Już od jakiegoś czasu w sklepach spożywczych można nie tylko kupić produkty żywnościowe (czy małe AGD, narzędzia i ubrania w ramach specjalnych akcji), ale też np. opłacić rachunki. Sklepy nie poprzestają jednak na tym, czego najlepszym przykładem są działania Żabki czy nowy pomysł Dino. W sieci sklepów prawdopodobnie będzie można wziąć pożyczkę lub ubezpieczyć się.
Pożyczka lub ubezpieczenie w Dino
Dino to typowo polska sieć sklepów spożywczych, założona w 1999 r. Sklepy sieci powstają na ogół w mniejszych miejscowościach – nierzadko tam, gdzie nie ma żadnych innych dyskontów czy marketów. Na dzień 30 września 2023 r. sieć liczyła 2340 sklepów; dla porównania, na koniec III kwartału br. Biedronka miała w Polsce 3473 placówki, ale już Lidl – niecałe 900. Szybki rozwój Dino jest zatem niezaprzeczalny, a strategia otwierania sklepów w mniejszych miejscowościach jest strzałem w dziesiątkę.
Najwyraźniej jednak Dino nie zamierza poprzestać na rywalizacji z Biedronką czy Lidlem. Z informacji serwisu dlahandlu.pl wynika, że sieć poszukuje aktualnie specjalistów związanych z produktami finansowymi, a dokładniej – pracowników specjalizujących się w pożyczkach czy ubezpieczeniach. Serwis wskazuje na przykład, że Dino szuka aktualnie koordynatora ds. sprzedaży produktów finansowych. Do obowiązków nowego pracownika miałaby należeć m.in. analiza i ocena zdolności pożyczkowej potencjalnych klientów, a także analiza ich potrzeb czy poszukiwanie nowych produktów finansowych i pozafinansowych.
Co jednak istotne, na razie to, że pożyczka lub ubezpieczenie będą dostępne w Dino, to wyłącznie spekulacje na podstawie prowadzonych przez sieć rekrutacji; na razie brak oficjalnego potwierdzenia ze strony sieci.
Dino już wcześniej miało pomysł na rozszerzenie działalności
Warto przy okazji przypomnieć, że jeśli faktycznie Dino planuje poszerzenie zakresu działalności, to nie jest to pierwsza taka koncepcja ze strony sieci. W październiku br. sieć poszukiwała z kolei specjalisty ds. paliw. Do tej pory do sieci należy tylko jedna stacja paliw (w miejscowości Łobez), a koncesja jest ważna do 2030 r.; pojawiały się jednak spekulacje, że być może Dino zdecyduje się na budowę całej sieci stacji.
Inne pogłoski dotyczyły wejścia Dino w sektor ecommerce. W tym przypadku zresztą wszystko wskazuje na to, że faktycznie tak się stanie – sieć zawarła bowiem ze spółką eZebra.pl przedwstępna warunkową umowę sprzedaży udziałów i umowę wspólników, na mocy której Dino Polska nabędzie 75 proc. udziałów w eZebra.pl.