Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec Credit Agricole Bank Polska.

Pracownicy UOKiK analizują w swojej pracy regulaminy, umowy, tabele opłat i prowizji, a także systemy komunikacji z klientami wielu instytucji. W razie problemów wszczynane są postępowania, które mają na celu doprowadzenie do takich zmian, by interesy klientów były chronione. Tym razem prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec Credit Agricole Bank Polska.

Kontrole przeprowadzone przez UOKiK wykazały sześć naruszeń, które godzą w interesy klientów Credit Agricole Bank Polska. Jednym z przewinień banku było informowanie swoich klientów o wszelkich zmianach tylko poprzez wewnętrzne konto, do którego dostęp użytkownicy mieli z poziomu strony internetowej banku po zalogowaniu się na swoje konto. Aby być w zgodzie z przepisami prawa, taka korespondencja powinna odbywać się poprzez fizyczne informacje przesyłane listownie lub na podany przez klienta adres e-mail, jeśli wyraził on na to zgodę.

Kolejnym problemem, z jakim musi zmierzyć się Credit Agricole Bank Polska, są zmiany w umowach dotyczące podwyżek opłat i prowizji bez podawania okoliczności i podstaw prawnych takich działań. Umowy zawierane z klientami nie miały w swojej treści klauzuli modyfikacyjnej.

Bank nie uwzględniał także ujemnego oprocentowania w rozliczeniach kredytów we frankach szwajcarskich, co determinowało wyższe oprocentowanie kredytu dla klientów. Nieodpowiednimi działaniami było także zastępowanie niedozwolonych klauzul w umowach innymi, które bank narzucał swoim klientom, nie dając im możliwości odrzucenia tych poprawek.

Jeśli sądzicie, że takie problemy ma tylko Credit Agricole Bank Polska, to spieszymy donieść, że podobne postępowania będą najprawdopodobniej toczyły się wobec 11 innych banków, które dopuściły się podobnych, niedozwolonych prawem praktyk. UOKiK udostępnia także formularz, poprzez który można zgłosić nieodpowiednie zachowania banków, które godzą w prawa konsumentów.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Masz jakiekolwiek wątpliwości lub problemy związane z działaniami banków lub innych instytucji finansowych i chciał(a)byś uzyskać poradę prawnika? Z redakcją Bezprawnik.pl współpracuje zespół prawników specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.

Zdjęcie z serwisu shutterstock.com