Zwrot przesyłki w InPost stał się dużo prostszy, niż do tej pory. Firma uruchomiła nową usługę pozwalającą dokonać zwrotu bezpośrednio w aplikacji, korzystając z dowolnego paczkomatu. Nie trzeba nawet naklejać etykiety na zwracany towar.
InPost postanowił maksymalnie uprościć sposób zwracania niechcianego towaru z powrotem do sklepu
Jedną z niewątpliwych zalet współczesnego ecommerce jest możliwość skorzystania z przysługującego konsumentowi prawa do zwrotu towaru zakupionego w sieci. Wystarczy zmieścić się w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Istnieją oczywiście pewne wyjątki od tej reguły, jednak nie jest ich jakoś specjalnie dużo. Pewne niedogodności pojawiają się niekiedy w trakcie samego procesu zwrotu.
Nie dość, że konsument ponosi najczęściej koszt wysyłki, to jeszcze wiąże się ona z pewnymi oczywistymi komplikacjami. Chociażby w postaci konieczności udania się na pocztę, poprawnego zaadresowania przesyłki, właściwego naklejenia etykiety. Trzeba przyznać, że w dzisiejszych realiach branży ecommerce zwracanie niechcianego towaru należy często do najbardziej problematycznych kwestii związanych z zakupem.
Proces ten postanowił swoim klientom maksymalnie uprościć InPost. Wystarczy, że konsument kupił towar w jednym z partnerskich sklepów. W takiej sytuacji może skorzystać z niedawno uruchomionej usługi. Zwrot przesyłki w InPost nie wymaga w takim przypadku żadnych większych formalności, odbywa się bezpośrednio w aplikacji InPost Mobile. Klient może skorzystać z dowolnego paczkomatu, a sam proces jest w pełni bezpłatny.
Jak to działa? Cały proces składa się z pięciu kroków.
Zwrot przesyłki w InPost stał się dużo szybszy i prostszy – a tym samym bardziej atrakcyjny dla konsumentów
W pierwszej kolejności w dolnym menu InPost Mobile klient wybiera ikonę ZWRÓĆ i wyszukuje sklep, w którym zakupił towar. Można również wybrać po prostu paczkę z listy przesyłek poniżej pola wyszukiwania. Drugi krok stanowi wypełnienie danych zwrotu i kliknięcie w pole „zwróć przesyłkę”.
Jeżeli dany sklep nie wymaga akceptacji zwrotów, to zgłoszenie zostaje dokonane już na tym etapie. W przeciwnym wypadku należy poczekać, aż sklep wyśle stosowne powiadomienie. W obydwu przypadkach kod umożliwiający zwrot przesyłki w InPost klient otrzyma w aplikacji oraz w osobnej wiadomości e-mail.
Czwartym krokiem jest przygotowanie paczki do przesyłki. Jak już wspomniano, nie trzeba naklejać nowej etykiety – tym zajmie się za nas kurier. Należy usunąć z opakowania starą, jeśli takowa wciąż znajduje się na opakowaniu. Wreszcie – nie pozostaje nic innego, jak umieścić przesyłkę w paczkomacie. Przy czytniku wystarczy zeskanować kod QR z aplikacji, lub wybrać opcje nadania paczki na ekranie paczkomatu i wpisać kod zwrotu. Zainteresowani mogą także śledzić w InPost mobile drogę zwracanej przesyłki z powrotem do nadawcy.
Usprawniony zwrot przesyłki w InPost wydaje się całkiem wygodną opcją dla konsumentów wybierających opcję dostawy za pomocą paczkomatów. Każde dodatkowe ułatwienie życia klientów wydaje się dodatkowo przemawiać za robieniem zakupów przez Internet. Zyskują także sklepy współpracujące z InPostem. Szybki zwrot niechcianego towaru to w końcu możliwość, którą mogą zaoferować swoim klientom. Bardzo prawdopodobne, że podobne rozwiązania w przyszłości przygotują także firmy, które starają się powtórzyć sukces paczkomatów InPostu.