Panek zmienia zasady swojej działalności. Jeszcze nie tak dawno temu auto na minuty można było wypożyczyć właściwie w każdym większym mieście w kraju. Teraz firma mocno okroiła skalę swojej działalności - przynajmniej pod względem geograficznym.

Firma carsharingowa Panek jest na naszym rynku od lat, ale najbardziej chyba poczuła wiatr w żaglach w okolicach pandemii. Wszyscy bali się komunikacji zbiorowej, a przecież nie każdy ma i chce mieć własne auto. Zatem rozwiązanie wynajmu aut na minuty okazało się wtedy strzałem w dziesiątkę.
Firma w pewnym momencie działała w 250 miastach w całym kraju, nie mówiąc o tym, że w barwach Panka zaczęły się pojawiać naprawdę ekskluzywne pojazdy, np. Bentley Continental. Dość szybko się jednak okazało, że skala działalności jest zbyt szeroka. Już w tym roku więc lista miast skurczyła się do 80. A teraz Panek ogłasza, że skurczy się jeszcze bardziej.
Panek zmienia zasady. Teraz skupi się tylko na tych dużych miastach
Carsharingowa firma już nie chce być dla "całej Polski", a tylko dla największych ośrodków. Lista miast skraca się więc tylko do tych naprawdę kluczowych. Co jednak warto podkreślić, sama flota ma nie być obcinana. Auta, które dotychczas były dostępne w większych miejscowościach, trafią więc do tych dużych. To oznacza, że logo Panka w Warszawie, Poznaniu czy Wrocławiu będzie widać dosłownie na każdym kroku.
A gdzie Panek zostaje? Oto pełna lista;
- Warszawa i lotnisko Modlin, a także podmiejskie miejscowości: Józefosław, Legionowo, Łomianki, Otwock, Ożarów Mazowiecki, Piaseczno, Piastów, Pruszków, Raszyn, Wołomin
- Białystok
- Bydgoszcz oraz lotnisko Szwederowo
- Chorzów
- Gliwice
- Katowice oraz lotnisko Pyrzowice
- Kraków oraz lotnisko Balice
- Lublin oraz lotnisko Świdnik
- Łódź
- Poznań oraz lotnisko Ławica
- Rzeszów oraz lotnisko Jasionka
- Szczecin oraz lotnisko Goleniów
- Toruń
- Trójmiasto: Gdańsk, Sopot, Gdynia oraz lotnisko Rębiechowo
- Wrocław oraz lotnisko Strachowice

Tak teraz wygląda mapa działalności firmy Panek
Widać więc wyraźnie, że Panek skupia się w dużej mierze na tym, aby umożliwiać przemieszczanie się pomiędzy dużymi ośrodkami a lotniskami. Cóż, nie będzie wielkim odkryciem stwierdzenie, że kryzys zawsze rewiduje plany i wymaga skupienia się na tym, co jest naprawdę dochodowe. Najwyraźniej więc mniejsze ośrodki nie pokochały jeszcze tak bardzo carsharingu, by największej firmie w branży się to opłacało. Trochę szkoda, bo wynajem aut na minuty to bardzo sensowny model transportu. Z drugiej strony - już nie będzie pewnie sytuacji, że kupimy pakiet i okaże się, że w mieście nie ma żadnego auta. Pozostaje też mieć nadzieję, że lista Panka dalej skracana już nie będzie. Inna sprawa, że chyba już z obecnej listy miast nie ma za bardzo czego ciąć.
zobacz więcej:
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz