Do Carrefoura możesz przyjść z własnym pudełkiem – ekspedient zapakuje do niego produkty na wagę

Dobre wiadomości Zakupy Dołącz do dyskusji (108)
Do Carrefoura możesz przyjść z własnym pudełkiem – ekspedient zapakuje do niego produkty na wagę

Wiele uwagi poświęca się ostatnio walce z plastikiem. Niektóre firmy podejmują już pierwsze nieśmiałe działania, by stać się bardziej przyjazne środowisku. Działania w tym zakresie podjął również Carrefour. Od teraz do wszystkich sklepów sieci w całej Polsce będzie można przyjść z własnym opakowaniem. Ekspedienci zapakują produkty na wagę do przyniesionego pojemnika czy słoika.

Walka z plastikiem staje się… modna

Jeśli powinny cieszyć nas jakieś trendy, to z pewnością ten, którym jest walka z plastikiem. Są już pierwsze regulacje unijne dotyczące ograniczania plastiku (chodzi m.in. o plastikowe słomki). Do gry włączają się także samorządy, które starają się przekonać ludzi do recyklingu – przykładem może być butelkomat na plastik w Krakowie i recyklomaty w Warszawie. Jak się okazuje, coraz aktywniejsze na tym polu stają się także firmy. Biedronka i Lidl wprowadziły już pierwsze opakowania biodegradowalne, a coraz więcej lokali umożliwia klientom zamawianie kawy na wynos do własnego kubka termicznego. Teraz do walki z plastikiem dołączył także Carrefour.

Produkty na wagę w Carrefour będą pakowane do opakowań klientów, jeśli tylko będą tego chcieli

Coraz więcej osób woli robić zakupy na targach – dzięki temu kupione warzywa lub owoce mogą pakować do siatek. Niektórzy jednak nie mają takiej możliwości. Zakupy muszą robić w sklepach (w tym w super- i hipermarketach) lub sklepikach osiedlowych. Nowe działania Carrefoura mogą zatem przypaść do gustu tym, którzy chcieliby robić zakupy w sposób bardziej przyjazny środowisku. Każdy, kto przyjdzie do dowolnego sklepu sieci w Polsce z własnym opakowaniem, może liczyć na to, że ekspedient w Carrefour zapakuje produkty na wagę właśnie do tego opakowania. Co bardzo istotne, dotyczy to wędlin, serów, mięsa, ryb i ciast. Wystarczy, że klient przekaże ekspedientowi własne pudełko. Ten następnie je wyratuje (tak, by klient nie poniósł dodatkowych kosztów) i nałoży wybrany produkt. Oczywiście chętni muszą pamiętać, by opakowanie było czyste, suche, nieuszkodzone, a dodatkowo zaopatrzone w wieczko, tak, by można było zachować zasady higieny.

Działania są realizowane w ramach globalnego programu Act for Food.