Polskie firmy ciągle nie odkryły potęgi mediów społecznościowych. Ponad połowa nadal ich nie używa

Biznes Technologie Dołącz do dyskusji
Polskie firmy ciągle nie odkryły potęgi mediów społecznościowych. Ponad połowa nadal ich nie używa

Social media w firmie? Wydawać by się mogło, że w 2024 r. to już oczywista oczywistość. A jednak, z najnowszego badania Eurostatu wynika, że nawet połowa przedsiębiorstw nad Wisłą nie korzysta z przynajmniej jednego typu mediów społecznościowych. Jesteśmy w ogonie kontynentu.

Ledwie 46 proc. polskich przedsiębiorstw używało w zeszłym roku mediów społecznościowych (w tym także np. blogów) – wynika z najnowszego badania Eurostatu. Jeśli chodzi o kraje UE, to mniej firm odkryło potęgę social mediów tylko na Słowacji, w Rumunii oraz Bułgarii.

Mimo wszystko, używanie social mediów w celach firmowych rośnie. W 2015 r. z tego narzędzia korzystało raptem 22 proc. polskich firm.

Jaki procent firm korzysta z mediów społecznościowych? Źródło: Eurostat

Social media w firmie? W Polsce jest z tym słabo

W całej Unii Europejskiej średnia ta przekracza 60 proc., więc my wyraźnie ją zaniżamy. Wynik jest dość zaskakujący, w końcu można mieć wrażenie, że polscy przedsiębiorcy całkiem nieźle nauczyli się grać w socialmediową grę. Być może wyniki zaniżają mniejsze przedsiębiorstwa, mające głównie klientów biznesowych, które nie czują, że takie działania mogą przełożyć się na kondycję ich firmy.

Jeśli chodzi o Europę, najczęściej social media wykorzystują firmy z maleńkiej Malty – w tym przypadku ten wskaźnik przekracza 87 proc. W badaniu Eurostatu też świetnie wypadają kraje skandynawskie. W Danii oraz Finlandii wykorzystanie mediów przez przedsiębiorców wyraźnie przekracza 80 proc. Dobrze wypada także np. Szwecja oraz Norwegia.

W ostatnich latach, jeśli chodzi o badania Eurostatu, to zdążyliśmy się przyzwyczaić, że nie ma już tam zasady, że dobrze wypadają kraje zachodnie, a kiepsko – te ze wschodniej części kontynentu. Natomiast jeśli chodzi o badanie social mediów, dokładnie taką tendencję widać. Nie jest to specjalnie optymistyczne. Światowy biznes bowiem ostatnio robi co może, by jak najlepiej przygotować się do rewolucji związanej z rozwojem sztucznej inteligencji. Trochę więc jest to zastanawiające, że w tym samym czasie dla większości polskich firm nowościami są takie narzędzia, jak blogi, Facebook, X czy TikTok…