Duża awaria w Santander Bank. Na kontach klientów blokowano środki nawet 100 razy wyższe niż kwota transakcji kartą

Finanse Dołącz do dyskusji
Duża awaria w Santander Bank. Na kontach klientów blokowano środki nawet 100 razy wyższe niż kwota transakcji kartą

Już od wczoraj trwa awaria w Santander Bank – klienci skarżyli się, że na ich kontach są blokowane środki nawet stukrotnie wyższe niż kwoty, które wydali w ramach transakcji np. w sklepie. 

Awaria w Santander Bank. Zamiast 20 zł – nawet 2000 zł

Już wczoraj w sieci klienci alarmowali, że trwa awaria w Santander Bank. O ile jednak na ogół większość awarii dotyczy np. braku dostępu do konta internetowego czy możliwości wypłaty środków z bankomatu, o tyle w tym przypadku klienci skarżyli się, że podczas płacenia kartą za różne transakcje na ich koncie blokowane były znacznie większe kwoty. W pewnym momencie blokowane środki były nawet stukrotnie wyższe – zamiast 10 zł blokowano 1000 zł itd. Część klientów bardzo szybko została właściwie pozbawiona dostępu do pieniędzy na koncie, ponieważ blokady na ich kontach opiewały nawet na kilkanaście tysięcy złotych. Dodatkowo klienci mieli mieć problem z dodzwonieniem się na infolinię.

Klienci odzyskają środki na koncie

Bank już wczoraj zaczął reagować na doniesienia swoich klientów, odpowiadając, że wie o problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem. Dodatkowo w odpowiedzi na komentarze klientów w mediach społecznościowych bank zapewniał, że blokady zostaną zdjęte automatycznie – i że posiadacze środków nie mają się czego obawiać. Większość blokad miała zostać zdjęta jeszcze wczoraj. Bank poinformował, że awaria została wyeliminowana ok. godz. 21.40.

Jak twierdzi Santander Bank w komunikacie dla „BI”, problem z blokowaniem na koncie znacznie wyższych kwot niż kwota transakcji miał dotyczyć w niedzielę tylko niewielkiej grupy klientów – poniżej 1 proc. transakcji zrealizowanych przez bank.

Poważny problem dla klientów na wakacjach

Oczywiste jest, że wiele osób, które problem dotknął bezpośrednio, znalazły się nagle w bardzo trudnej sytuacji – zwłaszcza, jeśli okazywało się, że na koncie zablokowano niemal wszystkie środki. Najpoważniejszy problem mieli jednak bez wątpienia klienci banku, którzy w weekend zdecydowali się na wyjazd. Blokada dużej kwoty pieniędzy mogła uniemożliwić np. zapłacenie za pobyt w hotelu lub pensjonacie czy zakup paliwa. Banki wprawdzie ostrzegały, że w ten weekend (często już od piątku) będą prowadzone prace modernizacyjne, jednak prawdopodobnie nikt nie spodziewał się awarii tego typu.