Zmiany w PKO BP. Bank poszerzył swoją dotychczasową ofertę, ale zmienia się także cennik

Finanse Firma Dołącz do dyskusji (184)
Zmiany w PKO BP. Bank poszerzył swoją dotychczasową ofertę, ale zmienia się także cennik

PKO BP zdecydował się na poszerzenie swoich usług w zakresie księgowości dla przedsiębiorców. Nowy pakiet zawiera kilka dodatkowych, interesujących usług, ale osoby, które zdecydują się na skorzystanie z niego, muszą przygotować się na wyższe ceny. 

Pakiet Optymalny PKO BP

PKO BP postanowił poszerzyć swoje dotychczasowe usługi z zakresu księgowości – w tym celu wprowadził pakiet Optymalny PKO. Przedsiębiorcy, którzy się na niego zdecydują, będą mogli korzystać z nowych, dodatkowych usług, które wcześniej nie były dostępne. Chodzi m.in. o:

  • prowadzenie rejestru zatrudnionych pracowników
  • rozliczenia umów o pracę, a także umów zlecenia czy umów o dzieło
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy
  • rozliczenia delegacji krajowych
  • możliwość sporządzenia list płac i deklaracji ZUS

Tym samym pakiet Optymalny PKO BP może być dla wielu przedsiębiorców niezwykle przydatny, zwłaszcza dla tych, którzy samodzielnie prowadzą swoją księgowość i dbają o rozliczenia wszystkich dokumentów.

Przedsiębiorcy korzystający z usług księgowych oferowanych przez PKO BP muszą jednak przygotować się na to, że wraz z wprowadzeniem nowego pakietu (dostępnego już od 11 października), zmianie ulegnie też cennik. Pakiet Optymalny PKO BP będzie kosztować 50 zł miesięcznie, jednak dobra informacja jest taka, że w tej cenie przedsiębiorcy otrzymają dostęp także do wszystkich usług oferowanych wcześniej w pakiecie rozwojowym.

E-księgowość w PKO BP

E-księgowość w PKO BP była dotychczas dostępna w dwóch wersjach – podstawowej (która nadal pozostaje bezpłatna) jak i rozwojowej, która kosztowała przedsiębiorców 20 zł miesięcznie. Pakiet podstawowy umożliwia m.in. dostęp do raportów zarządczych, zestawień i analiz dochodowości sprzedaży, aplikacja ułatwia też wystawianie faktur (aplikacja sama podstawia wszystkie niezbędne dane). Dzięki e-księgowości w PKO BP przedsiębiorcy mogą również utworzyć deklarację JPK VAT.

Z kolei wersja „rozwojowa” e- księgowości dla firm umożliwiała przedsiębiorcom dodatkowo m.in. sporządzenie Księgi Przychodów i Rozchodów, a także przygotowywanie deklaracji podatkowych. Można się zatem spodziewać, że same usługi musiały cieszyć się sporym zainteresowaniem, skoro bank postanowił poszerzyć listę dostępnych usług. Oczywiste wydaje się też to, że PKO BP będzie dążyć do zapewnienia przedsiębiorcom wszystkich podstawowych narzędzi, jakie są potrzebne do samodzielnego prowadzenia firmy w zakresie księgowości. Pakiet Optymalny PKO BP jest wprawdzie znacznie droższy niż dotychczasowy pakiet rozwojowy, jednak z drugiej strony – 50 zł to wciąż stosunkowo niewiele w porównaniu z np. korzystaniem z usług biura rachunkowego. Na rynku działa wielu przedsiębiorców, którzy nie mają zbyt wielu rozliczeń (np. pracują samodzielnie lub zatrudniają 1-2 osoby), a samodzielne prowadzenie własnej księgowości nie jest dla nich żadnym problemem.