ecommerce

Amazon rzuca wyzwanie Allegro. Za 49 zł rocznie użytkownicy zyskają nie tylko darmową dostawę, ale też bezpłatny dostęp do filmów, gier i seriali

Amazon rzuca wyzwanie Allegro. Za 49 zł rocznie użytkownicy zyskają nie tylko darmową dostawę, ale też bezpłatny dostęp do filmów, gier i seriali

Amazon zdecydował się na uruchomienie w Polsce nowej usługi – Amazon Prime. Wielu użytkownikom może automatycznie kojarzyć się z funkcjonującą od dłuższego czasu pakietem Allegro Smart. Amazon ma jednak dla swoich klientów – oprócz darmowej dostawy – jeszcze jedną, kuszącą propozycję. Dodatkowo koszt usługi będzie wyjątkowo niski – Amazon Prime będzie kosztować zaledwie 49 zł rocznie. 

Amazon Prime za 49 zł rocznie. Oprócz darmowej dostawy – dostęp do filmów, seriali i gier

Serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021 r. – zdaniem wielu osób zdecydowanie za późno, biorąc pod uwagę chociażby fakt, że w samej Polsce Amazon jest obecny już od 2014 r. Najwidoczniej jednak gigant zakupów internetowych postanowił szybko nadrobić lata opóźnienia w starcie polskiej domeny i oferuje nową usługę – Amazon Prime.

Co zyskają klienci? Po pierwsze – darmową dostawę milionów produktów oznaczonych logo Prime. Są wśród nich zarówno te od największych producentów (Apple, Samsung, HP, Lenovo, ale i PUMA, L’Oreal Paris, Philips czy LEGO). Dostawa może być zrealizowana już na drugi dzień, a w dodatku – nie tylko do punktów odbioru czy Paczkomatów, ale również do domu. I, co ważne – bez minimalnej wartości zamówienia, jak jest w przypadku np. pakietu Allegro Smart, który obecnie cieszy się w Polsce olbrzymią popularnością.

Co jednak ciekawe, klienci Amazon Prime będą mieć również dostęp do nagradzanych filmów i seriali Prime Video, darmowe gry PC i comiesięczną subskrypcję kanału Twitch na Prime Gaming. Jest to o tyle interesujące, że koszt nowej usługi internetowego giganta z pewnością nie należy do wygórowanych – za Amazon Prime trzeba będzie zapłacić 49 zł rocznie (lub 10,99 zł miesięcznie). Użytkownicy będą mogli również w pierwszej kolejności przetestować nową usługę, korzystając z 30-dniowego okresu próbnego. Jak zapewnia wiceprezes Amazon Prime, Kamil Ghani, internetowy gigant ma zamiar w przyszłości dalej rozwijać usługę:

Zaprojektowaliśmy Prime w taki sposób, by był prosty w obsłudze i jak najlepiej dostosowany do zmieniających się warunków życia naszych klientów. Ale to dopiero początek. W przyszłości planujemy wprowadzić jeszcze większy wybór produktów dostarczanych jeszcze szybciej oraz rozszerzyć naszą ofertę filmów i seriali o kolejne pozycje.

Amazon, Allegro, AliExpress. A to dopiero początek

Niewątpliwie wprowadzając usługę Amazon Prime na polski rynek Amazon rzuca wyzwanie Allegro, które do niedawna było właściwie monopolistą na polskim rynku platform zakupowych. Warto jednak pamiętać, że ambitne plany ma również AliExpress, a na polski rynek weszło również niedawno singapurskie Shopee. Rywalizacja w ecommerce nabiera zatem tempa – co oczywiście jest jednocześnie świetną informacją dla wszystkich klientów.