Allegro wprowadza dostawy w jeden dzień, a Alibaba (AliExpress) rozważa własne automaty paczkowe. Rok 2021 na rynku eCommerce przedstawia się co najmniej ciekawie. Szczególnie w dobie konieczności rozwoju wygodnych dostaw bezkontaktowych.
Allegro i dostawy w jeden dzień
Portal „Wiadomości Handlowe” opisuje, że już od 8 lutego br. w Warszawie będzie dostępna dostawa z Allegro w jeden dzień. Usługa nazywać się będzie Kurier PickPack, zaś do skorzystania z niej wymagane będzie – oprócz posiadania miejsca wysyłki jak i odbioru na terenie Warszawy – ustalenie ceny wysyłki w przedziale 0,01 zł-15,99 zł.
Dostawa zasadniczo następować będzie w przedziale 18:00-22:00, zaś konkretną godzinę, do której należałoby złożyć zamówienie (by otrzymać je tego samego dnia) sprzedawcy będą mogli ustalić w ustawieniach dostawy.
Allegro planuje także wprowadzenie serwisu dedykowanego dla przedsiębiorców, tj. Allegro Biznes, dzięki któremu będzie można kupować produkty dedykowane dla firm.
Zapowiedziano zarazem obniżenie opłat wobec produktów z kategorii motoryzacja wystawianych za pośrednictwem Allegro Lokalnie.
Alibaba (AliExpress) – co w 2021 roku?
Wskazany portal donosi też, że na rynku może namieszać także AliExpress. Gary Topp – pełniący funkcję dyrektora operacyjnego AliExpress w Europie Środkowo-Wschodniej – tłumaczy, że rozważany jest scenariusz stworzenia hubu logistycznego w Polsce.
Poprawa łańcucha dostaw jest jednym z celów na 2021 rok. Najprawdopodobniej od kwietnia uda się wprowadzić na AliExpress specjalną usługę, dzięki której będzie można realizować dostawy w 3 dni przy pomocy lokalnych magazynów, o ile sprzedawcy będą z nimi współpracować.
Pojawić się ma także gwarancja dostawy w 15 dni z Chin. Gary Topp twierdzi, że
e-commerce sprowadza się do asortymentu, stosunku ceny do jakości oraz poziomu obsługi.
a AliExpress radzi sobie w tym zakresie dobrze, chociaż rzecz jasna nie jest to kanał zakupu produktów premium.
Możliwe, a nawet bardzo prawodopodobne, jest stworzenie sieci własnych automatów paczkowych.
Własne automaty paczkowe
Alibaba (należąca do tej samej grupy, lecz skierowana bardziej w stronę klientów biznesowych) także całkiem poważnie rozważać ma stworzenie sieci automatów paczkowych. Tego rodzaju urządzeń na rodzimym rynku jest mało, a można chyba jednoznacznie uznać, że monopolistą w tym zakresie jest InPost. Ten z kolei – warto przypomnieć – nawiązał jakiś czas temu współpracę z AliExpressem.
Chińskie przedsiębiorstwo opublikowało ogłoszenie, w którym poszukuje menedżera odpowiedzialnego – docelowo – za rozwój sieci automatów paczkowych w Warszawie. Ma to być osoba o zdolnościach kierowniczych, która ma doświadczenie w branży.
Takie posunięcie wydaje się w zasadzie dosyć oczywiste. Alibaba Group – do której należy AliExpress – to gigant na rynku, a Polacy pokochali zakupy z Chin i chyba nikt nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Jednocześnie nie da się zapomnieć o epidemii koronawirusa i wpływie tejże na rynek eCommerce. Ważne jak nigdy wcześniej stały się szybkie dostawy – najlepiej w bezkontaktowej formie.
Wprowadzenie błyskawicznych dostaw bezpośrednio z Chin lub z Polski, jednak z zachowaniem niskich cen, byłoby także zabójcze dla rodzimych przedsiębiorców, którzy zawodowo zajmują się odsprzedażą towarów z Chin.