ecommerce Na wesoło Zakupy

Opakowanie prezentowe – tak tego nie rób. Dziennikarz oniemiał, gdy zobaczył co przyszło mu po zakupach na Allegro

Jakub Kralka
14.02.2022
Jakub Kralka
Jakub Kralka
14.02.2022
Opakowanie prezentowe – tak tego nie rób. Dziennikarz oniemiał, gdy zobaczył co przyszło mu po zakupach na Allegro

Wiele sklepów internetowych ma w swojej ofercie dodatkowe opakowanie prezentowe dla klientów, którzy robią zakupy w celu dalszego ich podarowania bliskiej osobie. Nie wszyscy robią to jednak dobrze. 

Znany dziennikarz technologiczny, Piotr Grabiec z serwisu Spider’s Web, pochwalił się dziś tym, jak zapakowano prezent, który zaplanował dla swojej lubej na Walentynki. Wiele już widziałem bylejakości w realizowaniu różnych usług przez internet, ale tutaj sprzedawca przeszedł samego siebie.

Piotrek wpadł na całkiem pomysłowy prezent, by swoją lubą obdarować drzewkiem bonsai. Wygrzebał więc w ramach Allegro ofertę o nazwie „Prezent na Walentynki drzewko szczęścia bonsai”. Sprzedawca „latwauprawa” jest bardzo wiarygodny, ma dobre opinie, doskonale prezentuje swoją ofertę. Pod tym względem nie można mu zarzucić zbyt wiele.

Problem pojawił się w chwili, gdy kupujący poprosił o zapakowanie prezentu, co było możliwe – za dodatkową opłatą w wysokości 10 złotych. Czy 10 złotych to duża kwota dla opakowania prezentowego? To zależy od opakowania. W tym wypadku ktoś solidnie przepłacił. Wydaje się jednak, że lepiej opakowania nie proponować wcale, jeśli ma wyglądać tak, jak na zdjęciu poniżej:

Każdy z nas ma w rodzinie kogoś, to wybitnie nie potrafi pakować prezentów, ale sprzedawca „łatwej uprawy” zdecydowanie zawiesił poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie. Wypadło to szczególnie komicznie w kontekście tego, że na szybko zaczęto sprzedawać drzewka i nasiona jako propozycję walentynkową, a więc de facto obliczoną na prezentowy charakter. Kawałek obrzydliwego kartonu niskiej jakości, który został zawinięty w folię i chyba już tylko turpistycznie-ironicznie przewiązano go wstążeczką… Nic dziwnego, że zdjęcie zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników Twittera.

Opakowanie prezentowe w ecommerce

W przypadku sprzedaży towarów luksusowych oraz o specyfice typowo nastawionej na współgranie z ecommerce, naturalnym wydaje się, że posiadanie w swojej ofercie możliwości wysłania czegoś jako prezent, może być jednym z czynników decydujących o wyborze danego sprzedawcy i podjęciu decyzji zakupowej. Takich czynników jest wiele, wielokrotnie pisaliśmy na nich na łamach Bezprawnik eCommerce, chodzi o opcje dostawy kurierskiej czy do Paczkomatu lub udostępniane systemu płatności.

W tym wypadku sprzedawca miał o tyle dużego pecha, że Piotrek mieszka ze swoją narzeczoną, a tym samym – sam odebrał „opakowanie prezentowe”. Warto jednak pamiętać, ze z reguły takie przesyłki zamawiane są do adresata mieszkającego pod innymi adresem i rzadko kiedy mamy możliwość weryfikacji ich jakości. A obdarowanemu nie wypada przecież napisać, że opakowanie było jakimś żartem.