Lidl wyedukuje nas na temat praw konsumentów, przy okazji rozdając bony na zakupy. To pokuta za to, że przestał przyjmować śmieci od cwaniaków

Zakupy Dołącz do dyskusji (198)
Lidl wyedukuje nas na temat praw konsumentów, przy okazji rozdając bony na zakupy. To pokuta za to, że przestał przyjmować śmieci od cwaniaków

W 2016 roku Lid przeprowadził kampanię, która nie spodobała się Urzędowi Ochrony Konsumentów i Konkurencji, w ramach prokonsumenckiemu zadośćuczynieniu startuje z akcją edukacyjną, przy okazji rozdając bony na zakupy, niestety te ostatnie już się skończyły.

Promocja Lidl a UOKiK

Pewnie niewiele osób o tym pamięta, ale w 2016 roku sieć sklepów Lidl przeprowadzała kampanię marketingową, której zakończenie nie spodobało się prezesowi UOKiK. Kampania zakładała możliwość zwrotu zakupionego towaru, po okazaniu paragonu w ciągu 30 dni od daty zakupu w dowolnym sklepie sieci. Zwracany produkt mógł być częściowo zużyty. Zasady akcji przerosły sieć na tyle, że postanowiono o zakończeniu promocji po niecałych dwóch tygodniach od jej rozpoczęcia.

Dość znaczącą przyczyną było niestety zachowanie samych klientów, które chyba na zawsze odciśnie piętno wstydu na obrazie polskiego konsumenta. Masowe otwieranie zakupionych rzeczy jeszcze na parkingu sklepu i przekładanie zawartości do innych opakowań, po czym zwrot opakowania do sklepu, było przez dwa tygodnie akcji prawdziwym świętem co niektórych sprytnych Polaczków biznesu.

Pomimo dość racjonalnych przesłanek do zakończenia akcji, UOKiK uznał tę praktykę za naruszającą interesy konsumentów, głównie ze względu na naruszenie przez sieć terminów informacyjnych zawartych w regulaminie akcji. W ramach polubownego rozwiązania sprawy spółka zobowiązała się do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz zorganizowania szkoleń dla rzeczników konsumentów, które odbyły się w ośmiu polskich miastach.

Lidl szkoli z zakresu praw konsumentów

Wczoraj na stronie spółki ruszyła platforma edukacyjna dla konsumentów, na której można zdobyć informacje o najważniejszych prawach konsumentów. Platforma e-learningowa przygotowana została pod okiem Federacji Konsumentów i dotyczy najbardziej oczywistych tematów: reklamacji, organizacji zajmujących się bezpłatną pomocą dla konsumentów, pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. Szkolenia możemy znaleźć pod tym linkiem www.portaledu.lidl.pl. Akcja potrwa do 3 grudnia 2018 roku.

Po zarejestrowaniu się na stronie możemy przejść do składającego się z 15 części szkolenia. Po jego zakończeniu uczestnik rozwiązuje test zawierający 10 pytań. Aby zaliczyć go pozytywnie, musi odpowiedzieć na 70 proc. Nagroda jest certyfikat oraz bon. Niestety regulamin przewiduje tylko 10 tys. bonów dla pierwszych osób. Kiedy rozwiązywałam test dzisiaj około godziny 14, liczba bonów została wyczerpana.