Zmiany w logowaniu do bankowości elektronicznej: Alior Bank
Klienci, którzy będą chcieli zalogować się do bankowości elektronicznej, będą musieli podać zarówno identyfikator i hasło jak i kod SMS (opcjonalnie: potwierdzą logowanie za pomocą aplikacji mobilnej). Klienci, którzy zdecydują się na dodanie swojego urządzenia do listy urządzeń zaufanych, będą mogli logować się podając wyłącznie identyfikator i hasło.
Zmiany w logowaniu do bankowości elektronicznej: ING Bank Śląski
Klienci ING po 14 września będą mogli zalogować się do bankowości elektronicznej na kilka sposobów. Jeśli chodzi o "zwykłe" logowanie, to konieczne może być wpisanie kodu autoryzacyjnego z SMS-a (oprócz podania loginu i hasła). Co interesujące, nie zawsze podanie kodu będzie konieczne - to system ma sam zanalizować i zdecydować, czy dodatkowa autoryzacja jest potrzebna w danym wypadku.
W przypadku aplikacji "Moje ING" logowanie będzie mogło przebiegać na trzy sposoby. Użytkownik albo będzie musiał podać PIN, albo zalogować się przy pomocy identyfikatora biometrycznego, albo użyć obu metod jednocześnie.
Sprawdź polecane oferty
RRSO 21,36%
Zmiany w logowaniu do bankowości elektronicznej: mBank
Podobnie jak inne instytucje bankowe, także mBank zdecydował się na potwierdzanie logowania do bankowości internetowej za pomocą kodu z SMS-a lub mobilnej autoryzacji. Sposób logowania do bankowości mobilnej pozostaje bez zmian.
Zmiany w logowaniu do bankowości: Santander Bank
Po 14 września klienci Santander Banku będą musieli dodatkowo podać kod SMS, użyć tokenu czy mobilnego podpisu, czyli jednego z narzędzi autoryzacyjnych. W przypadku bankowości mobilnej sposób logowania pozostaje taki sam jak wcześniej.
Zmiany w logowaniu do bankowości: Citi Handlowy
Tak jak w przypadku większości banków, tak i w Citi Handlowy aby zalogować się do bankowości elektronicznej, konieczne będzie podanie dodatkowo kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub autoryzowanie mobilne.
Zmiany w logowaniu do bankowości: Bank Pekao
O tym, jak od 14 września będzie przebiegać logowanie dla klientów Pekao, pisałam już we wcześniejszym artykule o karcie kodów jednorazowych w Pekao. Klienci banku będą mogli dokonać autoryzacji albo za pomocą aplikacji mobilnej PeoPay (metoda bezpłatna) albo kodów SMS (w większości przypadków płatne).
Bez zmian w PKO BP
Klienci PKO BP nie muszą obawiać się zmian, jakie niesie za sobą dyrektywa PSD2, jeśli chodzi o logowanie do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
Bank Millennium wprowadził zmiany wcześniej
Klienci Banku Millennium nie muszą obawiać się dodatkowych zmian, jeśli chodzi o logowanie - bank dostosował metody autoryzacji już wcześniej.
Większość banków postawiło zatem po prostu na dołączenie kod SMS jako dodatkową metodę autoryzacji - obok loginu i hasła. Można jednak się spodziewać, że system logowania będzie jeszcze dopasowywany do potrzeb użytkowników z jednej strony, a do dyrektywy PSD2 i konieczności silnego uwierzytelnienia - z drugiej.