Wzorem przewoźników kolejowych oraz autokarowych, węgierska firma lotnicza Wizz Air, przygotowuje dla swoich pasażerów nowy produkt. Będą nim przeloty w ramach abonamentu – abonament Wizz Air będzie nosił nazwę WIZZ Pass. Umożliwi on pasażerom tej linii przeloty w stałej cenie, na wybranej i zadeklarowanej wcześniej trasie – informuje Fly4Free.
Nie będzie to więc aż tak elastyczne rozwiązanie, jak pewnie każdy z nas początkowo pomyślał. Może jednak z czasem pojawią się dodatkowe opcje.
Póki co nie poznaliśmy cen. Wiadomo natomiast, że posiadaczowi abonamentu będzie przysługiwał jeden lot w miesiącu (najprawdopodobniej w obie strony) na danej trasie, po uiszczeniu stałej miesięcznej opłaty. Subskrypcja ma obowiązywać przez 12 miesięcy, a nasza karta będzie obciążana każdego miesiąca.
Można sądzić, że program będzie najbardziej korzystny dla pasażerów często latających za granicę, na przykład do pracy. Daje on gwarancję stałej, atrakcyjnej ceny przez czas trwania abonamentu i znosi obawy o podwyżki w gorących okresach, jak choćby święta, ale nie mamy informacji czy posiadacze abonamentu, będą uprzywilejowani pierwszeństwem zakupu biletów. Pewne jest natomiast, że program nie oferuje żadnych dodatkowych usług jak np. możliwość zabrania większego bagażu czy pierwszeństwo wejścia na pokład. Chętni będą musieli te usługi dokupić osobno.
Abonament Wizz Air
Sam Wizz Air nie ukrywa swojej nowej propozycji, ale też za wiele nie mówi na temat szczegółów. Nie wiadomo na przykład czy ceny będą takie same niezależnie od destynacji przelotu i jak będzie wyglądała (o ile będzie w ogóle możliwa) jej zmiana. Przedstawiciele węgierskich linii uspokajają, że wszystko stanie się jasne w najbliższym czasie, gdy ich usługa zostanie uruchomiona. Kiedy? W nieoficjalnych informacjach wspomina się o pierwszej połowie 2020 roku.
Nie sposób wycisnąć żadnej wiedzy od samego przewoźnika. W odpowiedzi, przesyła tylko oficjalne stanowisko:
„Wizz Air potwierdza, że jest zainteresowana lepszym zrozumieniem potrzeb pasażerów poprzez oferowanie im nowych produktów i usług oraz że cały czas szukamy nowych rozwiązań, które mogą poprawić jakość podróży naszych pasażerów. Obecnie jesteśmy na etapie opracowywania i testowania nowych produktów”
Program abonamentowy jest z pewnością reakcją na kilka wpadek wizerunkowych, jakie zaliczył ostatnio Wizz Air. Osoby korzystające z ich usług narzekają na podwyżkę ceny usługi Wizz Discount Club, a naszych rodaków bardzo rozczarowało zakończenie współpracy z BNP Paribas i zamknięcie programu lojalnościowego dla klientów tego banku.
Znając realia branży lotniczych przewozów pasażerskich, na rozwój usługi i tytułową rewolucję, należy poczekać, aż jakiś ruch wykona konkurencja. Potentat tanich przewozów lotniczych, irlandzki Ryanair, z pewnością odpowie jakoś na abonament Wizz Air i wkrótce także wprowadzi do swojej oferty bilety abonamentowe, a spece z tej firmy bacznie obserwują poczynania rywali.