Zakaz handlu w niedzielę przyczyną zmian rozkładów jazdy komunikacji. Czy autobusy będą kursować na stacje benzynowe?

Zakupy Dołącz do dyskusji (195)
Zakaz handlu w niedzielę przyczyną zmian rozkładów jazdy komunikacji. Czy autobusy będą kursować na stacje benzynowe?

Najgłupsza ustawa tej kadencji za kilka tygodni wejdzie w życie. Zakaz handlu w niedziele odbije się nie tylko w naszych zwyczajach konsumenckich. Władze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu zapowiedziały zmiany w rozkładach jazdy niektórych autobusów.

Już od 1 marca tego roku na własnej skórze odczujemy, jak to jest, kiedy ktoś lepiej od nas wie, jak chcemy spędzać dzień wolny. Do końca tego roku każda pierwsza i ostatnia niedziela miesiąca będzie niedzielą handlową. Od następnego roku tylko jedna niedziela miesięcznie będzie mogła służyć zakupom, a od 2020 roku handel w niedziele będzie niemożliwy. Oczywiście zakładając, że za kilka miesięcy rządzący nie wycofają się z tego absurdalnego pomysłu. Te ograniczenia nie będą dotyczyły największych graczy na rynku, którzy od kilku miesięcy w pocie czoła szukają sposobów na obejście nowego prawa. To nie przeszkadza jednak niektórym w podnoszeniu postulatów, aby również zamknąć internet w niedziele. Jak się okazuje, zakaz handlu to nie tylko zmiany w naszych przyzwyczajeniach, a również odbije się na komunikacji miejskiej.

Zakaz handlu w niedziele – komunikacja miejska do poprawki?

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu zmieni rozkłady jazdy w niedziele wolne od handlu dla trzech linii autobusowych. Linie 80 i 81 będą kursować na skróconych relacjach (odpowiednio Górczyn – Rudnicze oraz Rataje – Szpital Szwajcarska), zaś linia 84 nie będzie wykonywała zajazdu na przystanek „Szwajcarska Centrum Handlowe”. Oczywiście w niedziele handlowe autobusy pojadą według dotychczasowych rozkładów.

Biedronka w soboty do 23:45, a w poniedziałki od… 00:15. Kolejna odgórna regulacja przyniosła odwrotny efekt do zamierzonego?

O planach poznańskiej spółki informuje portal zbiorowy.info. Zmiany nie są co prawda rewolucyjne, a ich celem nie wydają się oszczędności. Zapewne władze spółki doszły do wniosku, że kursowanie pustych autobusów w niektórych miejscach zupełnie mija się z celem. Być może te pojazdy w tym czasie zostaną wykorzystane na innych liniach. Inni przewoźnicy nie planują zmian w rozkładach, chociaż przyznają, że od 1 marca będą analizować ruch pasażerów. To jednak może być podstawą do zmian w przyszłości. Handel w niedziele na stacjach benzynowych ma być możliwy. Może to właśnie tam powinny kursować autobusy od marca?