Opłata za kurs taksówką, spośród całej badanej Europy, jest najniższa w Warszawie

Codzienne Moto dołącz do dyskusji (27) 20.08.2019
Opłata za kurs taksówką, spośród całej badanej Europy, jest najniższa w Warszawie

Aneta Czarnecka

Z badań CBOS-u z 2018 r. wynika, że z taksówek jako najczęstszego źródła transportu korzysta ok. 3% Polaków. Przyczyną jest prawdopodobnie fakt, że nie jest to tani środek przemieszczania się. Taksówka okazuje się jednak  szczególnie zbawienna podczas wakacji, gdy jesteśmy pozostawieni sam na sam z bagażami w obcym mieście. Turyści w Polsce powinni mieć jednak powód do radości, bo według zestawienia FREE NOW w polskich miastach opłata za taksówkę jest najniższa w Europie. 

W tym roku ponad 63% Europejczyków zdecydowało się na zagraniczne wakacje. Urlop w innym państwie często wiąże się z koniecznością transportu z lotniska lub dworca do hotelu. FREE NOW, platforma służąca zamawianiu przejazdów w 100 miastach Europy stworzyła zestawienie, z którego wynika, że w Polsce oraz Grecji zapłacimy za taksówkę najmniej.

Przegląd cen za przejazd taxi dotyczy trasy liczącej 5 kilometrów w najbardziej popularnych turystycznie stolicach Europy. Z zestawienia wynika, że w Warszawie oraz Atenach taka podróż będzie kosztowała ok. 5 euro. Nieco drożej – ok. 7-10 euro zapłacimy w Lizbonie, Dublinie i Madrycie. Warto również wiedzieć, że użytkownicy aplikacji FREE NOW w polskich, hiszpańskich oraz portugalskich miastach mogą liczyć na przejazd po niższej cenie znanej z góry. Najdroższe taksówki w Europie znajdziemy Sztokholmie, Rzymie, Wiedniu oraz Berlinie (12-13 euro). Na szczycie cenowej piramidy znajduje się Londyn, w którym kurs taxi kosztuje 15 euro.

Należy także wspomnieć, że najczęściej wybieranym przez Polaków kierunkiem wakacji w 2019 roku była Hiszpania. Polskie miasta natomiast najczęściej odwiedzane w tym roku były przez turystów z Niemiec, Anglii, Irlandii i Włoch – tak wynika z analizy zamówień taksówek przez użytkowników aplikacji FREE NOW – mówi Krzysztof Urban, Dyrektor FREE NOW w Polsce.

Taksówka w Europie – o czym warto wiedzieć

Kolor i marka taksówki

W każdym z europejskich miast obowiązują inne przepisy dotyczące wyglądu taksówek. Londyn słynie z czarnych blackcabs, które stały się nieodłącznym elementem drogowego krajobrazu. W Madrycie, Berlinie i Atenach o tym, jak ma wyglądać taksówka mówią lokalne przepisy. W Polsce, Austrii i Irlandii nie ma natomiast zasad, które narzucają kolorystykę aut. Najczęściej wybieranymi markami taksówek w Europie są Toyota Prius i Skoda Octavia.

Miejsce pasażera

W Polsce, Hiszpanii i Portugalii przyjmuje się, że pasażer w taksówce siada z tyłu. Pasażer może usiąść z przodu tylko wtedy, gdy podróżuje w większej grupie. W Niemczech natomiast panuje wolny wybór w wyborze miejsca.

Bagaż

Podróżując taksówką w Polsce, Hiszpanii i Włoszech możemy zabrać bagaż dowolnej wielkości bez konieczności dodatkowej opłaty. W Portugalii obowiązuje opłata 1,60 euro za bagaż transportowany w bagażniku.

27 odpowiedzi na “Opłata za kurs taksówką, spośród całej badanej Europy, jest najniższa w Warszawie”

  1. Dlaczego zawsze w ten sam sposób są robione zestawienia. 5euro to trochę ponad 20 zł. Ile osób zarabia 20zl na godzinę? Dublin 8 euro. Byłem w Irlandii…minimalna krajowa to ponad 9 euro. Morał, pracując za minimalną w Irlandii stać nas na przejechanie większej ilości km niż pracując za minimalną w Polsce i przejechanie się niby najtańsza taksówką.

  2. To powinno być zestawione z zarobkami w każdym państwie. Podać średnie zarobki w każdym państwie a obok tego przejazd taksówką i ile procent pensji ten przejazd kosztuje. Bez takiego zestawienia tym artykułem można się co najwyżej podetrzeć w toalecie.

  3. „Najdroższe taksówki w Europie znajdziemy Sztokholmie, Rzymie, Wiedniu oraz Berlinie (12-13 euro). Na szczycie cenowej piramidy znajduje się Londyn, w którym kurs taxi kosztuje 15 euro.”

    Nie do końca rozumiem to zdanie – wynika z niego, że albo Londyn nie znajduje się w Europie albo słowo „najdroższy” nie oznacza w tym przypadku „takiego, którego cena jest najwyższa”.

