InPost zachęca Polaków do internetowych zakupów, Paczkomaty niezmiennie górą

Biznes Zakupy Dołącz do dyskusji (40)
InPost zachęca Polaków do internetowych zakupów, Paczkomaty niezmiennie górą

Popularność InPostu zdecydowanie nie spada – wręcz przeciwnie. Ponad połowa ankietowanych osób, które dokonują zakupów przez Internet, wybiera właśnie Paczkomat jako formę dostarczenia towaru. Jeszcze więcej osób deklaruje, że to InPost zachęca ich do robienia zakupów za pośrednictwem sieci.

InPost deklasuje konkurencję. Paczkomaty wciąż królują

InPost pochwalił się danymi umieszczonymi w raporcie Gemius dla e-Commerce „E-commerce w Polsce 2019”. Wynika z niego, że InPost zdecydowanie się wyróżnia nie tylko jeśli chodzi o preferowaną formę dostarczania towaru zamawianego przez sieć, ale dodatkowo ma duży wpływ na internetowe zakupy Polaków. 61 proc. ankietowanych stwierdziła, że to właśnie usługa InPost w największym stopniu zachęca ich do zrobienia zakupów przez sieć. A to już o czymś świadczy.

Jak się okazuje, zresztą także i usługi kurierskie InPost cieszą się większą popularnością niż w tamtym roku. InPost wciąż znajduje się na trzecim miejscu w tej kategorii.

Klienci cenią sobie swój czas, więc nic dziwnego, że Paczkomaty wciąż królują (52 proc. ankietowanych) i cieszą się tak dużą popularnością. Coraz więcej osób woli odebrać przesyłkę w dogodnym dla siebie momencie. A można to zrobić w naprawdę niestandardowych godzinach, ponieważ Paczkomaty są czynne całą dobę. InPost zresztą się nie zatrzymuje, jeśli chodzi o rozwój oferowanych usług. Przykładem są chociażby Lodówkomaty, które funkcjonują na rynku już od jakiegoś czasu. Można w nich odebrać zakupy żywnościowe. A w tym przypadku trend także jest bardzo widoczny – aż o 11 proc. z roku na rok wzrósł odsetek osób kupujących w sieci właśnie zakupy spożywcze. Jeszcze innym przykładem rozwoju InPost są BankoPaczkomaty.

Dlaczego Polacy tak lubią zakupy przez Internet?

W raporcie znajdziemy również odpowiedź na to, dlaczego Polacy tak chętnie kupują przez sieć. Najwięcej ankietowanych (75 proc.) wskazało możliwość zrobienia zakupów o dowolnej godzinie. Niewiele mniej fanów ma kwestia braku konieczności dojechania do sklepu (72 proc.). Na „podium” uplasowała się także możliwość nieograniczonego czasu wyboru (w końcu ile można stać przy sklepowej półce).

Co ciekawe, mniej osób uważa też, że kupowanie w sieci jest ryzykowne lub bardzo ryzykowne (chociaż jednocześnie zwiększył się odsetek „niezdecydowanych” i nie mających zdania w tej kwestii). Nieco więcej osób niż przed rokiem uważa też, że kupowanie przez Internet jest po prostu tańsze niż w tradycyjnych sklepach.