Budowanie nowych stacji kolejowych, na których nie zatrzymują się pociągi, to nowa polska tradycja

Samorządy Transport Dołącz do dyskusji
Budowanie nowych stacji kolejowych, na których nie zatrzymują się pociągi, to nowa polska tradycja

Stagnacja dotycząca budowania infrastruktury kolejowej w wielu miejscach Polski minęła, a wraz z pozytywną zmianą zaczęły powstawać naprawdę porządne i funkcjonalne obiekty. Stacje kolejowe wraz z nowoczesną infrastrukturą są budowane nie tylko w miastach, ale także w małych miejscowościach. Jednak często bywa także tak, że budowa stacji nie idzie w parze z jej wykorzystywaniem przez pasażerów. Często dochodzi do tego, że na wielu nowo budowanych stacjach w ogóle nie zatrzymują się pociągi.

Przystanki widmo z oświetleniem powstały tym razem w Katowicach

Nowo powstałe przystanki są oczywiście wykonane z niezwykłą starannością. Znajdują się one na nienagannie wykonanych peronach, a na dojściach do nich zostały zainstalowane lampy, które pięknie oświetlają ścieżki w godzinach wieczornych i nocnych. Problem polega na tym, że nikt nie wybiera się na peron, gdyż o pociągach pasażerskich nikt na tej linii jak na razie nie słyszał. Przedstawiciele Kolei Śląskich również informują, że nie zostali poinformowani o tym, że ich firma będzie w przyszłości mogła obsługiwać połączenia na tej linii.

Mieszkańcy również są zaskoczeni powstaniem stacji, która znajduje się w dzielnicy Murcki, blisko terenów leśnych. Pomimo tego, że na stacji nie zatrzymuje się żaden pociąg pasażerski, miasto przekonuje, że oświetlenie jest tam niezbędne, a o jego montaż postulowali sami mieszkańcy. Mówił o tym dla portalu Polsatnews.pl Dawid Kwiecień z Katowickiej Agencji Wydawniczej.

Mieszkańcy zgłaszali taką potrzebę, że potrzebują oświetlenia w tym miejscu, żeby czuć się bezpiecznie, czuć się bardziej komfortowo.

Problem budowania stacji, na których nie zatrzymują się pociągi dotyczy wielu regionów Polski od wielu lat

W Polsce w ciągu kilku lat powstało wiele stacji, na których nie zatrzymywały się pociągi. Do niedawna taką stacją była stacja Pludry w województwie opolskim, a w tej chwili jest nią stacja Rakoniewice Milickie w województwie dolnośląskim. Na tej stacji również mamy do czynienia z nowiutkim, lśniącym peronem i infrastrukturą, która nie jest używana.

Samorządowcy z tego regionu swego czasu apelowali do kolejarzy, aby nie wydawali pieniędzy na remont tego przystanku, gdyż znajduje się on na terenach leśnych, a do samego przystanku nie prowadzi żadna utwardzona droga. Pomimo tego przystanek powstał, hula na nim wiatr, a przedstawiciele kolei podkreślają, że kiedyś może się on przydać, gdyż nigdy nie wiadomo czy w pobliżu nie powstaną np. hale przemysłowe.