Znana aktorka została okradziona przez Pocztę Polską. Nie ona pierwsza i nie ostatnia

Gorące tematy Zbrodnia i kara dołącz do dyskusji (301) 28.05.2019
Znana aktorka została okradziona przez Pocztę Polską. Nie ona pierwsza i nie ostatnia

Udostępnij

Jakub Kralka

Anna Samusionek postanowiła wysłać swojej mamie kartkę z życzeniami z okazji Dnia Matki, a do koperty włożyła ponadto kilka banknotów. Kartka doszła, ale banknoty już nie. 

Aktorka wzburzona opisała całe zdarzenie na swoim instagramowym profilu. Nie jest to niestety pierwszy przypadek, w którym ktoś został okradziony przez pracowników Poczty Polskiej. I choć ja osobiście przez ponad 20 lat współpracy z tą instytucją negatywnych doświadczeń mam stosunkowo niewiele (nie licząc urzędu przy Al. Solidarności 129/131 w Warszawie, który jest ucieleśnieniem wszystkich patologii placówek pocztowych razem wziętych), to przecież i mnie zdarzyło się, że przesyłka nie doszła lub… doszła z opróżnioną zawartością.

View this post on Instagram

KOCHANI CHCIAŁAM WAS OSTRZEC,BYŚCIE NIE POPEŁNILI MOJEGO BŁĘDU😌 WYSŁAŁAM MOJEJ MAMIE ŚLICZNĄ KARTKĘ Z ŻYCZENIAMI W ZWIĄZKU Z JEJ NADCHODZĄCYM ŚWIĘTEM.Ponieważ będziemy widziały się dopiero za jakiś czas,włożyłam też do niej kilka banknotów,by mogła sobie zrobić jakąś przyjemność.List nadałam tzw.poleconym i priorytetem dla pewności oraz bezpieczeństwa,płacąc za to wcale nie mało.JAKAŻ DZIŚ OGARNĘŁA MNIE FURIA ZA LUDZKĄ PODŁOŚĆ I NIEUCZCIWOŚĆ,GDY OKAZAŁO SIĘ, ŻE KARTKA DOSZŁA BEZ BANKNOTÓW 😡😡😡 TO OBRZYDLIWE I MAM NADZIEJĘ,ŻE TEGO,KTO TEGO DOKONAŁ (nie wiem na jakim etapie przesyłki,u siebie nigdy nie miałam problemów,mam super listonosza i obsługę poczty) SUMIENIE BĘDZIE PALIĆ BEZ KOŃCA 😤😤😤 I już nie chodzi o te pieniądze (choć wiem jak mamie by się przydały) ale o to,że zrobiono jej straszną przykrość,bo martwi się jeszcze i za mnie,że je straciłam.JAKIM PRAWEM KTOŚ OTWIERA MOJĄ KORESPONDENCJĘ???!!! Równie dobrze mogły być tam bardzo prywatne i intymne informacje!!! 🥶🥶🥶 ZŁODZIEJU W POCZCIE POLSKIEJ WSTYDŹ SIĘ I PRZYNAJMNIEJ KUP ZA TE PIENIĄDZE PREZENT WŁASNEJ MAMIE 😬 @polskapoczta #kradzież #pieniądze #Olsztynek #pocztapolska #ostrzeżenie #uwaga #money #irytacja #stopzłodziejom #dzieńmamy

A post shared by Anna Samusionek 🇵🇱 Official (@anna_samusionek) on

Reklamacja na Poczcie drogą przez mękę

Tutaj tak naprawdę zaczyna się podstawowy problem z Pocztą Polską, której procedury reklamacyjne są bardzo mocno utrudnione. Pamiętam jak panie z okienka odsyłały mnie na stronę internetową, strona internetowa – z racji braku interesujących mnie opcji wyboru – ponownie do okienka, zaś sam proces reklamacji i tak spełzł na niczym. Generalnie reklamować można, ale nie warto.

Pod postem na profilu Anny Samusionek pojawiła się wypowiedź pracowników Poczty Polskiej, którzy zapewnili, że zbadają sprawę (fajnie być znaną aktorką :)) tylko na podstawie numeru listy przewozowego, a następnie poinstruowali aktorkę w zakresie możliwości bezpiecznego przesyłania gotówki pocztą:

„Pani Anno, jest nam przykro słyszeć o takim zdarzeniu. Uprzejmie prosimy o przesłanie numeru tego listu, w celu ustalenia trasy. Jeśli możemy jeszcze tylko coś doradzić, to gotówki nie należy wysyłać listem poleconym – to zasada, która obowiązuje u wszystkich operatorów. Można ją wysłać listem wartościowym lub przekazem pocztowym”

Oczywiście jest to metoda dopuszczalna, ale archaiczna w dobie przelewów bankowych czy usług pokroju TransferGo albo Western Union.

Biorąc pod uwagę szybujący w górę cennik Poczty Polskiej, jakość procesu reklamacyjnego nadal pozostawia wiele do życzenia. Z jednej strony ceny przesyłek zaczynają się niebezpiecznie zbliżać do kurierów, a z drugiej postęp technologiczny dokonuje się zbyt wolno. Okradziony adresat nadal ma bardzo spore problemy z udowodnieniem, że stał się ofiarą.

Aktualizacja: Stanowisko Poczty Polskiej

Tak, jak pisaliśmy już w odpowiedzi na post Pani Anny Samusionek na Instagramie, przykro nam z powodu tego incydentu. Posiadamy za mało informacji, aby móc wyjaśnić, jak do niego doszło. Nie dostaliśmy zgłoszenia w tej sprawie.

Mogę zapewnić, że każdego dnia pracownicy Poczty Polskiej dokładają wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi satysfakcjonowały klientów. Pragnę zwrócić uwagę na fakt, że Poczta Polska to prawie 81 tys. pracowników.  Codziennie doręczamy miliony przesyłek, świadczymy usługi finansowe i ubezpieczeniowe. W naszej pracy zdarza się, że nie wszystko działa tak, jakbyśmy chcieli. Jeden błąd ludzki pociąga za sobą kolejne. Negatywne konsekwencje wpływają na ocenę całej Poczty Polskiej, także tych pracowników, którzy w sposób rzetelny wypełniają swoje obowiązki.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z Regulaminem świadczenia usług powszechnych, pn.6, paragraf 4: http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2013/10/R%C5%9AUP-23.10.2018r..pdf monety, banknoty i inne przedmioty wartościowe nie mogą być nadawane w przesyłkach innych niż z zadeklarowaną wartością.

Klientom, którzy chcą przesłać gotówkę za pośrednictwem Poczty Polskiej polecamy takie usługi, jak przekaz pocztowy lub ekspres pieniężny – odbiorca może odebrać pieniądze w placówce nawet w ciągu 15 minut od nadania. Przekazem pocztowym możemy przesłać pieniądze również do odbiorcy w innym kraju (zagraniczne transfery gotówkowe). Taki przekaz można zlecić przez naszą stronę internetową. Jeśli natomiast ktoś chciałby, tak jak Pani Anna Samusionek, przesłać gotówkę np. razem z kartką pocztową, wtedy zdecydowanie rekomendujemy list wartościowy.

Informacje na temat poszczególnych usług Poczty Polskiej dostępne są w każdej placówce pocztowej, u listonoszy oraz na naszej stronie internetowej.