- Home -
- Prywatność i bezpieczeństwo -
- Wszyscy chcą prywatności, ale troszczyć się o nią nie ma komu
74 proc. badanych internautów uważa, że bardzo zależy im na prywatności w sieci.

21 proc. badanych mówi, że jest im ta kwestia zupełnie obojętna, z kolei 5 proc. wyznaje zasadę "niech się wstydzi, ten kto widzi" i nie przywiązuje do prywatności w sieci przesadnej wagi. Takie dane informacje znajdujemy w badaniu przeprowadzonym przez firmę ClickMeeting, polskiego konkurenta usług takich jak Teams czy Zoom.
Ponad 57 proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Oczywiście badanie było deklaratoryjne. A jak wiemy, w takich badaniach ludzie lubią opowiadać, że są o wiele bardziej poukładani, niż są w rzeczywistości.
Kiedy pochylimy się nad badaniem głębiej, ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia. Moim zdaniem te wartości i tak są solidnie zaniżone względem tego, jak to wygląda w rzeczywistości.
Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które również stały się częścią tej codzienności – mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting. – Powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie usługi są odpowiednio chronione. W ClickMeeting zapewniamy komfort i bezpieczeństwo zarówno uczestnikom, jak i organizatorom wydarzenia.
74 proc. badanych wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu na dane wydarzenie online, 5 proc. zdarzyło się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17 proc. Polaków, o ile interesuje ich dany produkt lub firma. To i tak niezły wynik, biorąc pod uwagę, że to w zasadzie dobrowolne, świadome zaakceptowanie reklam przychodzących na skrzynkę pocztową.
zobacz więcej:
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński