- Home -
- ecommerce -
- UOKiK bada platformę Temu pod kątem naruszeń dyrektywy Omnibus
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zwiększył swoje zainteresowanie platformą zakupową Temu, stopniowo zyskującą popularność na polskim rynku. W ostatnim czasie do UOKiK-u napłynęła seria skarg od osób sugerujących możliwe naruszenia unijnej dyrektywy Omnibus przez firmę.

Kluczowym punktem niezadowolenia klientów jest brak informacji o najniższej cenie produktu w ciągu ostatnich 30 dni przed obniżką. To może wprowadzać w błąd co do rzeczywistej wartości promocji.
Kontrowersje wokół praktyk Temu
Zgłoszenia do UOKiK-u dotyczą różnych aspektów działalności Temu, od niezgodności cenowych po problemy z jakością i dostępnością oferowanych produktów. Wśród zarzutów pojawia się również kwestia sprzedaży towarów niespełniających obowiązujących norm.
Co więcej, klienci wskazują na różnice pomiędzy cenami promowanymi na Facebooku a tymi dostępnymi na stronie internetowej platformy, co budzi podejrzenia o wprowadzanie w błąd potencjalnych kupujących.
Popularność Temu rośnie
Pomimo wątpliwości dotyczących zgodności działalności Temu z unijną dyrektywą Omnibus platforma cieszy się rosnącą popularnością w Polsce. W styczniu 2024 roku liczba odwiedzających stronę Temu wzrosła do około 3,7 miliona, podczas gdy zainteresowanie konkurencyjnym Allegro.pl nieco spadło. Choć i tak ponad dwukrotnie przebiło popularność Temu.
Klienci cenią na Temu przede wszystkim szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny i promocje. Dodatkowo platforma oferuje intuicyjny interfejs użytkownika, co ułatwia nawigację i znacznie poprawia doświadczenia zakupowe. Z kolei dostęp do recenzji produktów i ocen innych użytkowników pomaga w dokonywaniu przemyślanych decyzji zakupowych.
Temu – nowy gracz na rynku e-commerce
Założone w 2022 roku w Bostonie Temu szybko zdobyło uznanie z uwagi na oferowanie klientom bogatego asortymentu produktów pochodzących z Chin. Z uwagi na konkurencyjne ceny, częste oferty promocyjne i zadowalający czas dostawy Temu wyrasta na poważnego konkurenta dla innych platform zakupowych.
Rosnąca popularność firmy w Polsce, mimo zgłaszanych do UOKiK zastrzeżeń, świadczy o dynamicznym rozwoju e-commerce i zmieniających się potrzebach klientów na rynku zakupów internetowych. Ten trend odzwierciedla również większą ostrożność klientów w stosunku do platform zakupowych online oferujących szeroki asortyment produktów, łączących wygodę z oszczędnością czasu.
Jednocześnie adaptacja do nowych technologii i preferencji zakupowych wskazuje na to, że polski rynek e-commerce jest gotowy na przyjęcie innowacyjnych rozwiązań, co może stanowić impuls dla dalszego rozwoju branży. Prężny rozwój sektora zarazem generuje potrzebę ciągłego monitorowania i dostosowywania regulacji prawnych do realiów w celu zagwarantowania dostatecznej ochrony klientom w szybko zmieniającym się świecie cyfrowego handlu.
zobacz więcej:
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński
30.06.2025 20:19, Rafał Chabasiński
30.06.2025 16:17, Rafał Chabasiński
30.06.2025 15:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 13:30, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 12:55, Mateusz Krakowski
30.06.2025 11:32, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 10:57, Mariusz Lewandowski
30.06.2025 10:51, Rafał Chabasiński
30.06.2025 10:12, Katarzyna Zuba
30.06.2025 9:17, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 8:30, Rafał Chabasiński
30.06.2025 8:07, Edyta Wara-Wąsowska
30.06.2025 7:02, Aleksandra Smusz
30.06.2025 5:57, Rafał Chabasiński
29.06.2025 18:00, Rafał Chabasiński