Sklep z AGD/RTV Neo-net.net – kolejna próba wyłudzenia pieniędzy od niczego nieświadomych klientów?

Gorące tematy Zakupy dołącz do dyskusji (124) 19.02.2018
Sklep z AGD/RTV Neo-net.net – kolejna próba wyłudzenia pieniędzy od niczego nieświadomych klientów?

Udostępnij

Marek Krześnicki

Neo-net.net kusi niskimi cenami, darmową dostawą (nawet na następny dzień) i możliwością zwrotu towaru w ciągu 14 dni. O ile towar w ogóle otrzymamy, bo można mieć co do tego wątpliwości.

Sklep internetowy Neo-net.net, którego nazwa zdaje się nieprzypadkowo przypominać znany i działający od lat Neonet.pl, zwrócił uwagę pewnego wykopowicza. Choć sklep wygląda porządnie i profesjonalnie, to wątpliwości budzi fakt, że istniejący zaledwie kilka dni serwis oferuje naprawdę atrakcyjne promocje, oferując ceny niższe o 20-30% niższe niż u konkurencji. Czy to kolejny szwindel, jak niesłynny sklep Lifemedia albo chociaż budzący wiele wątpliwości serwis Bestcena.pl?

Neo-net opinie pozytywne, ale czy prawdziwe?

Choć sklep funkcjonuje raptem kilkanaście dni, to doczekał się kilku pozytywnych opinii – w serwisie Zumi.pl i nigdzie indziej. Opinii o nim nie znajdziemy ani an Ceneo.pl, ani na Opineo.pl – Neo-net.net nie jest tym popularnym serwisom znany.

Neo-net.net – analizujemy regulamin. Kto jest sprzedawcą?

Ciekawostką – budzącą spore wątpliwości co do zamiarów właścicieli sklepu – jest to, że sprzedawcą w świetle regulaminu sklepu jest „Przedsiębiorstwo Prod. Handl. Hurt. Wielobr. Detal Wojciech Ciszewski z siedzibą w Koszalinie”, współpracujący z Electronic Media sp. z o.o. Co więcej – choć sprzedawcą jest pan Wojciech Ciszewski i do to niego można kierować ewentualne roszczenia z tytułu zakupu sprzętu, to na konto bankowe Electronic Media sp. z o.o. należy wykonać przelew za zakupiony sprzęt.

A co to jest to Electronic Media sp. z o.o.? To jedna z kilku spółek założonych na przełomie listopada i grudnia 2017 roku przez pana Romana Kalenskyiego. Wszystkie mieszczą się przy ul. Twardej 18 w Warszawie – czyli w wirtualnym biurze. Pieniądze z tytułu zakupu trafią zatem na rachunek jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, założoną trzy miesiące temu, niemającym „prawdziwej” siedziby. Brzmi nieciekawie, prawda? Zwłaszcza, że taka konstrukcja budzi wątpliwości np. co do rzeczywistych możliwości otrzymania zwrotu pieniędzy za zakup, który zwrócimy (o ile w ogóle go otrzymamy). A zwrócimy na adres mieszkania (najprawdopodobniej) pana Wojciecha, w Koszalinie, w starym bloku.

Neo-net.net – szybkie płatności, które nie działają

Kolejne wątpliwości nasuwają się przy próbie dokonania zakupu. Choć sklep teoretycznie oferuje szybkie płatności znane z wielu innych sklepów internetowych, to po wybraniu wymarzonego towaru i próbie dokonania zapłaty pojawia się komunikat:

neo-net.net płatność

Oznacza to, że pod względem czysto formalnym wysyłamy pieniądze – i to niemałe – na konto spółki, która w świetle regulaminu sklepu Neo-net.net nie jest sprzedawcą, a jedynie podmiotem „współpracującym”, cokolwiek by to miało znaczyć.

Co więcej: tytuł przelewu przy moim zamówieniu jest DOKŁADNIE TAKI SAM (KL312-B91-F41) jak na próbnym zamówieniu dokonanym przez autora wpisu w serwisie Wykop.pl. Przypadek? Nie sądzę.

Neo-net.net – warto się skusić?

Krótki czas funkcjonowania sklepu Neo-net.net nie pozwala na jednoznaczne stwierdzenie, czy ten sklep to oszustwo. Można sobie oczywiście wyobrazić sytuację, w której pan Wojciech Ciszewski uznał, że wygodniej mu będzie dostawać przelewy za zakupiony towar nie na swoje konto, ale świeżutkiej spółeczki z siedzibą w stolicy, założonej przez, najprawdopodobniej, obywatela jednego z państw Europy Wschodniej. Można też uwierzyć w to, że realizacja przelewu bezpośrednio na konto spółki jest motywowana względami bezpieczeństwa, choć każdy przelew będzie miał taki sam tytuł – co z pewnością ułatwi realizację zamówień.

Wydaje się jednak, że to prosta droga do kłopotów. Sklep Neo-net.net lepiej omijać szerokim łukiem – chyba, że w przypadku czarnego scenariusza, co do którego istnienia są uzasadnione podejrzenia, chcemy przetestować sprawność aparatu ścigania i wymiaru sprawiedliwości.

124 odpowiedzi na “Sklep z AGD/RTV Neo-net.net – kolejna próba wyłudzenia pieniędzy od niczego nieświadomych klientów?”

  1. Dużo bardziej prawdopodobne jest jednak to że pan Ciszewski nawet nie wie że jego danych użyto do podparcia wiarygodności tego pseudo sklepu. Było już takich kejsów dziesiątki, wszystkie wyglądają mniej więcej tak samo.

    • To ewidentny szwindel , przede wszystkim to nie jest faktura VAT, nie ma na niej innych kluczowych elementów jak np rozbicia kwot na stawki podatkowe

  2. Szczerze mówiąc to nie rozumiem zdziwka. Od dłuższego czasu, ile razy szukam czegokolwiek do kupienia w sieci używając do tego googla czy innych nokautów (bo raczej nie ceneo, tam póki co takich oszustów nigdy nie spotkałem) zawsze, po prostu zawsze trafiam na 1 czy 2 takie scamy. I zawsze wyglądają one bardzo podobnie jak ten. Oczywiście jest to jawne oszustwo ale wygląda na to że nikt tego nie ściga. Pan Ciszewski zapewne nawet o tym nie wie jak mówiłem rano, była swego czasu sprawa że za takiego oszusta ścigano jakąś bogu ducha winną właścicielkę sklepu z majtkami w jakiejś małej mieścinie, która nigdy nie miała nic wspólnego z internetem (a sklep na nią w sieci oczywiście z elektroniką bo im wirtualny towar droższy tym łatwiej oszukać). Takze to jest cała plaga. Nie zdziwiłbym się gdyby się okazało że za tymi wciąż pojawiającymi się pod nowymi adresami sklepami stoi jakaś większa organizacja przestępcza.

  3. Witam , akurat dokonałem zakup w weekend na tej stronie na kwotę 250zł. Nic nie było o tej stronie lecz wszystko zarejestrowane na firme. Co w tym przypadku sprawę zgłaszać na policję czy czekać ?

      • Szukałem i brak jakichkolwiek informacji na temat , że ktoś tam jeszcze cokolwiek kupił. No nic zdarza się , sprawę postaram zgłosić , a co wyjdzie dalej zobaczymy.

        • Również dokonałam zakupu. Proszę o podanie sygnatury sprawy z policji, przy zgłaszaniu mojej sprawy poproszę aby podłączyli to pod tą sygnaturę, im będzie nas więcej tym większa szansa, że coś zrobią

          • dzisiaj już za późno jutro postaram się zadzwonić na komendę aby podali sygnaturę

          • Sam zamówiłem na dużo większą kwotę, są jakieś szanse na odzyskanie pieniędzy?

          • tak jak mówił mi policjant im więcej zgłoszeń tym wiekszę prawdopodobieństwo ze ktoś będzie drożył temat

          • Witam również zostałam oszukana na kwotę 240 zl tylko nie mogę wysłać wiadomości na podany e-mail

          • Dobrze, w takim razie wstrzymam się ze zgłoszeniem do jutra. Paweł Sobik jak będziesz zgłaszał swoją sprawę to warto posłużyć się jedną sygnaturą, powiedzieć na policji że ktoś już to zgłosił i sprawa ma określony
            numer wtedy jest szansa, że coś zrobią….

