- Home -
- Zakupy -
- Lidl wyedukuje nas na temat praw konsumentów, przy okazji rozdając bony na zakupy. To pokuta za to, że przestał przyjmować śmieci od cwaniaków
W 2016 roku Lid przeprowadził kampanię, która nie spodobała się Urzędowi Ochrony Konsumentów i Konkurencji, w ramach prokonsumenckiemu zadośćuczynieniu startuje z akcją edukacyjną, przy okazji rozdając bony na zakupy, niestety te ostatnie już się skończyły.

Pewnie niewiele osób o tym pamięta, ale w 2016 roku sieć sklepów Lidl przeprowadzała kampanię marketingową, której zakończenie nie spodobało się prezesowi UOKiK. Kampania zakładała możliwość zwrotu zakupionego towaru, po okazaniu paragonu w ciągu 30 dni od daty zakupu w dowolnym sklepie sieci. Zwracany produkt mógł być częściowo zużyty. Zasady akcji przerosły sieć na tyle, że postanowiono o zakończeniu promocji po niecałych dwóch tygodniach od jej rozpoczęcia.
Dość znaczącą przyczyną było niestety zachowanie samych klientów, które chyba na zawsze odciśnie piętno wstydu na obrazie polskiego konsumenta. Masowe otwieranie zakupionych rzeczy jeszcze na parkingu sklepu i przekładanie zawartości do innych opakowań, po czym zwrot opakowania do sklepu, było przez dwa tygodnie akcji prawdziwym świętem co niektórych sprytnych Polaczków biznesu.
Pomimo dość racjonalnych przesłanek do zakończenia akcji, UOKiK uznał tę praktykę za naruszającą interesy konsumentów, głównie ze względu na naruszenie przez sieć terminów informacyjnych zawartych w regulaminie akcji. W ramach polubownego rozwiązania sprawy spółka zobowiązała się do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz zorganizowania szkoleń dla rzeczników konsumentów, które odbyły się w ośmiu polskich miastach.
Lidl szkoli z zakresu praw konsumentów
Wczoraj na stronie spółki ruszyła platforma edukacyjna dla konsumentów, na której można zdobyć informacje o najważniejszych prawach konsumentów. Platforma e-learningowa przygotowana została pod okiem Federacji Konsumentów i dotyczy najbardziej oczywistych tematów: reklamacji, organizacji zajmujących się bezpłatną pomocą dla konsumentów, pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. Szkolenia możemy znaleźć pod tym linkiem www.portaledu.lidl.pl. Akcja potrwa do 3 grudnia 2018 roku.
Po zarejestrowaniu się na stronie możemy przejść do składającego się z 15 części szkolenia. Po jego zakończeniu uczestnik rozwiązuje test zawierający 10 pytań. Aby zaliczyć go pozytywnie, musi odpowiedzieć na 70 proc. Nagroda jest certyfikat oraz bon. Niestety regulamin przewiduje tylko 10 tys. bonów dla pierwszych osób. Kiedy rozwiązywałam test dzisiaj około godziny 14, liczba bonów została wyczerpana.
02.07.2025 15:05, Jakub Kralka
02.07.2025 14:14, Katarzyna Zuba
02.07.2025 12:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 11:59, Mariusz Lewandowski
02.07.2025 11:23, Katarzyna Zuba
02.07.2025 10:16, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 9:57, Mateusz Krakowski
02.07.2025 8:49, Aleksandra Smusz
02.07.2025 7:58, Edyta Wara-Wąsowska
02.07.2025 7:08, Rafał Chabasiński
02.07.2025 6:05, Justyna Bieniek
02.07.2025 4:30, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 21:10, Mariusz Lewandowski
01.07.2025 15:55, Justyna Bieniek
01.07.2025 15:13, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:47, Rafał Chabasiński
01.07.2025 12:00, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 11:38, Mateusz Krakowski
01.07.2025 10:47, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:58, Edyta Wara-Wąsowska
01.07.2025 9:39, Mateusz Krakowski
01.07.2025 8:37, Rafał Chabasiński
01.07.2025 7:52, Aleksandra Smusz
01.07.2025 6:56, Rafał Chabasiński