REKLAMA
  1. Home -
  2. Biznes -
  3. Ta wojna nie ma końca. Biedronka zareagowała na komornika Lidla
Ta wojna nie ma końca. Biedronka zareagowała na komornika Lidla

W Polsce widzieliśmy już wiele zaciętych rywalizacji. ŁKS kontra Widzew, PO kontra PiS, Wałęsa kontra Kwaśniewski, policja kontra mieszkańcy bloków... Wszystko jednak blednie przy wojnie Lidl-Biedronka. Pojawiło się właśnie nowe hasło Biedronki po "zaaresztowaniu" poprzednik plakatów przez komornika.

Jerzy Wilczek04.03.2024 11:48
Biznes

Wygląda na to, że portugalska sieć nie będzie już się reklamować hasłem "od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Proces w tej sprawie co prawda dopiero ruszy, ale komornik już kazał zakleić plakaty. Tak zresztą już się stało w wielu przypadkach.

Było jednak zupełnie jasne, że na tym się starcie nie skończy. I faktycznie - mamy kolejny akt.

REKLAMA

Nowe hasło Biedronki i "droga" konkurencja

Na ulicach już powoli widać nowe hasło Biedronki. Sieć ogłasza, że jest "tańsza niż nasza droga konkurencja". Do tego mamy prosty, acz zapadający w pamięć slogan "do Biedronki idę".

Wygląda więc na to, że w pewnym sensie Portugalczycy odpuścili. Na nowych plakatach nie ma już konkretnej daty, nie ma też nazwy i logo konkurencji. Lidlowi będzie więc dużo trudniej przekonać komornika, że warto i te reklamy zaklejać. Przy tym - trzeba przyznać - nowe hasło jest po prostu inteligentne. Można oczami wyobraźni zobaczyć, jak sympatyczny owad mruga oczami do klientów. Jest oczywiście jasne, że sympatycznie tu nie jest i nie będzie. W wojnie Biedronki z Lidlem (czy też Lidla z Biedronką) krew się leje strumieniami - i będzie się ona lała dalej.

REKLAMA

Reklamy to tylko jedna bitwa tej wojny. Ostatnio areną starcia były też SMS-y. Powstały liczne memy na temat wiadomości od Biedronki. Ale okazuje się, że taka bezpośrednia (ktoś może powiedzieć toporna) forma reklamy po prostu działa.

Jak pokazują dane pozyskane z paragonów przygotowane przez aplikację PanParagon, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo
Martins Polska S.A. wzrosła po wysyłce SMS-ów. – W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc.,
natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o około 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych sms-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

REKLAMA

Wojna na SMS-y jest korzystna dla Biedronki

Zapinajmy więc pasy, kupujmy popkorn. Kibice drużyn futbolowych i hardkorowi miłośnicy partii politycznych mogą się wiele nauczyć z tego starcia.

REKLAMA
Dołącz do dyskusji

zobacz więcej:

Najnowsze
Warte Uwagi