Nowoczesny marketing to przede wszystkim skuteczne kampanie i szybka analiza danych. Kampanie jednak nie ograniczają się do samego mailingu, czy tworzenia baz klientów. Obecnie przed specjalistami od marketingu stoją liczne wyzwania, polegające na poruszaniu się po mediach społecznościowych, kampaniach Google, a także tradycyjnych formach kontaktu z klientem. Dlatego właśnie automatyzacja marketingu jest kluczowa.
Wiele systemów CRM nie nadąża za dynamicznymi zmianami, jakie obejmują szeroko rozumiany sektor marketingu. Dlatego firmy coraz chętniej sięgają po narzędzie, jakim jest Bitrix24 – system CRM, który pozwala nie tylko na tworzenie bazy klientów i analizę danych, ale również na segmentowanie klientów i wykorzystywanie stworzonych baz i segmentów w kampaniach mailingowych, SMS-owych, w mediach społecznościowych, czy w Google.
Bitrix24 – dzięki automatyzacji marketingu oszczędzaj czas i zasoby
Dawniej systemy CRM wykorzystywane były głównie do gromadzenia danych klientów. Obecnie jest to tylko jeden z pożądanych obszarów działania takiego systemu. Obecnie specjaliści od marketingu chcą wykorzystywać systemy nie tylko do zbierania danych, ale również do zarządzania danymi oraz tworzenia kampanii reklamowych. Kampanii, które od początku są ukierunkowane na konkretnego odbiorcę i dzięki temu są skuteczne.
Bitrix24 wyszedł naprzeciw aktualnym potrzebom marketingowym i oferuje system CRM pozwalający na szybką analizę danych, zarządzenie nimi oraz przygotowanie kampanii reklamowych w kilku kliknięciach. Dzięki korzystaniu możliwości CRM od Bitrix24 nie trzeba konfigurować integracji z serwisami marketingu e-mailowego, czy eksportować danych klientów w inne miejsca. Wszystko można zrobić z poziomu oferowanego systemu, który w dodatku jest bardzo intuicyjny i pozwala na:
- Segmentację klientów,
- Uruchamianie kampanii marketingowych bezpośrednio z CRM (wiadomości e-mail, tekstowe, rozgłaszanie dźwiękowe, reklamy Google/Facebook, podobni odbiorcy i nie tylko),
- Automatyzację marketingu (workflowy i wyzwalacze),
- Analitykę sprzedaży i marketingu dla wszystkich kanałów (zarówno online, jak i offline).
Co wyróżnia ten system? Przede wszystkim automatyzacja marketingu – ilość narzędzi, dostępnych w jednym miejscu i szybkość, z jaką możemy analizować dane. Planowanie kampanii? Ustalenie grupy odbiorców? Koordynowanie kampanii na różnych nośnikach? Odpowiedź na maile i interakcje z klientem? Te działania nie będą zajmowały już długich godzin, a marketingowcy w końcu będą mogli spać spokojnie – dzięki Bitrix24 to wszystko możemy robić szybko i skutecznie.
Bitrix24 – jak działa automatyzacja marketingu?
Aby w pełni wykorzystywać możliwości, jakie daje Bitrix24, wystarczy kilka kliknięć. Po pierwsze – należy zaimportować obecną bazę klientów (a jeżeli firma nie ma jeszcze bazy klientów, wystarczy utworzyć stronę docelową z formularzem internetowym, która po publikacji zacznie pozyskiwać leady). Następnie należy dokonać segmentacji klientów, na podstawie wybranych kryteriów (wiek, historia zakupów, czy lokalizacja to tylko część oferowanych możliwości). Następnie można wybrać kanał marketingowy i rozpocząć kampanię reklamową dla wybranego segmentu bezpośrednio z Bitrix24.
