ecommerce Finanse Technologie

Podobno kupujemy okiem. Wrocławska firma potraktowała to stwierdzenie bardzo dosłownie

Mariusz Lewandowski
08.08.2023
Podobno kupujemy okiem. Wrocławska firma potraktowała to stwierdzenie bardzo dosłownie

Rewolucja płatności trwa. Kiedyś płaciliśmy gotówką, potem kartą. Później za sprawą technologii mobilnej zaczęliśmy korzystać z płatności smartwatchem czy telefonem. Ale PayEye poszedł o krok dalej.

Firma, która wprowadziła technologię płatności spojrzeniem, teraz wprowadza inteligentne płatności e-payeye w świecie ecommerce.

„Teraz zakupy w sieci będą realizowane również w mgnieniu oka” – tak o najnowszym projekcie mówi Daniel Jarząb, Prezes Zarządu PayEye. Te słowa stanowią pewne podsumowanie wielomiesięcznych prac nad technologią, która ma na celu przenieść łatwość, szybkość i bezpieczeństwo płatności spojrzeniem do wirtualnej sfery zakupów. Zanim przejdziemy dalej, warto podkreślić, że nie tylko końcowi klienci skorzystają na tym rozwiązaniu. PayEye ogłasza nabór dla sklepów internetowych, które chcą być pionierami w stosowaniu tej technologii. Sklepy, które zdecydują się na współpracę, mają szansę na korzyści wizerunkowe, ekspresowe płatności oraz atrakcyjne promocje przygotowane przez ITCARD, partnera rozliczeniowego PayEye.

PayEye może się kojarzyć z Face ID od Apple. Tam też główną rolę odgrywa biometria

Jak to wszystko działa w praktyce? Wybierając produkt, klient przechodzi do płatności za pomocą jednego kliknięcia. Następnie, zamiast wypełniać formularze czy rejestrować się, dokonuje płatności przy pomocy aplikacji PayEye. „Automatycznie i bezpiecznie podstawiamy dane użytkownika wraz z preferowaną kartą, którą wcześniej dodał do naszej aplikacji oraz z adresem dostawy, co znacznie skraca czas całego procesu.” – wyjaśnia Daniel Jarząb. W pewnym sensie przypomina to nieco applowski Face ID, na co zresztą zwracał uwagę jakiś czas temu jeden z naszych czytelników.

E-payeye jest kompatybilny z popularnymi platformami zakupowymi, takimi jak PrestaShop, WooCommerce czy Magento. Zgodnie z rozsyłaną informacją prasową, wrocławski PayEye nie zamierza ponoć spocząć na laurach. Firma, która już wprowadziła innowacyjne płatności spojrzeniem, pracuje teraz nad wdrożeniem nowych terminali eyePOS 3. Te terminale będą w stanie obsługiwać wszystkie rodzaje płatności – od biometrycznych, przez zbliżeniowe, po tradycyjne płatności kartowe.

Era płatności spojrzeniem w świecie e-commerce właśnie się zaczęła. I jeśli sukces PayEye w obszarze płatności stacjonarnych jest czymkolwiek do przewidzenia, czekają nas naprawdę ekscytujące czasy w świecie płatności online.