Reklamacje na Zalando i Zalando Lounge – oto jak zwrócić kupione tam ubrania

Zakupy Dołącz do dyskusji
Reklamacje na Zalando i Zalando Lounge – oto jak zwrócić kupione tam ubrania

Zalando i Zalando Lounge to serwisy, które działają trochę inaczej, pod tą samą firmą. Co za tym idzie, inaczej w obu przypadkach wygląda też proces zwrotu zakupionych towarów. Podpowiadamy, jak wyglądają reklamacje na Zalando i Zalando Lounge, jak zwrócić lub naprawić kupione tam ubrania, szczególnie jeśli mają jakieś wady.

Zalando to obecnie jeden z najpopularniejszych sklepów wysyłkowych w Europie. Po ogromnym sukcesie przedsiębiorstwa, które ma swoją siedzibę w Berlinie, firma zdecydowała się założyć również Zalando Lounge, które – technicznie rzecz biorąc – jest klubem zakupowym.

Zalando Lounge – co to takiego?

To, że Zalando Lounge jest klubem zakupowym wyraża się przede wszystkim w tym, że dostęp do ofert w jego ramach mają tylko zarejestrowani użytkownicy. Portal umożliwia dostęp do kampanii promocyjnych, które trwają zazwyczaj około 3 dni, a w ramach których można nabyć markowe produkty nawet 75% taniej.

W ramach Zalando Lounge, towar trafia do kupującego prosto od producenta. Dzięki temu Zalando oszczędza na kosztach magazynowania, więc produkty są po prostu dużo tańsze. W odróżnieniu od zwykłego Zalando, w przypadku klubu koszty przesyłki pokrywa kupujący. Wynosi ona 10 zł. Co ciekawe, na stronach z rabatami, często można znaleźć kody na darmową przesyłkę w ramach Zalando Lounge.

Jeśli ktoś ma już konto w Zalando, to do klubu Lounge może zalogować się swoim standardowym loginem i hasłem. Jest to całkowicie bezpłatne.

Reklamacje na Zalando i Zalando Lounge

Może okazać się, że zamówiona rzecz będzie miała wady. Wówczas przysługiwać nam będzie prawo do reklamacji. W zależności od tego, czy towar został zamówiony za pośrednictwem Zalando, czy Zalando Lounge, proces reklamacyjny będzie wyglądał trochę inaczej.

Jeśli chcemy reklamować towar zamówiony na Zalando, powinniśmy wypełnić formularz na tej stronie. Należy wpisać w nim swoje imię i nazwisko, adres email, numer zamówienia, opis wady, a także załączyć stosowne zdjęcia, które przedstawiają uszkodzoną rzecz.

Co istotne, reklamacje zgłaszamy po zalogowaniu się na swoje konto. Odpowiedź otrzymamy na maila w ciągu kilku dni, najczęściej wraz z informacją jak odesłać towar. Najczęściej, bo czasem Zalando pozwoli nam zachować zakupiony towar mimo zwrotu środków. W moim przypadku taka sytuacja miała miejsce, gdy zamówiłam kostium kąpielowy, który po pierwszej wizycie na basenie odbarwił się.

Jeśli chodzi o Zalando Lounge, reklamacje składamy drogą mailową, co w mojej opinii jest bardzo wygodne. Krótki opis wady, a także od trzech do pięciu zdjęć wyraźnie przedstawiających defekt należy wysłać na adres serwis@zalando-lounge.pl. Jeśli reklamujemy obuwie, Zalando prosi też o zdjęcie podeszw i obcasów. Wiadomość nie może przekroczyć 25 MB. W razie konieczności dodatkowe zdjęcia można załączyć w osobnych mailach.

Tak jak w przypadku zwykłego Zalando, decyzja wraz z odpowiednimi wskazówkami powinna pojawić się w skrzynce elektronicznej reklamującego w ciągu kilku dni.

Zalando Lounge wymienia też kategorie produktów, które nie podlegają reklamacji. Są to:

  • wady spowodowane codziennym użytkowaniem, jak na przykład zdarte czubki butów,
  • części wymienne np. fleki czy sznurówki,
  • artykuły, które skurczyły się lub przebarwiły w wyniku niewłaściwego prania,
  • zniszczone obcasy,
  • artykuły uszkodzone na skutek użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem,
  • artykuły zniszczone w wyniku nadmiernego pocenia,
  • mechacenie się materiału,
  • artykuły zniszczone w wyniku uszkodzeń mechanicznych, takich jak otarcia, rozwerwania, naderwania lub w wyniku uszkodzeń chemicznych,
  • artykuły wywołujące fizyczny dyskomfort, jak na przykład odciski.

Warto korzystać z prawa do reklamacji!

Osobiście bardzo lubię serwisy pod firmą Zalando ze względu na szeroki asortyment, przyjemną formę zakupów, ale przede wszystkim łatwość zwrotów i reklamacji. A to prawa z których warto korzystać. Zwłaszcza, że w przypadku wielu serwisów procedury reklamacyjne są naprawdę proste i przyjemne.