Czy warto reklamować się na Facebooku? To zależy od tego czy potrafimy, inaczej to będzie przepalanie pieniędzy

Akcja komercyjna Firma Technologie dołącz do dyskusji (12) 21.05.2018
Czy warto reklamować się na Facebooku? To zależy od tego czy potrafimy, inaczej to będzie przepalanie pieniędzy

Udostępnij

Emilia Wyciślak

Social media charakteryzuje ta magia, że przedsiębiorca jest ze swoim klientem w stałym kontakcie. Może wysyłać przekaz, który zapewni mu sukces… albo doprowadzi do całkowitej katastrofy. Facebook bywa polem minowym, po którym trzeba stąpać ostrożnie.

Ludzie kochają reklamy – ale tylko przełączać. W gazetach omijają wzrokiem bloki z ogłoszeniami w stylu „nowoczesna armatura łazienkowa”, wyłączają się na kolejne irytujące komunikaty w radiu, instalują AdBlocka. Co więc pozostaje współczesnemu przedsiębiorcy? Facebook, rzecz jasna. Medium Marka Zuckerberga jest swoistym fenomenem, dlatego też wiele osób łączy przyszłość swojego biznesu z dobrym funkcjonowaniem na tym portalu.

Oczywiście, ma to swoje minusy: jeśli rozniesie się wieść, że w danym miejscu klienci są źle traktowani, to można oczekiwać dziesiątek – jeśli nie setek – negatywnych recenzji. Z drugiej strony, jeśli prowadzi się firmę i Facebooka nie posiada, to równie dobrze można wymazać się z biznesowych kart we współczesnym świecie. Firmom takim jak KFC czy McDonald’s fanpage prowadzą całe sztaby PR-owców, ale większości ludzi nie stać nawet na biednego stażystę. Co robić? Najlepiej nauczyć się samemu, wykorzystując wiedzę, którą można nabyć na kursie.

Reklama na Facebooku – kurs internetowy

Zasadniczo, ludziom wydaje się, że stworzenie reklamy na Facebooku to bułka z masłem. Mają rację – nie ma większej filozofii w zwykłym założeniu fanpage i wrzucaniu tam od czasu do czasu informacji. Ma się wtedy pewność, że ktoś tam zajrzy, nawet, jeśli z początku będzie to tylko żona i znajomi. Takich stron jest na Facebooku całe mnóstwo, część z nich odznacza się bardzo luźnym podejściem do ortografii i interpunkcji, niektóre wrzucają leciwe żarty (na które reakcja w komentarzach to zwykle roześmiany Biskwit, ta naklejka z psem, wiecie o co chodzi…). Ktoś, kto w ten sposób podchodzi do sprawy, prawdopodobnie nigdy nie osiągnie większych zasięgów.

Oczywiście, można spróbować podpytać młodszą część rodziny o to, co wypada, a czego nie. Młodzi ludzie dość łatwo rozszyfrowują pewne aspekty social media i mogą okazać się nieocenioną pomocą. Chyba, że nie, albo szef firmy nie przekroczył jeszcze czterdziestki i sam umie odróżnić fanpage od grupy. Wtedy przyda się jakieś sensowne szkolenie, wprowadzające stopniowo w meandry Facebooka. Świadomość mechanizmów, jakimi rządzi się ten portal, jest nieoceniona – poznać trzeba zasady tworzenia reklam, wykonywania przystępnych i miłych dla oka grafik (to bardzo ważne, mistrzowie Painta daleko nie zajdą), tworzenie kampanii i zdobyć mnóstwo innych, przydatnych umiejętności.

Kurs – zarówno podstawowych, jak i zaawansowanych technik tworzenia reklamy – na Strefie Kursów nie jest drogi, a dodatkowa wiedza to niezastąpiona karta atutowa.

Czego nie robić na Facebooku

Zapracować na złą sławę nietrudno – wystarczy obrażać urażonych klientów w komentarzach, najlepiej odwołując się do ich sytuacji życiowej. W ten sposób zachowała się na przykład Willa Karpatia, która długo nie zapomni fali nienawiści, jaka się po niej przetoczyła. Jest to przykład możliwie najgorszej autoreklamy, a w social mediach nic nie ginie. Wystarczy, że ktoś poskarży się znajomym na fatalne potraktowanie. Kolejnym błędem jest nieodpisywanie na wiadomości prywatne czy uwagi klientów. Firma, która nie umie w dzisiejszych czasach zdobyć się na odrobinę samokrytyki (zasłużonej czy nie – nieważne, ludzie preferują pokorę i często prezentują postawę „płacę, więc wymagam”, dlatego to taniec na polu minowym) i przeprosić swoich klientów, prawdopodobnie pójdzie na dno. Fanpage aktualizowany od wielkiego dzwonu będzie z kolei zignorowany i zapomniany.

Takich błędów jest więcej, dlatego warto się przeszkolić – choćby po to, by mieć co pokazać potencjalnemu pracodawcy. Ci, którzy idą z duchem czasu, docierają do miejsc, o których inni mogą tylko pomarzyć.

Sprawdź kurs reklamy na Facebooku w serwisie Strefa Kursów