Lisek.App poinformował, że w minionym 2022 r. zanotował przychody w wysokości 43 mln zł. To wynik dziesięciokrotnie wyższy od tego z jakim firma zamknęła rok 2021 r. Oznacza to, że segment qcommerce w Polsce wciąż się rozwija. Firma zrealizowała milion zamówień, aby osiągnąć taki rezultat finansowy. Jak wyglądają prognozy w branży qcommerce na najbliższy rok?
Początkowo zestawiano prężny rozwój segmentu qcommerce z wciąż panującą pandemią. Wydawać by się mogło, że to idealne warunki, aby społeczeństwo przekonało się do zakupów dostarczanych bezpośrednio do domu. W końcu w ostatnich 7 latach rynek usług realizowanych z poziomu aplikacji w smartfonie zmienił się nie do poznania. Kurierzy na hulajnogach, rowerach oraz skuterach, wyposażeni w wielkie termiczne torby wpisali się na stałe do wielkomiejskiego krajobrazu. 200 lat temu malarze na miejskich pejzażach przedstawiali dorożkarzy rikszarzy oraz fiakrów. Dzisiaj ich miejsce zajęliby kurierzy Bolta, Glovo oraz Ubera. Niespełna rok temu informowaliśmy was, że Lisek.App zamierza dostarczać zakupy bezpośrednio na plażę.
Lisek.App zaznacza swoje miejsce w qcommerce. Już nie tylko Bolt, Glovo, ale także Lisek.App
Do wskazanych powyżej coraz śmielej dołączyć pragnie Lisek.App. Rewolucja w konsumenckich trendach trwa w najlepsze. Już nie tylko najmłodsi sięgają po telefon, aby zamówić obiad czy kolacje. Społeczeństwo przekonuje się do zakupów, które realizowane są w błyskawicznym tempie. Czasami od otrzymania przesyłki dzieli nas ok. 15 minut od potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
Lisek.App jest polskim start-upem. Twórcy chcą zostać liderem segmentu qcommerce. Zadanie nie będzie łatwe, ponieważ mocną pozycję ma Bolt, który w ramach jednej platformy Boltfood oferuje także dostawy dań z restauracji. Glovo kontynuuje współpracę z Biedronką, lecz nie jest to ta sama forma usługi, co w przypadku Lisek.App. Podobnie zresztą jak Frisco. Największymi rywalami Lisek.App będą wspomniany już Boltfood oraz Jush, czyli qcommerce realizowane przez Żabkę. Twórcy Lisek.App wskazują, że spółka w najbliższym czasie powinna zacząć przynosić zyski. To duży ruch, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że początkowo start-upy z sektora qcommerce generują wysokie straty.
W ostatnim czasie w niektórych polskich miastach wraz z siecią sklepów Społem współpracę rozpoczęła platforma Stuart. Oznacza to, że cały segment qcommerce rośnie w siłę, a możloiwe, że usługi z czasem będą dostępne dla mieszkańców mniejszych miast.