ecommerce Technologie Zakupy

Pinterest to już nie tylko aplikacja do szukania inspiracji. Teraz wchodzi też coraz mocniej na rynek e-commerce

Pinterest to już nie tylko aplikacja do szukania inspiracji. Teraz wchodzi też coraz mocniej na rynek e-commerce

Twórcy Pinteresta słusznie zauważyli, że jeśli ludzie zapisują sobie jakieś stylizacje modowe czy wnętrzarskie, to pewnie chętnie kupiliby to, co widzą na obrazku, Taką możliwość stworzyli i ostatnio mocno udoskonalili.  Posiadacze aplikacji w kilku krajach świata mają możliwość robienia zakupów bezpośrednio z pinów na tablicach i wyszukiwarek. Aplikacja pomoże też znaleźć na przykład sukienkę, w której ktoś kogoś wcześniej widział.

Pinterest pomaga wyśledzić poszukiwany towar

Pinterest to serwis społecznościowy służący do zapisywania obrazów na tablicach, które tworzą konto użytkownika. Obrazy są podzielone na kategorie. Pinnerzy zapisują sobie w ten sposób stylizacje modowe, wystroje wnętrz, przepisy, pomysły na ogród, które im się spodobały i traktują jako inspiracje dla własnych rozwiązań. Serwis podaje, że funkcjonuje na nim 475 mln kont. W Polsce ok. 1,5 mln.

„Ludzie zawsze przychodzili na Pinterest, aby robić zakupy. Używają Pinteresta do odkrywania nowych pomysłów i aktywnego zastanawiania się, co zrobić lub kupić, aby urzeczywistnić te pomysły. Chcemy pomagać użytkownikom w znajdowaniu produktów odpowiednich dla nich i mieć pewność, że dokonali solidnego wyboru od renomowanych sprzedawców oferujących bezproblemowe zakupy. Cieszymy się, że użytkownicy Pinteresta w większej liczbie krajów będą teraz mogli przejść od inspiracji do zakupu w dowolnym miejscu na Pintereście” mówi Dan Lurie, dyrektor generalny ds. zakupów produktowych w Pintereście.

Nie musisz się spieszyć

Użytkownicy z krajów testujących nowe narzędzia (Australia, Niemcy, Francja, Kanada) będą też mogli inspirować się rekomendacjami wpływowych twórców mody i wydawców. Z kolei W USA i Wielkiej Brytanii Pinterest uruchamia listę zakupów, gdzie można będzie zapisać sobie, to co nam się podoba i wrócić do niej, gdy będziemy gotowi wydać pieniądze. W międzyczasie aplikacja powiadomi użytkownika o promocji, jeśli taka się pojawi. Na liście znajdzie się produkt, cena, recenzje, sposób wysyłki. Będzie też możliwość porównania produktów. Nie trzeba się więc spieszyć z zakupem. Według Pinterestu, taka możliwość sprawia, że ludzie są siedem razy bardziej skłonni do zakupu zapisanych produktów, niż gdyby musieli to robić pod presją czasu. W Wielkiej Brytanii i USA przewidziano też sprzedaż limitowanych, dostępnych tylko na Pintereście produktów. Bardzo użytecznym rozwiązaniem jest możliwość zrobienia zdjęcia w aplikacji Pinterestu i wizualnego wyszukiwania, gdzie można kupić ubranie czy mebel, który nam się spodobał (lub bardzo podobny).

Pinterest wprowadzając rozwiązania ułatwiające zakupy podąża za trendami. Sprzedaż online rośnie. Serwis informuje, że liczba użytkowników korzystających z powierzchni sklepowych w aplikacji wzrosła o ponad 200 procent w ciągu ostatniego roku. Badania, również prowadzone w Polsce, pokazują, że klienci lubią zakupy na platformach społecznościowych, stąd starania tych platform, by zaoferować lepsze narzędzia e-commerce tak dla kupujących, jak i sprzedawców.