Dostawca usług telekomunikacyjnych rozesłał zmiany w umowach. Bez konsekwencji można je rozwiązać do 1 sierpnia 2015 roku.

Jeśli nie jesteście zadowoleni z dotychczasowych usług świadczonych przez Vectra S.A. – oto najlepszy czas żeby z nich zrezygnować bez żadnych konsekwencji. Wskutek zmiany regulaminu, można nie godzić się na nowe postanowienia i zerwać z dostawcą bez płacenia kar umownych.

Od końca czerwca dostawca telewizji i internetu rozsyła listy do swoich abonentów, w których informuje o zmienionych postanowieniach regulaminu, modyfikacji kanałów gwarantowanych i niegwarantowanych, a także w niektórych przypadkach – o nowych cennikach.

Jeśli więc otworzyliście list z logo Vectra rozpoczynający się słowami „Szanowni Państwo, Jesteśmy dumni, że jesteście Państwo naszymi Klientami”, na samym początku zajrzyjcie na końcówkę kartki ze zmianami. Nieco ponad podpisem Dyrektora Obsługi Klienta znajduje się najistotniejsza dla nas informacja:

Informujemy, że w przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia Umowy abonenckiej zawartej z VECTRA S.A. zgodnie z pkt. 10 Ogólnych Warunków Umowy. W tej sytuacji Spółce VECTRA S.A. jako Dostawcy Usług Telekomunikacyjnych, nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze ani zwrot ulgi, o jakiej mowa w art. 57 ust. 6 ustawy Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 nr 171 poz. 1880 z późn. Zmianami). Pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy abonenckiej powinno być dostarczone do VECTRA S.A, nie później niż do 1 sierpnia 2015 roku. Pismo składane przez Abonenta powinno zostać przesłane na adres siedziby Dostawcy Usług lub na Skrytkę pocztową nr 19, VECTRA S.A. Al. Zwycięstwa 253, 81-525 Gdynia lub na adres lokalnego Biura Obsługi Klienta, umieszczony na stronie internetowej www.vectra.pl. Wypowiedzenie Umowy powinno zawierać własnoręczny podpis Abonenta lub być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym w razie przesłania drogą elektroniczną.

Czy w ogóle warto wypowiadać umowę? To zależy od każdorazowej, indywidualnej decyzji abonenta Vectra. Przykładowo, jeśli ktoś ma internet i telewizję od tego dostawcy, ale z sieci korzysta w stopniu minimalnym, bez streamowania materiałów video i pobierania plików, nie potrzebuje szybszego niż dotychczas łącza. Vectra natomiast od 1 sierpnia 2015 zmienia „bezpłatnie” pakiet usługi internetowej, podnosząc go do 15 Mb. Aby jednak „odbić” sobie koszty, rośnie opłata nie za internet, a za telewizję – o 5,40 zł.

Zwróćmy także uwagę, że zmienia się wykaz programów gwarantowanych i niegwarantowanych. O co w tym wszystkich chodzi? Pisaliśmy już o analogicznej sytuacji rozwiązywania umowy przy usuwania kanałów z sieci NC+. Te znajdujące się w opcji gwarantowanej muszą być emitowane, w przeciwnym razie możemy bez konsekwencji zrezygnować z umowy. Jednak jeśli znikną programy niegwarantowane, nic nie możemy na to poradzić. Porównajmy więc swój obecny pakiet ze starego regulaminu i sprawdźmy czy kanały, na których zależy nam najbardziej nie uzyskały właśnie prawa do „zniknięcia” z naszych odbiorników, poprzez przejście na listę niegwarantowaną.

Polecamy zapoznanie się z wszystkimi zmianami w regulaminie. Nowa wersja została skierowana do UOKiK aby ten upewnił siebie i klientów, że wszystkie postanowienia są zgodne z prawem. Rozpatrujmy jednak ich zasadność we własnym zakresie. Niektóre zapisy, jak ten o podniesieniu opłat o ponad 5 zł są ukryte w gąszczu reszty warunków i mogą być łatwo przeoczone.

Potrzebujesz pomocy? Zadaj pytanie...

Pomoc prawna w najtrudniejszej sytuacji już od 49 złotych!

Pamiętajmy też, aby przy okazji składania wypowiedzenia w lokalnym biurze Vectra zabrać potwierdzenie złożenia pisma. Bez tego nasza decyzjaa może zaginąć, a my zostaniemy bez dowodu, według którego nie jesteśmy już abonamentami i nie musimy uiszczać opłat oraz podlegać nowym postanowieniom regulaminu.

Problemy z prawem konsumenckim, potrzebujesz pomocy prawnika? Z redakcją Bezprawnik.pl współpracuje zespół prawników specjalizujących się w poszczególnych dziedzinach, który solidnie, szybko i tanio pomoże rozwiązać Twój problem. Opisz go pod adresem e-mailowym kontakt@bezprawnik.pl, a otrzymasz bezpłatną wycenę rozwiązania sprawy.

Aktualizacja 21.07.2015 r. – Ponieważ dostajemy wiele listów ze szczegółowymi zapytaniami w tej sprawie, doprecyzowaliśmy kwestię wypowiedzenia umowy z Vectrą w 2015 roku w osobnym wpisie.

Fot. tytułowa: shutterstock.com