  4. Jeżdżę po Warszawa opti taxi i oni mają tanie kursy, trochę podróżuje, więc wiem jakie są stawki w Europie i jak taksówkarze lubią oszukiwać turystów. W Portugali rzeczywiście musiiałąm dopłacać dodatko za bagaż.

    • Opti taxi, wbrew nazwie, nie ma nic wspólnego z taksówką. To nielegalny przewóz osób, podobnie jak Uber, czy Bolt.

      • z tą nielegalnością to bym polemizowała, gdyby nie mogli jeździć to dawno by tego prawo zabroniło. Ja z nimi jeżdżę i będę jeździć tanio i szybko to najbardziej mnie interesuje. A inni niech wybierają przejazdy jakie chcą, w to nie ingeruje.

        • Podążając dalej można uznać, że kraść też nie wolno/ notabene, wbrew temu, co wielu sądzi, żadne prawo tego nie zabrania/. Co nie zmienia postaci rzeczy, że są tacy, co kradną, a tym samym narażają się on określone sankcje przewidziane w Kodeksie Karnym. Przy okazji dyskusji o legalności… proponuję lekturę ustawy o transporcie drogowym i wszystko będzie jasne. Inaczej mówiąc – można kupić nowy telewizor w Media Markt – z gwarancją i w fabrycznym opakowaniu, a można od złodzieja /tj. pasera/.. Zapewne będzie taniej… Są tacy, co kupują tu albo tu.

  5. Jak zwykle w przypadku Free Now niedomówienia i przekłamania. Co jest o tyle dziwne, że w końcu to niemiecka firma.., ale z polskim niekompetetnym personelem… W Niemczech od kilku już ładnych lat nie ma obowiązku rejestracji samochodu w kolorze budyniowym ( taxi). Zwyczajowo jednak nadal się to stosuje. Siła tradycji.
    Odnośnie cen… Free Now, w niektórych krajach, w tym w Polsce, z upodobaniem stosuje dumping, który w każdym normalnie funkcjonującym państwie jest zwalczany z całą stanowczością jako wyjątkowo szkodliwy dla całego rynku i będący zaprzeczeniem wolnej konkurencji. Free Now zachowuje się jak obecny rząd. Kupuje klientów. Jak wiadomo w ekonomii nie ma ,,darmowych obiadów”. Za ,,darmowy obiad” zawsze ktoś musi zapłacić. W tym przypadku płacą współpracujący kierowcy. Wysoką prowizje od każdego kursu ( kwotę stałą + prowizję od wartości kursu). Nawiasem mówiąc Free Now nie ma ani jednej ,,własnej” taksówki i ani jednego ,, własnego” kierowcy. Jest tylko i aż zwykłym pośrednikiem czerpiącym zyski z prowizji. Jak strona internetowa za pomocą której kupujemy bilety na pociąg lub samolot. Wszystkie oklejone w barwy Free Now taksówki są własnością bądź to indywidualnych przedsiębiorców bądź tez innych podmiotów (np. firm leasingowych). I jeszcze jedno. Free Now nie jest stroną umowy przewozu ze wszystkimi wynikającymi stąd konsekwencjami.

  6. Przewóz osób, wbrew temu, co wielu tu sądzi nie jest działalnością charytatywną. A gospodarczą. Że wszystkimi wynikającymi stąd konsekwencjami.

  7. 8zł opłata początkowa +3zł za kilometr widuję na warszawskich freenow taksówkach.

    podziękuję nawet jeżeli jest to najniższa cena w europie, uberem czy boltem za 4km płacę około ~10zł

    • Żadna taksówka Free Now nie istnieje. W Polsce nie ma takich. Są taksówki oklejone logo Free Now. Podobnie jak iTaxi. To pośrednicy, a nie firmy transportowe. To tylko forma reklamy. Żadna taksówka oklejona logo Free Now nie ma ceny 3,00 za km. Maksymalna cena widniejąca na szybie to 2,40 zł./km. Kwota 8 zł. za start wynika z przepisów prawa miejscowego. W przypadku Warszawy – Rada Warszawy jest organem stanowiacym. Jest jednakowa dla wszystkich taksówek w Warszawie. Nawiasem mówiąc dziś kwota za km. winna oscylować w zakresie 4,00 – 4,50 zł./ km.
      Inaczej rzecz ujmując – zamiast kupić telewizor w Media Markt można kupić od złodzieja… wyjdzie taniej… Do czasu.

  8. z free now mam do czynienia od 3mc, bo podpisałem z nimi umowę na przejazdy firmowe. Zdecydowałem sie na nich bo stawka, która mi zaproponowali była zdecydowanie niższa od konkurencji, poza tym na ich korzyść działa to, że mają licencjonowanych kierowców, ubezpieczenie pasażera w trakcie jazdy, w miare nowe i czyste samochody, kierowców z którymi można się dogadać i bardzo prostą aplikację do zamawiania przewozu. Poza tym dla mnie jako własciciela firmy zestawienie przejazdów i zestawienie kwotowe na koniec miesiąca to duże ułatwienie. Jestem zadowolony ze wspolpracy z nimi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *