Koniec sierpnia obfituje w doniosłe wiadomości dla rynku e-commerce. Wszystko.pl, innowacyjna platforma zakupowa zrzeszona z Grupą Kapitałową Comarch, zawarła umowę o strategicznej współpracy z InPost, jednym z liderów rynku operatorów logistycznych w Polsce. Dzięki temu sprzedawcy będą mieli dostęp do preferencyjnych cen przesyłek, a kupujący zaoszczędzą na kosztach dostawy. Na pewno dobrze wam wszystkim znane są podobne rozwiązania, na przykład w obrębie Allegro, gdzie Allegro Smart! stało się prawdziwym hitem polskiego ecommerce'u.
Nowe rozwiązanie, nazwane „wszystko+”, to korzyści dla obu stron rynku. Pakiet usług będzie dedykowany dla sprzedawców, oferując dostawę zarówno do paczkomatów, jak i przez kuriera. Dodatkowo, współpraca przyniesie korzyści w postaci wspólnych akcji marketingowych. Również kupujący będą mogli cieszyć się z kolei niższymi cenami przesyłek, co może znacznie wpłynąć na popyt.
Strategiczne porozumienie polskich gigantów
„Współdziałanie wszystko.pl z InPost jest naturalnym krokiem biznesowym” – mówi Zbigniew Rymarczyk, prezes wszystko.pl i wiceprezes Comarchu. Jego zdanie zdaje się dzielić Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPostu, podkreślając, że współpraca będzie entuzjastycznie przyjęta przez użytkowników. Ten sojusz może być też interesujący w kontekście strategicznej współpracy dwóch niezwykle zamożnych Polaków: założyciela Comarchu, Janusza Filipiaka oraz właściciela InPostu, Rafała Brzoski. Fajnie, że duży biznes w kraju opiera się napływowi konkurentów z zagranicy, a nawet jest skłonny współpracować.
Sprawdź polecane oferty
RRSO 21,36%
Platforma wszystko.pl, która miała swoją premierę stosunkowo niedawno, ale budowana była od ponad dwóch lat, stawia na innowacje. Założona przez krakowską spółkę informatyczną Comarch, weszła na rynek w czerwcu, oferując konsumentom produkty z różnych kategorii, od mody po motoryzację. Sprzedawcy zarejestrowani na platformie korzystają z licznych benefitów, jak brak prowizji od sprzedaży i brak opłat za utrzymanie konta. To oczywiście próba zdobycia jak największych udziałów w rynku marketplace'ów wyręczających przedsiębiorców z sektora ecommerce w obowiązku ogarniania całej infrastruktury technicznej witryny.
Dzięki współpracy sprzedawcy uzyskają możliwość korzystania z preferencyjnych warunków cenowych w ramach umowy z InPost, a także z ochrony paczki do wartości 3 tys. zł w cenie usługi. To znaczące zmiany, które powinny zadowolić użytkowników platformy.
Skutki decyzji o wejściu InPostu niemal natychmiastowe
Wraz z najnowszym pakietem „wszystko+”, w czwartym kwartale tego roku planowana jest integracja sprzedawców na wszystko.pl z dedykowanym rozwiązaniem InPost. Oczywiście obecnie można już korzystać z dostawy za pośrednictwem Paczkomatów czy kuriera InPostu, jednak rozwiązanie ma się stać jeszcze bardziej wygodne.