ecommerce Lokowanie produktu Zagranica Zakupy

Chcesz wysłać polskie produkty do USA? Przesyłka może być na miejscu już następnego dnia

Chcesz wysłać polskie produkty do USA? Przesyłka może być na miejscu już następnego dnia

Wiele elementów wpływa na decyzję o zakupie. Jednym z nich jest dostawa. Z danych firmy FedEx wynika, że aż 40 procent Amerykanów chętniej zdecyduje się na zakup jeśli dostępna będzie możliwość dostawy na następny dzień. Dziś wysyłka z Warszawy, jutro odbiór w Nowy Jorku.

Dziś wysyłka z Warszawy jutro odbiór w Nowy Jorku

Stany Zjednoczone to olbrzymi i kuszący rynek zbytu. To także prawie 10 mln rzesza potencjalnych klientów z polskimi korzeniami, tęskniącymi za smakami dzieciństwa. Oczywiście, że w USA nie brak miejscowych firm, które próbują te smaki odtworzyć, ale robią to z różnym efektem. Niektórym zresztą, w obronie narodowych smaków, powinno się tego zabronić. Posłużę się tu przykładem produktu z napisem „Ponczki”, na który natknęłam się w amerykańskich marketach. Nie namawiam do wysyłania do USA pączków. Chodzi o produkty o dłuższej przydatności, pamiętając o ograniczeniach jakie amerykańskie prawo nakłada na wwożoną tam żywność.

Szybko przyjdź

Obojętnie co kupuje w sieci internauta, chce by zamówiony towar dotarł do niego szybko. Aż 40 procent mieszkańców USA chętniej zdecyduje się na zakup jeśli dostępna będzie możliwość dostawy na następny dzień. Taką możliwość daje FedEx International Priority. Firma zapewnia doręczenie następnego dnia,  do 10.30 rano (od momentu, w którym paczka opuszcza sortownię w Polsce) do większości firm w Stanach Zjednoczonych, a do południa do większości adresatów prywatnych. Do najbardziej odległych punktów kurierzy FedEx docierają do godz. 17. Nawet do godziny 9.00, 9.30 lub 10.00 rano dojdzie przesyłka w taryfie FedEx International First. W Nowym Jorku może być już o 8 rano. W taryfie ekonomicznej przesyłka dotrze do odbiorcy w 4 dni. Ta opcja jest proponowana dla towarów mniej wrażliwych na czas doręczenia.

Jak można zapewnić doręczenie przesyłki z Polski do USA następnego dnia? Według FedEx trzeba mieć więcej lotów z Europy do USA niż inne firmy oraz ponad 14 tys. punktów odbioru przesyłek. Podobno 90 procent Amerykanów ma do takiego punktu mniej niż 5 mil. O cenie wysyłki decyduje, poza czasem dotarcia, wielkość i waga paczki. Inne stawki są dla klientów indywidualnych, natomiast inne, korzystniejsze, dla firm. Firmom FedEx oferuje zryczałtowane stawki, dzięki czemu można obniżyć koszt przesyłki.

Zostańmy w kontakcie

Szybkość dostawy jest bardzo ważna, ale istotne są jeszcze trzy rzeczy. Dla ponad 40 procent klientów najważniejszą cechą, decydującą o wyborze miejsca zakupu jest zróżnicowanie opcji doręczenia. Klient FedEx może zmienić datę i miejsce dostarczenia bezpłatnie. Regularne informowanie o stanie realizacji zamówienia jest ważne dla ponad 80 procent klientów, stąd konieczność wysyłania przez firmę kurierską sms-ów i maili. FedEx podaje, że ponad połowa robiących zakupy w sieci mieszkańców USA, nie kupi produktu, gdy nie będzie znała terminu doręczenia. Ważna jest też punktualność dostaw. Pokolenie Y czyli milenialsi, którzy chętniej niż inne grupy w USA kupują za granicą jest wręcz wyczulona na punktualność dostaw przesyłek. Aż 79 procent z nich nie poleci firmy, której przesyłka dotarła spóźniona.

Dlatego dobra dostawa to szybka i terminowa dostawa. To może być kryterium, które zwiąże klienta za sklepem lub go zniechęci. A jak wiadomo zniechęcony klient może zniechęcić 10 następnych do skorzystania z oferty źle ocenionego sprzedawcy. Nawet jeśli sprzedawca nie odpowiada osobiście za dostawę, to zapłaci za jej złe wykonanie.

Czytaj też:

Artykuł powstał we współpracy z FedEx