ecommerce Lokowanie produktu

Bramka płatności w sklepie internetowym. Dlaczego każdy powinien ją mieć?

Bramka płatności w sklepie internetowym. Dlaczego każdy powinien ją mieć?
Bramka płatności w sklepie internetowym. Dlaczego każdy powinien ją mieć?
 

Polacy bardzo polubili się z kupowaniem przez internet. Zwłaszcza przed świętami liczba transakcji będzie rosła. Jeżeli chcesz, by klienci chętnie robili zakupy także na Twojej stronie, to musisz im maksymalnie ułatwić dokonanie płatności. Bramka płatności w sklepie internetowym bardzo to ułatwia, zwłaszcza że dzięki niej kupujący mogą płacić np. BLIKiem lub kartą.

Kiedyś kupowanie przez internet było czymś, czym zajmowali się jedynie najwięksi fani sieci www. Dziś jednak wielu z nas nie wyobraża sobie innego sposobu zakupu ulubionych rzeczy jak poprzez sklep internetowy. Tak jest wygodniej, a często i szybciej.

Ważne więc, by sklep posiadał liczne udogodnienia. Jednym z nich może być bramka płatności w sklepie internetowym. Taka bramka to nic innego jak usługa, dzięki której sklep może przyjmować płatności realizowane przez klientów. To właśnie dzięki tego typu serwisom, kiedy ktoś kupuje np. sweter ze śmiesznym reniferem, to nie musi płacić małemu sklepowi jedynie standardowym przelewem, a może wybrać inne formy jak BLIK, Google Pay czy w niektórych przypadkach rozłożyć nawet zakupy na raty.

Bramka płatności w sklepie internetowym to coś, co posiadać musi już praktycznie każdy sklep, który chce na poważnie zajmować się sprzedażą w internecie

Taka bramka płatności ułatwia zakupy klientowi, który nie musi po zakupie osobno logować się do swojej bankowości i wykonywać standardowy przelew, tylko jest prowadzony krok po kroku. Jest to więc spora wygoda także dla sprzedawcy, który w większości przypadków ma środki za zakup bardzo szybko na swoim firmowym koncie.

Szczególnie interesujące dla właścicieli sklepów internetowych musi być to, by można było płacić za zakupy u nich BLIKiem. Wszystko dlatego, że BLIK zaczyna dominować systemy płatności w Polsce. To jak dodać go do swojego sklepu internetowego, może być niedługo najistotniejszym zagadnieniem, jakie stanie także przed właścicielami małych sklepów.

A popularność tej metody faktycznie jest w Polsce ogromna. Według raportu, w drugim kwartale 2021 roku z BLIKa korzystało już 8 milionów użytkowników, aż 50% więcej niż zaledwie dwanaście miesięcy wcześniej. Żaden przedsiębiorca, który chce rozwijać swój sklep, nie może pozostać obojętny wobec takiej fali popularności danego sposobu płatności. Zwłaszcza że korzystać z niego zaczęli wszyscy. Teraz jest to domena już nie tylko osób młodszych, ale też tych, którzy jeszcze chwilę temu patrzyli z dużą dozą nieufności na takie nowoczesne rozwiązania. Dziś jednak także i grono takich osób chętnie płaci za zakupy poprzez wpisanie sześciu cyfr BLIKa i potwierdzenie tego na telefonie.

Idealna bramka płatności musi więc spełniać kilka kryteriów. Przede wszystkim musi przyjmować wiele typów płatności, w tym obsługiwać BLIK-a. Oprócz tego oczywiście musi być dość tania, by prowizja za kupowanie u nas przez klientów nie zrujnowała naszego zysku. Idealnie też by była wygodna w obsłudze i byśmy mieli do niej szeroki dostęp.

Skoro warto mieć bramkę, to najlepiej połączyć ją z bankiem i jednym loginem logować się wszędzie

Warto więc zastanowić się nad propozycją od mBanku, który oferuje swoją bramkę płatnicza, jaką jest Paynow. Jej zaletą jest między innymi to, że stoi za nią duża firma, czuwająca nad bezpieczeństwem transakcji i naszych środków. Wsparcie mBanku to także wsparcie odpowiednich specjalistów, którzy pomogą zainstalować taką bramkę na naszym portalu, tak by mogła ona bezproblemowo działać.

A oprócz tego Paynow ma w sobie wszystko to, co bramka płatnicza mieć powinna. Jeżeli ktoś w naszym sklepie zapłaci przelewem online, kartą płatniczą lub BLIKiem to te pieniądze bardzo szybko znajdą się na naszym koncie. A jeżeli mamy już konto firmowe w mBanku, to nie musimy się nawet martwić dodatkowymi loginami i hasłami. Tak samo, jak do aplikacji bankowej, tak zalogujemy się do serwisu transakcyjnego Paynow, gdzie zobaczymy wszystkie transakcje, w razie potrzeby zwrócimy pieniądze kupującemu albo dodamy nowy sklep, jeżeli nasza działalność się jeszcze lepiej rozwinie.

Ważne jest też to, by taka usługa nie uderzyła zbyt mocno w nasz portfel. Dlatego każdego, kto chciałby zobaczyć jak to działa, ucieszyć może, że przez 30 dni Paynow jest za darmo, a przez sześć miesięcy za płatności BLIKiem zapłacimy jedynie 0,29% prowizji. Taka niska stawka oznacza, że jeżeli ktoś zdecyduje się za chwilę, to na niższej prowizji jest w stanie obsłużyć jeszcze ten świąteczny szał zakupów.

Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Prowadząc sklep internetowy, non stop trzeba śledzić najnowsze trendy i wprowadzać nowe udogodnienia

Dostęp do ulubionego sposobu płatności może wydawać się czymś, co nie jest najistotniejsze przy zakupach wszak, jeżeli ktoś będzie chciał nasz produkt, to i tak go zakupi. To się jednak może sprawdzić tylko przy wyjątkowych i niszowych branżach. W pozostałych przypadkach jednak warto zainwestować w najnowsze i najlepsze rozwiązania. Przy tak rozwijającej się konkurencji, to właśnie małe detale często robią różnice. A dogodny system płatności jest nie tylko ukłonem w stronę klienta, któremu wygodniej jest opłacić zamówienie, ale też dla wielu kupujących potwierdzeniem, że dany sklep jest rozwinięty i nie jest jedynie wydmuszką.

To istotne, bo dziś, gdy klient wybiera jakiś produkt to zrezygnować może w każdym momencie, nawet tuż przed opłaceniem zakupów. A odnalezienie tego samego produktu w innym serwisie to często kwestia kilku kliknięć. Warto więc zadbać o to, by nasz sklep zawsze oferował najwygodniejsze i najbezpieczniejsze metody płatności.

Wpis powstały we współpracy z Paynow