To już oficjalne – ruszył polski Amazon. Od dzisiaj można robić zakupy w polskiej wersji platformy.
Ruszył polski Amazon. Błyskawiczny start
Pogłoski o możliwości uruchomienia polskiej wersji Amazona pojawiały się już pod koniec zeszłego roku. Potwierdziły się one pod koniec stycznia, kiedy przedstawiciele internetowego giganta oficjalnie przyznali, że planują start amazon.pl w Polsce – i to już w 2021 r. W tamtym momencie ruszyła też rejestracja sprzedawców. Jak zapewniał wtedy Amazon, „zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach”.
Pod koniec stycznia wciąż nie wiadomo było jednak, kiedy polska wersja platformy ostatecznie wystartuje, a klienci będą mogli za jej pośrednictwem zrobić pierwsze zakupy. Jeszcze dwa dni temu pojawiały się pogłoski, że start polskiego Amazona jest możliwy już 1 marca. Inne doniesienia sugerowały raczej datę 7 marca. Ostatecznie to dziś ruszył polski Amazon – i klienci już mogą z niego korzystać poprzez stronę www.amazon.pl.
Pytanie brzmi, czy sprzedawcy naprawdę będą zainteresowani
Co jednak interesujące, razem z niedawnymi pogłoskami o konkretnym terminie startu polskiego Amazona, na jaw wyszło również, że sprzedawcy – przynajmniej na razie – wcale tak chętnie nie rejestrują się w dedykowanych dla nim panelu. Można jednak przypuszczać, że jeśli zainteresowanie klientów wzrośnie, to wzrośnie też liczba sprzedawców, którzy zdecydują się na sprzedaż poprzez platformę.
Amazon chce rywalizować na polskim rynku z Allegro i Aliexpress
Nie ma wątpliwości, że Amazon będzie chciał na polskim rynku zawalczyć o mocną pozycję nie tylko z Allegro (które obecnie dominuje wśród platform sprzedażowych w Polsce), ale także i z Aliexpress. Chińska platforma zakupowa ma coraz więcej swoich fanów, i to mimo długiego czasu realizacji (zazwyczaj 2-3 tygodni, chociaż zdarza się, że przesyłka dociera do adresata jeszcze później). Trudno na ten moment oceniać, czy Amazonowi skutecznie uda się podbić polski rynek. Pomóc w tym może na pewno umowa podpisana przez Amazon z InPostem. Zakupy z Amazon mogą trafić do Paczkomatu – jeśli tylko klient wybierze taką opcję. A dla wielu osób to właśnie możliwość zamówienia przesyłki do Paczkomatu zachęca do dokonania zakupów. Warto zresztą przypomnieć, że do Paczkomatu można zamawiać nie tylko przesyłki z Allegro, ale też z Aliexpress – oczywiste więc było, że jeśli Amazon chce rywalizować z tymi platformami, również musi się na to zdecydować.