Co bardzo ważne (zarówno z punktu widzenia wygody, jak i oszczędności czasu, czy skuteczności działania), w systemie istnieje możliwość promowania postów w mediach społecznościowych, rozsyłania wiadomości do odbiorców, tworzenia i koordynowania kampanii reklamowych w Google, czy rozsyłania wiadomości tekstowych i mailowych, bez konieczności każdorazowego przełączania się pomiędzy dedykowanymi aplikacjami. Z kolei tworzenie grupy odbiorców reklam na podstawie segmentów pozwoli na wyświetlanie reklam tylko odbiorcom, którzy weszli już w interakcję z daną marką (obecnym klientom i nowym leadom). Aktualizacja segmentu w bazie klientów powoduje automatyczną aktualizację na koncie w sieci reklamowej.
Dzięki zgromadzeniu danych dotyczących klientów oraz kampanii w różnych środkach komunikacji (przede wszystkim w ujęciu ich rezultatów) jest dużym ułatwieniem przy tworzeniu i planowaniu nowych działań. Pełna baza danych w jednym miejscu, możliwość monitorowania skuteczności kampanii, a przez to unikania popełnionych wcześniej błędów i powtarzania sukcesów jest dla specjalistów od marketingu na wagę złota. Co więcej, zarządzanie wieloma kampaniami z poziomu jednego pulpitu pozwalana na optymalizację pracy, a automatyczne przenoszenie baz odbiorców, czy odpowiednich segmentów pomiędzy kampaniami wyklucza możliwość wystąpienia błędu ludzkiego.
Skuteczne kampanie i szybka analiza danych – dla dużych i małych
Szybka analiza danych jest kluczowa w działaniach marketingowych nie tylko dużych firm o ugruntowanej pozycji na rynku, ale również tych niewielkich. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu potencjału reklamowego istnieje duża szansa na szybkie poszerzenie bazy danych o nowych odbiorców, a także na stworzenie bazy klientów od podstaw.
To, co z pewnością wyróżnia Bitrix24 to niezawodność i nowoczesne podejście do tematu marketingu. Dzięki oferowanym narzędziom firma jest w stanie szybko zyskać rozpoznawalność – odpowiednie targetowanie odbiorców, które w CRM odbywa się automatycznie (zgodnie z wybranymi kryteriami) to, obok pomysłu, gwarancja skutecznej kampanii reklamowej.
Korzystanie z systemu jest proste – CRM jest intuicyjny i pozwala na wykorzystywanie narzędzi w celu skutecznej sprzedaży. Dzięki Bitrix24 można oferować produkty obecnym klientom. Możliwość zautomatyzowania ponownej sprzedaży, konfigurując powtarzające się deale i przydzielając je zespołowi, wiadomości e-mail oparte na wyzwalaczach, czat boty do komunikatorów, robocalling, czy automatyczna dystrybucja oraz kwalifikacja leadów, to tylko część z dostępnych narzędzi, dzięki którym Bitrix24 zaufało już ponad 15 milionów użytkowników!
Nie sposób wymienić wszystkich zalet, łatwo za to dokonać rejestracji
Każdy specjalista od marketingu ma swoje pomysły i swoje preferencje. Jednak jedno jest niezmienne – obecnie automatyzacja pewnych działań oraz szybka analiza danych nie jest możliwością, a koniecznością. W związku z tym Bitrix24 oferuje wiele opcji i możliwości, dostosowanych do różnych obszarów działania firmy. Przykłady to (poza wymienionymi wcześniej), automatyczna analiza zwrotu reklam, analiza ruchu, słów kluczowych, czy śledzenie reklam offline.
Ten CRM może zastąpić wszystkie obecnie stosowane rozwiązania typu SaaS. Aby w pełni zrozumieć możliwości systemu, najlepiej przetestować go samodzielnie – rejestracja w systemie jest darmowa, a migracja danych z innych systemów to dosłownie kilka kliknięć myszką. Rejestracja jest bezpłatna, a platforma przewiduje kilka możliwości korzystania (od wersji bezpłatnej, oferującej podstawowe narzędzia, do kilku możliwości wersji płatnych, zawierających narzędzia dedykowane poszczególnym typom działalności firm). Wersja bezpłatna nie jest wersją testową, nie powoduje konieczności „przejścia na wyższy plan” po określonym czasie – to użytkownik wybiera, z których opcji chce korzystać i jakie opłaty w związku z tym ponosić.
Artykuł zawierał lokowanie Bitrix24