          • Również sie wstrzymam do jutra,zobaczę czy dostanę od nich jakąś odpowiedzi i czekam na sygnaturę

          • To ja też czekam na sygnaturę :( bo zamówiłam kuchenkę mirofalową i wygląda na to, że jej nie otrzymam… A jak próbowałam zadzwonić to niestety, telefony nie istnieją. Ech…

          • Ja też się podłączam. Jeśli do jutra (piątku) nie dostanę konkretów ze sklepu to idę na Policję. Przydałaby się sygnatura.

          • Wysłałam wiadomość na podany e-mail czekam na odpowiedź

          • Mi niestety nie odpowiedzieli, na pytanie jak długo jeszcze moje zamówienie będzie”w trakcie przygotowywania”…

          • U mnie też milczą momo, że napisałam im wczoraj maila, że jak nie otrzymam wiadomości to idę na policję. Nie wierzę, ze realizacja w toku. Przecież deklarują, ze realizacja w 24 h. Moim zdaniem to działanie na zwłokę. Chciałabym być miło zaskoczona…

          • Właśnie zmienili mój status na wysłane. Ale numeru przesyłki jeszcze nie mam. Ciekawe…

          • Ja też kupiłam na kwotę 279zł ale o dziwo dzisiaj przed chwilą zmienił się status zamówienia na wysłane także zobaczymy co dalej, napisałam o podanie numeru przesyłki bo w szczegółach zamówienia nie podano numeru.

          • Zamówiłem w niedzielę małą zamrażarkę za 639zł.

            Nie wiem o co chodzi, bo ja dostałem zwrot pieniędzy na konto jako ANULOWANIE PRZELEWU z mbanku. Sprawdzcie swoje konta

            Dzisiaj status zmienił się jako wysłane….

            Też ich straszyłem, że zgłoszę sprawę na policję….

            W międzyczasie dostałem taką odp:”Szanowny Kliencie,
            Chwilowo mamy problemy z naszą infolinią. Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu do tego czasu kontakt jest możliwy tylko poprzez formularz na stronie.
            Pana zamówienie jest w trakcie kompletowania.
            Z wyrazami szacunku,
            Dział obsługi klienta”

            Ta pseudofaktura jak u Was, ten sam numer zamówienia…

            Pozdrawiam
            Jacek

          • Ja na nie dostałam zwrotu pieniędzy
            Wczoraj napisałam do nich ale bez odpowiedzi:

            Witam,
            czekam na pilne info o dzisiejszej wysyłce zamówienia
            TLVCCBZLF

            , tak jak pisałam jest to prezent na urodziny dla mojej córki i muszę wiedzieć co dalej dlatego jeżeli
            nie ma możliwości realizacji zamówienia i wysyłki z powodu braku towaru
            zgodnie z obowiązującym prawem przed wysyłką odstępuje od umowy
            zawartej na odległość do zamówienia
            TLVCCBZLF

            i czekam na zwrot pieniędzy.

          • Mój status również zmienił się jako wysłane i czekam na na odpowiedz o nr śledzenia paczki, w banku również zgłosiłem anulacji przelewu, co będzie zobaczymy.

          • Ja też to dostałam czyli znaczy że do wszystkich w jednym czasie wysyłają taką wiadomość. Jeżeli chodzi o UPS to kurierzy nie dzwonią do odbiorcy przed dostawą tylko przychodzi sms w dniu wysyłki i w dniu dostawy bo ja akurat w poniedziałek miałam paczke z UPS także na pewno nic nie wysłali.

          • Dzidek95 napisał ze numer będzie miał dopiero w poniedziałek. Lepiej zaczekać czy zgłaszać?

          • Jako ciekawostka: dzisiaj zobaczyłem, że ktoś pozmieniał regulaminy i dane firmy. Wcześniej było Electronic… z Warszawy, a teraz? Zobaczcie sami.

          • O i właściciel się zmienił bardzo ciekawe…mam screeny poprzednich danych gdyby ktoś potrzebował na policji.

          • Nr konta też uległ zmianie. Może im zablokowali , a oni szybko wrzucili następne, zeby jeszcze choć trochę naciągać biednych ludzi… Co za …. Jak sprawdzałam po nipie w CEIDG to firma nie istniała.

          • Witam, z jakiej komendy jest podany nr sprawy ? Jest on niezbędny do pozwu zbiorowego.

