Absurd w Rossmannie. Oceniać produkty mogą tylko członkowie Klubu Recenzentów, czyli… tylko pracownicy sieci

Na wesoło Zakupy Dołącz do dyskusji (215)
Absurd w Rossmannie. Oceniać produkty mogą tylko członkowie Klubu Recenzentów, czyli… tylko pracownicy sieci

Od jakiegoś czasu w internetowej drogerii Rossmann pojawiają się recenzje przy produktach. Jeżeli sami próbowaliście takową dodać, a nie mogliście nigdzie znaleźć odpowiedniej opcji na stronie internetowej, to nie zależy to od żadnego błędu. Ocena produktów w Rossmannie dostępna jest jedynie dla pewnej, konkretnej grupy internautów.

Ocena produktów Rossmann

Jeden z internautów zapytał przedstawicieli Rossmann na facebookowej stronie owego sklepu, w jaki sposób można dodawać opinie do produktów w drogerii internetowej. Rossmann odpowiedział

że opinie na temat produktów […] mogą dodawać wyłącznie nasi Recenzenci będący członkami Klubu Recenzenta

W komentarzach zapytano o to, jak w zasadzie można się do owego klubu dostać. Odpowiedź Rossmann jest wyjątkowo zaskakująca

Klub Recenzentów został stworzony z myślą o chętnych pracownikach naszych drogerii i to oni są jego uczestnikami. Mogą zgłaszać się do niego równiez osoby, które nie sa naszymi pracownikami, ale program cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a my nie możemy przyjąć wszystkich chętnych […]

Okazuje się, że autorami recenzji w sklepie internetowym są pracownicy sieci. Czy takie działanie jest szokujące?

Klub Recenzenta Rossmann

Z jednej strony taka polityka prezentowania ocen produktów jest w pewien sposób kontrowersyjna. Z drugiej zaś, motywowanie pracowników, pozwala na zbudowanie dużej bazy recenzji, które nie sprowadzają się do wybrania liczby gwiazdek, jak to najczęściej bywa. Podobno za udział w programie otrzymuje się darmowe kosmetyki.

Pomimo że bazę ocen tworzą zapewne jedynie pracownicy, to niewątpliwie jest ona wyjątkowo obszerna. Co ważne, wprowadzenie możliwości oceniania, podkreślę, produktów (nie sklepów) jedynie dla pracowników sieci wcale nie oznacza, że produkty są oceniane jedynie najwyżej. Oprócz opinii pozytywnych widać również i opinie negatywne.

Niewątpliwie tego typu działanie oczywiście ogranicza udział klientów w procesie recenzowania produktów. Ów udział jest bowiem standardem na rynku, toteż niespełnianie tego typu, podstawowych standardów, może działać na niekorzyść przedsiębiorstwa. Rozumiem jednak, że jeżeli Klub Recenzenta Rossmann ma opierać się na otrzymywaniu darmowych kosmetyków, to musi być programem zamkniętym. Przynajmniej na początku.

Źródło zdjęcia tytułowego: Rossmann.de