InPost przedstawił na swojej stronie internetowej zmiany, jakie zamierza wdrożyć od 1 kwietnia. Nowy cennik InPost oznacza niestety droższe usługi tej firmy. Więcej zapłacą zarówno klienci biznesowi, jak i indywidualni. Jako powody wzrostu cen InPost wskazuje między innymi inflację, drożejącą energię i pandemię covid-19.
Nowy cennik InPost to wyższe ceny usług i materiałów eksploatacyjnych
InPost poinformował o przygotowywanych zmianach w regulaminach i cennikach swoich usług, które wchodzą w życie z dnie 1 kwietnia. Chyba nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że będzie drożej. Nowy cennik InPost zakłada wyższe stawki zarówno dla klientów indywidualnych, jak i tych biznesowych.
Klienci detaliczni usługi Managera Paczek, Szybkich nadań oraz Aplikacji InPost Mobile zapłacą więcej o złotówkę, niezależnie od wagi paczki. Obecnie to koszt 12,99 zł, 13,99 zł oraz 15,49 zł. Po wejściu w życie zmian najlżejsza paczka będzie kosztowała 13,99 zł, średnia 14,99 zł a najcięższa 16,49 zł.
W przypadku klientów biznesowych koszt za usługę InPost Paczkomaty 24/7 wyniesie, w zależności od gabarytu, odpowiednio: 10,19 zł, 11,56 zł lub 14,73 zł netto. Obecnie stawki wynoszą 9,44 zł, 10,7 zł oraz 13,64 zł. Nowy cennik InPost zakłada także podwyższenie stawek kilku innych usług dla klientów biznesowych. Mowa w tym przypadku o przesyłkach InPost Kurier, w tym o usłudze paczki niestandardowej i opłatach za weryfikację wagi i wymiarów, oraz za przesyłkę pobraniową. Klienci detaliczni zapłacą za to wyższą opłatę za podjazd kuriera.
Ponadto firma deklaruje dokonanie przeglądu cen materiałów eksploatacyjnych w sklepie InStore. To oznacza z kolei wyższe ceny oferowanego kartonu i folii. W tym przypadku warto zaznaczyć, że nowe ceny będą obowiązywały już od 25 marca.
Powody podniesienia cen przez InPost są oczywiste: inflacja, wysokie ceny energii, rosnące koszty pracy i pandemia covid-19
Dlaczego nowy cennik InPost sprowadza się do serii mniejszych i większych podwyżek? Odpowiedzi, skądinąd dość oczywistej, dostarcza samo przedsiębiorstwo.
Wprowadzamy zmiany w Cennikach usług InPost Kurier oraz InPost Paczkomaty 24/7. Podyktowane są one szeregiem inwestycji jakich dokonaliśmy w 2020 roku, takich jak intensywny rozwój sieci paczkomatowej czy otwarcie drugiej Sortowni Centralnej, a także zaistnieniem istotnych czynników zewnętrznych, które wygenerowały wymierny wzrost kosztów operacyjnych po naszej stronie. Czynniki te to m.in.: inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej czy pandemia COVID-19
Podobnie prezentuje się sytuacja w kwestii materiałów eksploatacyjnych. W tym przypadku InPost powołuje się przede wszystkim na podwyżki cen ze strony ich dostawców. Równocześnie firma zapowiada, że będzie pracować nad uatrakcyjnieniem i rozszerzeniem asortymentu.
Już teraz należałoby się na stawić na to, że to nie koniec. Wiele wskazuje, że inflacja i problemy gospodarcze trapiące nasz kraj spowodują podwyżki cen także w przyszłym roku. W końcu wszystkie podane przez InPost przyczyny wpływające na ceny usług firmy nie znikną w ciągu najbliższych miesięcy. Nowy cennik InPost nie oznacza oczywiście wzrostu cen towarów w branży ecommerce. Nie sposób jednak nie zauważyć, że siłą rzeczy droższa dostawa przekłada się na wyższy koszt ponoszony przez konsumenta.