          • Komenda Powiatowa Policji w Międzyrzeczuherb
            ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich 1
            66-300 Międzyrzecz

      • Witam, rowniez zostalem oszukany ale na sporo większą sumę sprawe dzis zglosilem na policje. Czy ktoś cos już wie? Cos sie ruszylo w sprawie kogoś czy cisza?

          • hmmm,ja to mam zatem dobrze ,nie mozna do zlodziejskiej strony pseudo sklepu ,wyswietlic ich strony ,czyzby dalej naciagali .

  4. Panowie… domena zarejestrowana 2 lutym tego roku… Co wiecej dodac? Ceny o 20-40% nizsze niz gdzie indziej. To juz jest wystarczajaco

  5. dzwoniłem na Policje w sprawie numeru sprawy Pan powiedział że dopiero numer sprawy będzie miał kolo poniedziałku ale jak najbardziej zgłaszać i więcej zglozeń tym lepiej

    • Hej,
      Mam zgłosic na policji powyższa sygnaturę i to wystarczy?
      Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji , dlatego sorry za głupie pytania jeśli sie takie pojawia.
      Zamówiłem u nich sluchwki za 160 PLN , chcę pomóc w tej sprawie

      • NIE ZUPEŁNIE MUSISZ ZGŁOSIĆ A TA SYGNATURA JEST PO ABY WIEDZIELI ŻE JEST WIĘCEJ POKRZYWDZONYCH I ŻE KTOŚ JUŻ ROBI JAKIEŚ CZYNNOŚCI

        • Do mnie wczoraj dzwonili z banku, po przeczytaniu powyzszych informacji, rowniez sie podpisuje pod tym i dzisiaj udaje na policje, dzieki za podanie numeru dzidek95.

    • Witam, ja niestety 24.02.2018 także zamówiłem towar na 249 zł ale zero reakcji; czy podany nr sprawy to nr Policji Koszalińskiej (wg właściwości siedziby „firmy”) czy innej Policji a jeżeli innej to jakiej? Pozdrawiam

  6. Niestety, ale nie ma szans na odzyskanie pieniędzy, chyba, że banki zablokuja jakieś końcówki wpłat.. Skusiły nas niższe ceny :(

  7. Witam, również zakupiłem towar za 699zł.
    Oczywiście brak kontaktu.
    Złożyłem prośbę do mojego banku Millennium o zwrot pieniędzy, czas oczekiwania do 60 dni na odpowiedź, mogą potrącić jakąś kwotę za operację .
    Dziś wyjeżdżam na urlop,za 2 tygodnie zgłoszę sprawę na policji.
    Kontakt ze mną mailem asznejfus@gmail.com

  8. Jak dorwę, to zabiję. Oszukali mnie na 130 zł. PS W jaki sposób o sprawie zawiadamialiście bank?

  9. Ja zamówiłem sprzet za 1119 zł. Sprawa zgłoszona ale szanse na zwrot chyba słabe. Za głupotę się słono płaci. :-/ Chytry traci 2 razy.

  10. Również sie naciełam, 1089… sprobuje odzyskac przez bank zobaczymy, drukuje tez wszystko i zglosze sprawe na policje.

  11. Dzień dobry, czy ktoś z Państwa mógłby mi podać maila na który wysyłaliście skargi do nich? Strona już nie istnieje.

  12. Ja też jestem ofiarą zamówiłam telewizor i tak jak u większości wszystko wygląda tak samo sprawę zgłosiłam na policji podałam też tę sygnaturę sprawy dzidka95 to numer jego sprawy KR-D-644/18 by policja zwróciła uwagę sklep już nie istnieje.
    Zgłosiłam też do mojego banku na infolinii reklamacje omawiając szczegółowo całe zdarzenie.
    Z prośbą o możliwość zwrotu pieniędzy z konta na które wpłaciłam należność za ten telewizor mam 30 dni na otrzymanie rozpatrzenia tej reklamacji no i tyle czekam

  13. Ja 5 marca złożyłam zawiadomienie na policji po tygodniu oczekiwania na telewizor.
    Złożyłam w banku moim reklamację na przelew za telewizor czekam na odpowiedzi.Podałam policji nr też sprawy dzidka95 by wiedzieli że jest już więcej oszukanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *