Rząd uruchomił właśnie infolinię, która zaraz rozgrzeje się do czerwoności. Można pytać o wszystko związane z Polskim Ładem

Państwo Podatki Prawo Dołącz do dyskusji (127)
Rząd uruchomił właśnie infolinię, która zaraz rozgrzeje się do czerwoności. Można pytać o wszystko związane z Polskim Ładem

Masz wątpliwości w związku z przepisami, które wprowadza Polski Ład? Na pewno nie jesteś jedyny. Większość zmian wchodzi w życie od 1 stycznia, a rząd uruchomił właśnie infolinię, na którą każdy z nas może dzwonić z pytaniami. Podobno wiedzą tam wszystko o Polskim Ładzie. Wykręć numer i sprawdź jak działa telefon do Centrum Informacji Polskiego Ładu.

Telefon do Centrum Informacji Polskiego Ładu

Polski Ład to prawie 500 stron nowych przepisów. Posłowie przyjęli go październiku. Parlamentarzyści i prezydent nie posłuchali protestów i błagań przedsiębiorców oraz księgowych o odłożenie wejścia w życie zmian o rok, potrzebny na to, by nowe prawo poznać i przygotować. Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało o uruchomieniu Multikanałowego Centrum Informacji Polskiego Ładu. Jednym z jego elementów jest infolinia. Wiceminister Olga Semeniuk zapewniła, że można na nią dzwonić ze wszelkimi pytaniami związanymi z Polskim Ładem. Ten numer to: 22 765 64 64. Od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 16.00, obsługujący ją eksperci mają udzielać kompleksowych informacji na temat przepisów, procedur administracyjnych, usług dostępnych drogą elektroniczną oraz rozwiązań wprowadzonych przez Polski Ład.

Składka zdrowotna, emerytura bez podatku i inne

Obsługujący infolinię są przygotowani, by odpowiedzieć na pytania dotyczące zmian podatkowych, w tym nowej składki zdrowotnej, czy mieszkalnictwa (chodzi dom bez formalności i kredyt bez wkładu własnego). Będzie można też zadać pytania dotyczące emerytury bez podatku, Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego czy zmian w przepisach dla rolników. Za pośrednictwem infolinii będzie można też uzyskać informacje na temat wsparcia dla firm wdrażających innowacje.

Centrum oferuje zarówno rozmowę telefoniczną z konsultantem jak i rozmowę na livechacie czy helpdesk. W planach Ministerstwo Rozwoju i Technologii ma jeszcze uruchomienie wirtualnego asystenta, dostępnego przez całą dobę.

Centrum Informacji zasilają swoimi kadrami, poza Ministerstwem Rozwoju, ministerstwa Finansów, Rodziny i Polityki Społecznej oraz Zdrowia. Wsparcia udziela też Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki temu jest możliwe, że Centrum będzie faktycznie pomocne, tak jak na przykład Krajowa Informacja Skarbowa. Pod numerem 801 055 055 dla połączeń stacjonarnych oraz 22 330 03 30 dla połączeń z komórek można zadawać pytania związane z podatkami i cłami. Informacja działa od poniedziałku do piątku, od 8.00 do 18.00. Podatnicy chętnie z tej możliwości zdobycia wiedzy czy rozwiania wątpliwości korzystają. I trzeba przyznać, że odbierający telefon udzielają jasnych odpowiedzi.