i rencistów czy osób pobierających dodatek solidarnościowy do dzwoniących na infolinię dołączą osoby, które będą chciały aktywować bon turystyczny. Z tego względu być może lepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców będzie przez najbliższy czas wybór infolinii rządowej.