Poczta Polska zdecydowała się na nowe procedury odbioru paczek i listów. Możliwe będzie zachowanie bezpiecznej odległości między odbiorcą i pracownikiem Poczty – ma w tym pomóc m.in. okazywanie dokumentu tożsamości z bezpiecznej odległości.
Poczta Polska: nowe procedury odbioru paczek i listów
W związku z epidemią koronawirusa szereg instytucji i sklepów wprowadza dodatkowe środki ostrożności. Zakupy w Biedronce, Lidlu i Żabce będą odbywać się w nowej formie (ma obowiązywać m.in. maksymalna liczba klientów w sklepach), ZUS z kolei apeluje o ograniczenie wizyt w placówkach Zakładu. InPost natomiast obsługuje z kolei paczkomaty także w weekendy (częściowo po to, by rozładować ruch), a urządzenia są często dezynfekowane.
Teraz do tego grona dołącza Poczta Polska, która wprowadza nowe procedury odbioru paczek i listów. Od teraz nie jest już konieczne dokonanie pokwitowania. Odbiorca może jedynie okazać pracownikowi poczty (z bezpiecznej odległości) dokument tożsamości. To wystarczy do odebrania paczki lub listu – pracownik spisze jedynie cztery ostatnie cyfry z dokumentu, a następnie wyda przesyłkę.
Co ważne, odbiorca wcale nie musi pokazywać pracownikowi dowodu – równie dobrze może to być paszport lub prawo jazdy.
Przy okazji zostanie wprowadzone coś, co mogłoby funkcjonować także i po epidemii koronawirusa
Okazuje się, że Poczta Polska wprowadza także inne rozwiązania. Na przykład jeśli będzie podany numer telefonu odbiorcy, to przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma telefon kontaktowy do kuriera. Dzięki temu odbiorca może zadzwonić do kuriera i zapytać, kiedy kurier prawdopodobnie do niego dotrze. To jedno z rozwiązań, które mogłoby funkcjonować także i po epidemii koronawirusa.
Klienci powinni też pamiętać, że jeżeli odbierają paczkę za pobraniem, nie muszą płacić za nią gotówką – mogą dokonać płatności kartą lub BLIK-iem. Kurierzy będą wozić ze sobą terminale płatnicze, dzięki którym będzie to możliwe.
Bliższy kontakt jedynie na wyraźne życzenie pracownika
Poczta Polska przypomina też, że zmianie uległa obsługa klientów na poczcie. Klienci powinni stać za taśmą, usytuowaną 1,5 m od pracownika. Bliższy kontakt ma mieć miejsce wtedy, gdy pracownik o to poprosi – np. gdy zażąda dowodu osobistego. W niektórych placówkach pocztowych ograniczono również liczbę klientów, która może przebywać na terenie placówki. Wszystkie podejmowanie działania mają na celu ochronę zarówno pracowników poczty, jak i samych klientów. Dodatkowe informacje można znaleźć też na stronie PP.